|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
cklausman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
|
Har fulgt lidt med på sidelinien i denne tråd, og er lidt forvirret! Hvis nu jeg oprindelig havde en force digital dekoder, som jeg haft skiftet til en samsung boks, for derefter at købe et Sony med DVB-C. Mit kort har virket hele vejen igennem - hvilken slags kort har jeg så? Cklausman |
||
![]() |
||
Cruel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Var for et par uger inde i Stofabutikken i Aalborg for at "få et slavekort til brugt Zaptor fra den blå avis" men fik venligt men bestemt at vide de ikke ville udlevere det uden et serienummer på den brugte Zaptor boks, så de kunne låse kortet til den. Jeg antager at de har strammet op på det sidste, men jeg kan selvfølgelig have snakket med den forkerte. Om "nye, serienummerlåste" slavekort i praksis kan benyttes i til FireDTV hører jeg meget gerne om... Nogen, der har erfaring med at benytte "Masterkortet" fra deres Zaptor til FireDTV? Redigeret af Cruel - 05-December-2008 kl. 12:50 |
||
![]() |
||
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
|
Interessante oplysninger Har du konkret prøvet om slavekortene virker på en anden antenneinstallation uden masterkort abonnement, fx med en FireDTV? Hvis det er tilfældet er det jo muligt at snyde. Hvis det ikke er tilfældet har stofa ingen fornuftige argumenter for ikke at sælge slavekort ad libitum. Derfra og så til, at de faktisk vil gøre det, er der jo nok et stykke vej. EDIT: Der kom lige 2 nye poster mens jeg skrev dette. Posten er henvendt til patriarken Redigeret af Delphi - 05-December-2008 kl. 12:50 |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Jeg har IKKE prøvet mine slavekort(t-0 ovenfor) på andre adresser end min egen. Jeg har for lang tid siden prøvet min svogers t-14(se ovenfor) på min adresse uden success. Jeg fik iøvrigt også en besked om at de skulle bruge et serienummer på mine zaptor bokse første gang jeg var der inde....Men anden gang var der ingen problemer....Måske fordi jeg snakkede med sådan en ung pige der åbenlyst ikke vidste hvad hun lavede.... Redigeret af Patriarken - 05-December-2008 kl. 13:24 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
|
Denne tråd bliver da mere og mere interessant
![]() |
||
![]() |
||
eudlek ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() |
|
Jeg tror ikke man kan låse kortene til en bestemt antenne installation, med mindre de sidder i en Zaptorboks som er forbundet til et Stofa kabelmodem; i så fald kan de vel låse kortene til et bestemt kabelmodem. Jeg troede faktisk slavekortene blev kontrolleret således. Da Masterkortet (t-14) ikke behøver at sidde en Zaptorboks burde det ikke være låst til en bestemt antenne installation, hvorfor din svogers kort ikke virker hos dig lyder derfor lidt underligt. Bor han i en anden by/er medlem af en anden antenneforening? Kortene er muligvis låst til kun at virke indenfor en bestemt antenneforening. Hvis et t-0 kort virker i en FloppyDTV tuner, burde de vel også virke i Stofas Samsungbox. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg må tilstå at jeg ikke har specielt meget forstand på T-(x) protokollerne men jeg ved at det er en asyncron multiplexed protokol der bruges af en kortlæser, og at Stofa(Siger de selv) bruger forskellige protokoller til forskellige typer af udstyr(Angiveligt fordi der er forskelligt kortlæser hardware i hhv. Force/Samsung/Zaptor) Eksempelvis er jeg selv blevet fortalt at Samsung dekoderen ikke vil æde en t-0 om det passer det kan jeg ikke sige. Jeg kan dog sige at en Zaptorbox ikke kan tage en t-14(men restriktionerne hér, kan ligge mange steder fx login mv)
En anden ting ikke for at blande ting sammen.....Mit smartwii udstyr vil fx ikke æde t-0/t-1 hvilket forandledier mig til at tro at protokollerne rent faktisk bruges til noget, og herunder potentielt mhp restriktioner... Det er som sagt et stykke tid siden jeg har haft min svogers kort i, men jeg er sikker på at det ikke virkede den gang. Han bruger som jeg AN-TV/Stofa, men bor da da en 5 kilometers penge herfra... |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
eudlek ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() |
|
Nu skal jeg ikke gøre mig til ekspert i det tekniske, men det lyder da meget logisk hvis forskelligt hardware anvender forskellige protokoller; hvorfor skulle Stofa eller anvende forskellige kort. Jeg tror dog de forskellige protokoller er knyttet til CAM og ikke DVB-C tuneren, dvs. hvis et t=0 kort virker i dine FireDTV med et Stofa Irdeto CAM, burde de samme t=0 kort også virke i et TV med indbygget DVB-C, hvis man anvender samme CAM.
Det er meget muligt, jeg kan dog ikke se hvordan Stofa skulle kunne låse et t=0 kort til en bestemt antenne installation ved at anvende en specifik restriktiv protokol. Da jeg selv leder efter en kortsplitter spørger jeg lige af nysgerrighed. Har du testet om et t-14 kort virker med SmartWi? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg er principielt ligeglad med Stofa eller hvad der er logisk for dig eller hvad der ikke er logisk for dig.
Jeg beskriver et mønster som jeg selv tillægger den viden og erfaring som jeg har opsamlet over tid(Det kan være gætværk og min viden kan være ufuldstændig). Om du kan bruge den eller ikke kan bruge det til noget - det må du selv om. Jeg er ikke underlagt en studieordning eller eller en videnskabelig tradition hvor jeg skal efterprøve en ting tiltrækkelig mange gange førend recordere.dk's brugere kan godkende mine opdagelser og de dermed kan karakteriseres som værende lødige. Du kan jo købe et t-14 kort og Smartwi og prøve dig frem, eller du kan vælge og trække på de erfaringer som jeg deler ud i dette forum. Jeg gør det af egen fri vilje..... FYI, ja t-14 virker uden problemer med Smartwi... |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
![]() |
|
Rolig nu, jeg har da på ingen måder kritiseret dig eller sat spørgsmålstegn ved dine observationer. Jeg har da heller aldrig antydet at jeg ikke kan bruge dine empirisk analyser. Jeg sætter faktisk stor pris på at der findes personer som er villige til at dele deres observationer på dette forum. Men du har da ret i at jeg forsøger at finde en logisk forklaring på de opnåede observationer, på den måde har jeg helt sikker en meget videnskablig tilgang til tingene. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |