recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FireDTV C/CI + Windows 7 home edt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFireDTV C/CI + Windows 7 home edt.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Emne: FireDTV C/CI + Windows 7 home edt.
    Sendt: 13-Maj-2010 kl. 19:04
Jeg har lidt problemer med at få min FireDTV til at virke i Windows 7. Jeg har tidligere kørt OsX på min MacMini men er nu gået over til Win7. Under EyeTV i OsX virkede tuneren fint.

Jeg har installeret de nyeste drivere fra digital-everywhere's site. Når jeg sætter boxen til lyser lampen kort varigt rød og derefter grønt. men så snart jeg går ind i fx WMC og prøver at søge efter kanaler skfiter lampen til rødt og forbliver der (selv om jeg stopper søgningen og går ud af WMC). Jeg har derudover også opgraderet til den nyeste firmware, men også uden resultat.

Deres eget support program melder tilbage med flg.:

#######################################
FireDTV / FloppyDTV devices:
-------------------------------------------------------------------------------
devices found: 1

Status for device 1
    Model : Error
    GUID : 0x0012870036002DF8
    HW Ver.: 01.36.02
    FW Ver.: 2.4.3 Build 60740
    Driver : 5.0M (6203-3000)

Frontend Status:
    Power Supply: 0.24V
    1394 Bus: 17.16V
    Frequency.: 0 kHz, Sig.Str.: 0%, BER: 16160
    Signal found   : NO

CAM Module: Viaccess

Windows System Information:
OS Path: C:\Windows

OS Version: 
  Microsoft Windows 7 (Build: 7600)

OHCI Controller:
  Manufacturer: 1394 OHCI Compliant Host Controller (Legacy)
  Description: 1394 OHCI Compliant Host Controller (Legacy)

MCE Plugin:
Plugin Version 2.0.0.0
Service started!

FireDTV Transponder List:
Transponder List found:
  Cable
#######################################

Nogle der har nogle ideer?
Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2010 kl. 19:39
Nå, nu fandt den på magisk vis kanaler og virker inde i WMC. Nu er eneste udestående at den kun kan vise meget få kanaler, resten får bare "Service is scrambled" selv om jeg har mit kort fra Yousee sat i.
Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2010 kl. 23:21
Jeg har nu rodet lidt mere med det og kan konkludere følgende;

- Jeg kan kun se og modtage 22 kanaler alt i alt, på trods af at jeg har YouSee fuldpakke med 3 extra kanaler (så burde altså kunne modtage 54 kanaler)
- Jeg kan slet ikke finde DR HD
- Alle radio kanaler modtages uden problemer
- Ved opsætning af TV signal i WMC skriver den "The following TV signals will be configured for Windows Media Center: Digital Antenna (DVB-T): Manuel opsætning, antenne (digital) (1 tuner)" - dette undre mig da der vel burde stå DVB-C?
- Jeg har prøvet at tage både kort og CAM modul ind og ud af FireDTV - uden nogen forskel.

Nogle der har nogle ideer til hvad jeg ellers kan prøve?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 05:33
Oprindeligt skrevet af DInovo DInovo skrev:

Jeg har nu rodet lidt mere med det og kan konkludere følgende;

- Jeg kan kun se og modtage 22 kanaler alt i alt, på trods af at jeg har YouSee fuldpakke med 3 extra kanaler (så burde altså kunne modtage 54 kanaler)
- Jeg kan slet ikke finde DR HD
- Alle radio kanaler modtages uden problemer
- Ved opsætning af TV signal i WMC skriver den "The following TV signals will be configured for Windows Media Center: Digital Antenna (DVB-T): Manuel opsætning, antenne (digital) (1 tuner)" - dette undre mig da der vel burde stå DVB-C?
- Jeg har prøvet at tage både kort og CAM modul ind og ud af FireDTV - uden nogen forskel.

Nogle der har nogle ideer til hvad jeg ellers kan prøve?

Du skal bruge en transponder tabel til Yousee, hvilket vil sige en frekvenstabel. FireDTV virker ved at mappe DVB-C til DVB-T således at 7MC kan bruge en DVB-C tuner. DVB-C er IKKE understøttet af 7MC. Derfor bruger du DVB-T i 7MC.

Med Firedtv Media center drivere, installeres der nogle registry entries og et custom filter gør at men kan bruge DVB-C som var det DVB-T. Hver gang du tuner en kanal kigger dit program (som tror du har en DVB-T) tuner i registry efter en en tabel der fortæller hvad en given DVB-T frekvens er lig med i DVB-C. Hvis ikke denne entry er opdateret med transpondere som Yousee bruger kan du intet finde, eller kun finde de frekvenser der tilfældigvis er i den transponder tabel som du inlæser ved installering af driver fx 6875 Cable, eller hvad nu.

Mit forslag er at du afinstallerer  MC drivere midlertidig og installerer BDA driver. Derefter henter du programmet transedit, og laver fullscans på DVB-C cable, på symbolrate 6875.

Dette skulle gerne give dig en fuldstændig fortegnelse over transpondere....Gem det i notepad eller lignende så du kan tilføje de manglende kanaler til din Transponder reg fil. Brug cable 6875(findes i Firedtv transponder undermappen i driverpakken)

syntaxen i din reg fil er således 473833=DVB-T transponder som MC skal finde en kanal på. "50500, 6875" er den faktiske kabel transponder samt symbolrate hos Yousee.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable]
"473833"="50500, 6875"
"474000"="57500, 6875"
"474167"="64500, 6875"
"481833"="113000, 6875"
"482000"="121000, 6875"
"482167"="177500, 6875"
osv, osv....

Dernæst afinstallerer du din bda driver, genstarter og installerer MC driveren, vælger 6875 transponderen som du har modificeret med nye data, og så skulle du være good to go.

Service is scrambled: Vender dit kort rigtigt? Har det været benyttet for nygligt? Er dine programpakker provisioneret af yousee(Ring og spørg dem om dit kort er opdateret)?

Vær opmærksom på at mange kanaler ligger der to gange på Yousee's net....

Redigeret af Patriarken - 14-Maj-2010 kl. 05:51
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-August-2007
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 14:37
Nu er mit kort godt nok ikke Fire men Floppy, men jeg får langt fra det bedste resultat med den nyeste driver. Jeg mener, at jeg bruger en driver der hedder 5.4D og den nyeste hedder vidst 5.7, som jeg ikke fik særlig mange kanaler med... Bare en ide.

Patrikarken er autoriteten her, men jeg synes også kunne huske, at der tidligere var enighed om, at den nyeste driver ikke nødvendigvis var den bedste.

Jeg kunne ikke længere finde den på deres site, men jeg har den liggende hvis det har interesse.

/Iver
Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 17:41
Det ser nu ud til at spille helt efter bogen - alle kanaler er blevet fundet, også HD kanaler. Patrikarken tips hjalp samt det faktum at mit Yousee kort åbenbart var udløbet (mit abb var opsagt/lukket af uransaglige årsager), så efter en tur i TDC butikken efter et nyt kort spiller det hele. Jeg må sige jeg er overrasket over at en 1,8 ghz Mac Mini med 1gb ram (!) kan køre alle HD kanaler flydende - havde regnet med jeg skulle smide lidt mere ram i den, men det ser ikke ud til at være nødvendigt :)

Tak til Patrikarken for guiden og - Iver for tilbudet (hvis der senere hen skulle vise sig nogle problemer kan det godt være jeg tager dig op på dit tilbud om driveren :-))
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af DInovo DInovo skrev:

Jeg må sige jeg er overrasket over at en 1,8 ghz Mac Mini med 1gb ram (!) kan køre alle HD kanaler flydende - havde regnet med jeg skulle smide lidt mere ram i den, men det ser ikke ud til at være nødvendigt :)

Det har nu ikke så meget med ram hvis du har minimumskravet. Det er fordi grafikkortet i Mac mini med alt sandsynlighed har Hardware acceleration som understøtter H.264 og det kan Windows finde ud af at bruge.

En Intel Atom 1.6 GHz med ION chipsæt klarer også HD uden problemer pga. hardware acceleration.
Til top
DInovo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2010 kl. 20:00
Ja, det er rigtig - det har selvfølgelig mere at sige end antal ram. Men alligevel - 1gb ram er æt møjd, og WMC + HD + diverse backround jobs, og ikke et skridt misser den :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu