Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bird
Super bruger
Oprettet: 16-December-2004
Status: Offline
Point: 296
|
Emne: FireDTV - hjælp Sendt: 14-Marts-2008 kl. 19:40 |
Jeg har netop anskaffet mig fireDTV.
Uanset hvad jeg gør, så begynder den at lyse rød når den scanner efter kanaler. Hvad betyder det?
Den finder ingen kanaler og jeg bar prøvet såvel DVBviewer, FireDTV-viewer og MCE
Jeg har Vista Ultimage 64 bit med 4 GB Ram. Jeg har hentet vista drivere fra digital-everywhere.
Nogen der kan hjælpe mig
|
 |
bird
Super bruger
|
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 20:51 |
Hvis der er en der vil hjælpe mig via MSN så vil jeg blive meget glad.
I kan sende mig en PM hvis i gerne vil hjælpe (please). Jeg lægger ikke min her på offentligt forum, da der er risiko for misbrug heraf.
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 21:24 |
bird skrev:
Jeg har netop anskaffet mig fireDTV.
Uanset hvad jeg gør, så begynder den at lyse rød når den scanner efter kanaler. Hvad betyder det? |
Det skal den gøre - så det er ok.
Jeg har ikke selv Vista 64bit så kan ikke hjælpe med det.
Men på min Vista 32bit - skal man huske at benytte MCE driveren, samt køre MCE pluginen og transponder updaten. Derudover skal man i FireDTV vieweren vælge terrestrial og ikke cable når man skanner efter kanaler.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 22:41 |
64 bit Vista=Selvpineri
Og uden årsag
Der er ingen der endnu har kunnet overbevise mig om fornuftigheden i 64 bit i en MCE løsning
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
bird
Super bruger
|
Sendt: 14-Marts-2008 kl. 23:09 |
Sådan
Nu har jeg fundet kanaler på såvel vista som XP ved at anvende Media Center.
Nu har jeg et spørgsmål mere.
Hvis jeg installerer DVBviewer og den finder kanalerne (for det er lykkedes) så skriver den at kanalerne er encryted. Jeg har indsat viaccess cam med selectorkort (med chippen vendt opad) og der sker intet.
Der er ingen forskel i mediacenteret om viaccess cam er i eller ej. Jeg kan se alle kanaler. Hvis jeg derimod bruger DVBviewer eller FireDVB-viewer, så kan den finde kanalerne, men der er intet billede på overhovedet. Kan jeg have et defekt cam-modul?
Selectorkortet fungerer, da det dur i min sagem60 selector.
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 15-Marts-2008 kl. 07:58 |
Prøv at checke:
I DVBweiver findes en CAM-menu. Når CAM-modulet kører OK, kan man gå ind i den og f.eks. se abonnementsoplysninger...
Under indstillinger/hardware for TV-kortet, skal der være hak i "has Ci".
Anvendes de rigtige udgave af drivers i forbindelse med DVB-viewer?
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
bird
Super bruger
|
Sendt: 15-Marts-2008 kl. 13:09 |
Jeg kan ikke findet noget sted hvor der er en CAM-menu
Når jeg skifter kanaler så kommer titlen på kanalen frem, men der er ingen lyd og billede. Der er i højre side af skærmen en nøgle der er markeret med gul (encrypted). Jeg formoder at det kun fremgår fordi kanalen ikke er blevet dekodet.
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 15-Marts-2008 kl. 14:06 |
I DVBviewer findes CAM-menu under
View/Show CAM (almindelig desktop interface) Den må ikke være "greyed ud"!
Hvis det er tilfældet, virker kodet kanaler ikke... (CAM-modul med tilhørende smart-card kører ikke). CAM-modul kan resettes ved at trække det ud og sætte det ind igen...
Jeg regner med det er i forhold til den rigtige DVBviewer, installeret til kabel og med korrekte BDA-drivers...
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
bird
Super bruger
|
Sendt: 18-Marts-2008 kl. 14:08 |
Tak for hjælpen alle
Nu virker det på alle PC'er (dvs såvel med styresystem XP og vista 64). Efter jeg installerede BDA driveren og valgte cable så virkede de. Jeg kunne ikke få det til at virke med MCE driver og valg af terrestial.
|
 |