recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FireDTV og krypterede kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFireDTV og krypterede kanaler

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 00:27

D. 30 November kom der nye drivere, der bla. fixer det problem i nævner med krypteret kanaler i WinMCE. Måske det er værd at overveje.

www.digital-everywhere.com

Til top
hejo39 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 14:42

Jeg vil blot informere om at jeg anvender seneste firmware på begge mine Firedtv bokse + seneste drivere til Vista(32 bit). Det hele spiller perfekt og samtlige kanaler jeg har adgang til via YouSee kommer fint igennem.

Til top
Blueeyes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-December-2007
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af hejo39 hejo39 skrev:

Jeg vil blot informere om at jeg anvender seneste firmware på begge mine Firedtv bokse + seneste drivere til Vista(32 bit). Det hele spiller perfekt og samtlige kanaler jeg har adgang til via YouSee kommer fint igennem.

Det er dejligt at det da virker for én af os herinde, men vil du så ikke være flink at give os din set-up så vi har noget at sammenligne med ???

Mvh Blueeyes aka Søren

Til top
pharmer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 14:37

Det vil jeg også meget gerne høre hvad er

Vh

Pharmer

Til top
Ray33 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Juli-2004
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 14:57
Jeg vil meget gerne have et overblik over hvormange der har problemet herinde. Så skriv lige i denne tråd hvis du enten kan få det til at virke eller hvis du ikke kan. Indtil nu har jeg optalt til at:

1) Kan ikke se krypterede kanaler:

oo27
LBA75
Blueeyes
pharmer (?)
Ray33

2) Kan se krypterede kanaler:
hejo39

Altså 5 - der ikke kan se - og 1 der kan (der findes givetvis flere!?!)

Jeg har tænkt mig at skrive til digital-everywhere om det her problem og at vi er så mange der ikke kan få det til at virke. Det må være en fejl der udløses af en kombination af Firedtv/floppydtv og Yousee.

/Ray
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 16:58
Der er ikke noget galt med FireDTV og krypterede kanaler hos YouSee. FireDTV er også  blevet reviewet på recordere og digital.tv uden at denne problematik opstod.

-Er det et hardware problem (viker det med Sagem60 ?)
-Eller et signal problem (virker det på en anden YouSee adresse ?)

Til top
M-P-A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 17:08
ingen problemer her med krypterede kanaler.

opsætning:

vista + dvbviewer + firedtv & viaacces cam modul begge med nyeste drivers samt firmwares.
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E
Samsung 3126 + Netget 7700
HTPC Xbmc:
Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.

FilServer/
xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
Til top
Ray33 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Juli-2004
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

Der er ikke noget galt med FireDTV og krypterede kanaler hos YouSee. FireDTV er også  blevet reviewet på recordere og digital.tv uden at denne problematik opstod.

Det tror jeg simpelthen ikke at du har ret i! Jo, selvfølgelig virker Firedtv på Yousee i de fleste tilfælde - hvis det ikke gjorde det havde der nok lydt et ramaskrig bl.a. i dette forum.

Men det betyder vel ikke at der ikke findes en obskur fejl i hardware/software som kun optræder i nogle specielle tilfælde. Jeg nægter at tro at der er 5 forskellige personer der rapporterer dette problem - uafhængigt af hinanden -  som har lavet en 'fejl 40'.

Jeg har for mit eget vedkommende virkelig prøvet alle mulige ting - fra antenne forstærker til drivere og codecs. Jeg har reinstalleret Windows 2 gange. Jeg har afprøvet boxen på 3 forskellige adresser. Jeg har fulgt samtlige råd fra supporten - og afprøvet alle mulige løsningsforslag i diverse fora.
Det skal siges at jeg har haft boxen i 2 år - og den har virket upåklageligt i 1,5 år - men pludselig kommer problemet.

Jeg tror der er et problem - som måske ikke er fundet endnu, af digital-everywhere.
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 20:32
At FireDTV heller ikke virker på andre adresser tyder på at din FireDTV er gået i stykker. Hvis du har opgraderet firmwaren kunne du prøve den gamle firmware og se om boksen virker igen (og gamle BDA drivere - og hvad du ellers havde sat op da det virkede). Det er jo en ældre model! Ellers, ja, du kunne overveje den nye FireDTV-S2 og fange mere HD via parabol

Redigeret af cloudy - 30-December-2007 kl. 20:33
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 23:02

Der burde heller ikke være så meget problemer med hverken FireDTV eller FloppyDTV. Det er jo forholdsvist simpelt at lave sådan en tuner, (problemet består mest i at lave den i en ordentlig kvalitet).

Jeg sidder og tænker på, om det kan være Yousee som har ændret noget, der pludselig gør, at det ikke virker. Det er jo ikke så længe siden vi fik 7 dages EPG på DVB-C nettet.

Nej okay, den er måske lidt langt ude, DVB-C er jo en standard.. Men alligevel.. Et eller andet sted må der jo være sket en ændring.

Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 00:00

Når i nu skriver at i ikke får noget info med CI programmet, så er min første tanke at i har vendt jeres TDC SIM kort forkert.

CI programmet skal kunne se kortet. Den fejl lavede jeg nemlig selv, den gang jeg købte min FloppyDTV-S

Det er jo ikke til at se om kortet skal vende på hoved eller normalt.
Andet kunne være jeres Firewire controller, selvom det virker med ukrypterede kanaler, så kan der godt være problemer alligevel.

Havde nemlig en kammerat som havde ligende problemer, og her viste det sig at det var hans Firewire controller, der bare gjorde et eller andet forkert. Så prøv med et andet firewire kort, hvor der bruges en chip af anden fabrikat.

Så det er mine 2 forslag. Hvor det ene jo er super nemt at afprøve.

Redigeret af ldplusse - 31-December-2007 kl. 00:02
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 02:03
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er jo ikke så længe siden vi fik 7 dages EPG på DVB-C nettet.

Det var sejt med 7 dages EPG - mens det varede - jeg har kun 'nu og næste' igen
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu