Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Blueeyes
Ny bruger
Oprettet: 17-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
|
Sendt: 31-December-2007 kl. 09:20 |
Jeg fandt en del kanaler i aftes men slet ikke alle dem jeg havde da den kørte over sagem´en. Men med hensyn til at vende kortet forkert kan det vel ikke lade sige gøre for så kan den jo slet ikke finde noget som helst, eller??? Mine tv3 kanaler er pist væk og intet steds at finde så mit problem består..
Håber da vi finder en løsning...
Godt nytår til alle
Mvh Blueeyes
|
 |
Blueeyes
Ny bruger
|
Sendt: 31-December-2007 kl. 09:21 |
hov kom lige til at tænke på noget ...
Dem det kører godt for kører de det over deres mediecenter eller bruger de en anden viewer?
Blueeyes
|
 |
M-P-A
Super bruger
Oprettet: 21-August-2005
Point: 387
|
Sendt: 31-December-2007 kl. 09:37 |
Blueeyes skrev:
hov kom lige til at tænke på noget ...
Dem det kører godt for kører de det over deres mediecenter eller bruger de en anden viewer?
Blueeyes |
Kører fint over mit mediecenter, vista os firedtv dvbviewer og yousee kabeltv :)
|
Samsung F7005 & Pana TH-42PX80E Samsung 3126 + Netget 7700 HTPC Xbmc: Intel 2100-T, 8Gb ram, 64Gb SSD, mini itx.
FilServer/ xpenology HP N54L, 8gb ram - 4x3TB WD Red
|
 |
Blueeyes
Ny bruger
|
Sendt: 05-Januar-2008 kl. 10:18 |
opdatering fra mig
Jeg har nu leget med floppy´en i en del dage nu og nu mangler jeg kun tv3+ og kanal 4 i at have alle mine kanaler.. Jeg satte en antenneforstærker, det var nødvendigt for mig da vi er 6 om at dele det samme signal, og en anden ting var at lige inden den skulle til at søge gik jeg ind og valgte tdc på transponderen og vupti efter et par ganges søgning var de fleste der ...
Så nu skal jeg bare finde en måde at finde de to sidste på. så gode råd modtages stadigvæk gerne ;-)
Mvh Søren Blaaberg
|
 |
Sadanset
Ny bruger
Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 12
|
Sendt: 31-Januar-2008 kl. 08:58 |
Hej,
Jeg har samme problem. Efter at have scannet kanalerne igen, kan jeg ikke se de kodede kanaler. Jeg har en floppyDTV samt 2 stk. FireDTV bokse, så jeg er sikker på, at det ikke er dem, det drejer sig om. Jeg har også CAM moduler til alle tre og flere TDC kort (Yousee), så det er heller ikke der, jeg tror vi skal lede.
Yousee er ved at lægge om til HD, og det skulle efter sigende også betyde, at de begynder at sende i MPEG4. Måske er det der, vi skal lede? Man skulle kunne finde de gamle kanaler i mpeg2 på andre frekvenser af hensyn til eksisterende selector boxe, men de er måske blevet flyttet væk fra det frekvensområde, vi skanner?
Andre, der ved noghet om dette? Og er den nogen der, ved, om FireDTV understøtter mpeg4?
Bjørn
|
 |
Sadanset
Ny bruger
|
Sendt: 31-Januar-2008 kl. 20:03 |
Lidt mere info:
Jeg installerede ffdshow og Hali mediasplitter og scannede igen. Nu fik jeg alle de krypterede kanaler tilbage igen (pånær en, som måske ligger uden for frekvensområdet). Så jeg tror stadig, at det er en ændring hos Yousee, der har gjort, at vi ikke kunne (kan) se de krypterede kanaler.
Bjørn
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 01:27 |
Blueeyes skrev:
opdatering fra mig
Jeg har nu leget med floppy´en i en del dage nu og nu mangler jeg kun tv3+ og kanal 4 i at have alle mine kanaler.. Jeg satte en antenneforstærker, det var nødvendigt for mig da vi er 6 om at dele det samme signal, og en anden ting var at lige inden den skulle til at søge gik jeg ind og valgte tdc på transponderen og vupti efter et par ganges søgning var de fleste der ...
Så nu skal jeg bare finde en måde at finde de to sidste på. så gode råd modtages stadigvæk gerne ;-)
Mvh Søren Blaaberg
|
Mener jeg har læst noget om at når man mangler tv3 tv3+ er det ofte noget med for svagt signal, da det er de kanaler som ligger dårligst eller hvad man nu skal sige.. Kan ikke sige med sikkerhed det er problemer, men har læst om flere som ikke kunne finde tv3, som senere fandt ud af det var signalet som var for svagt.
|
 |
Sadanset
Ny bruger
|
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 08:53 |
Opdatering.
MCE kørte ret dårligt (ujævnt og hakkende) med ffdshow og Haali mediasplitter, og jeg kunne ikke se de nye HD kanaler, så jeg afinstallerede igen - og kan nu stadig se de krypterede kanaler???
Bjørn
|
 |
LaustS
Ny bruger
Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: UK - London
Point: 14
|
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 21:40 |
Hej hej
Jeg har kørt med Firedtv og MCE i halvandet år nu - og har egentlig gode erfaringer - SUPER TV kvalitet - Det er OK. Men ind imellem har en nyopsætning været nødvending fordi MCE roder rundt med kanalerne. Eller måske er det TDC/YouSee.
Lige nu er mit DR1 og DR2 forsvundet.
Er der nogen der har en opdateret frekvensliste eller kan sige hvor den findes??
|
Steinway/Lyngdorf system.
|
 |
LaustS
Ny bruger
Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: UK - London
|
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 21:48 |
Jeg har egentlig også gode erfaringer med FireDtv. halvandet år med MCE05 og FireDtv - men ind imellem "taber" MCE kanalerne. Fx har jeg ikke DR1 og DR2 lige nu - og fpr første agang er det ikke problemløst at finde dem igen.
2 spgsm.:
er der et trick I kender?
er der andre der hart gode erfaringer på Vista?
Mvh
Laust
|
Steinway/Lyngdorf system.
|
 |
tma_it
Ny bruger
Oprettet: 11-Februar-2007
|
Sendt: 03-Februar-2008 kl. 14:26 |
Hej!
Jeg har også problemer med FireDTV, Viaccess CAM og Yousee. Jeg har lige købt det hele og hentede smartcard i TDC-butikken i går. Jeg har opdateret firmware og kører med nyeste software/drivere fra Digital Everywhere. Jeg kan ikke søge nogle kanaler frem overhovedet. Når den går i gang med at søge, hvilket tager ca. 30 minutter, så lyser lampen rødt på FireDTV-boksen.
Jeg har prøvet både med MCE-setup og BDA-setup. I MCE-setup har jeg også husket at "aktivere" alle kanalerne under "TV / Guide / Rediger kanaler" - der er 137, men det er vel bare alle dem fra transponder-listen?
Er der nogen der kan hjælpe?
Mvh. Thomas
|
 |
NikolajC
Guld medlem
Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
|
Sendt: 03-Februar-2008 kl. 16:12 |
Det burde være de kanaler den har fundet under søgningen. Virker de ikke?
|
 |