|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Forfatter | |
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Har undersøgt lidt med SageTV. Man skal her have en plugin: Plug In v2.0 from Anders Nolberger Har også prøvet med MediaPortal (MP). Det genkender fint FireDTV, men kan ikke finde nogen kanaler og går så ned. I log filen står bla. følgende, der ser mistænkeligt ud: 08-03-2006 12:32:43 found 1 tv cards nogen bud? Det er samme driver jeg bruger med MyTheatre. |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Har nu fået kanalerne ind i MP Jeg genstartede PC'en og sprang i første omgang over kanalsøgningen i setup. Valgte derefeter indstillinger/Setup Wizard i hovedmenuen, og så kørte det. Setup'en er iøvrigt nem at bruge, og man vælger fx bare at bruge MCE remoten. Samme fornemmelse, som at køre MCE Guiden kører dog ikke (endnu). Men jeg er ret sikker på, at det er MP jeg vil satse på. Kik fx på siderne (der er også Screenshots): |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Lige lidt mere vedr. subtitles. Er du sikker på det er DVB-subtites? (ikke teksttv) Hvis man anvender myTheater er der under Display en funktion, der viser hvilke PID's der modtages og her kan jeg f.eks. se at der modtages subtitels PID, ved at der kører en tæller... Det kan bare være jeg gør noget forkert... Kan du forøvrigt optage subtitles og vise dem igen? Overvejer også at gå over til MP, men pt. er der subtitles problemet, det ser dog ud til at komme på et eller andet tidspunkt! Der ser også ud til at komme support Technotrend 1500 budget som er den jeg har.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har nu afinstalleret MyTheatre, som jeg ikke synes, der er meget ved. Så vidt jeg husker skal du vælge Settings/General Settings/Subtitles tab for at indstille i MyTheatre. Du har ret: Der er (endnu) ikke DVB-Subtitles i MP |
|
![]() |
|
GJT2004 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2006 Status: Offline Point: 21 |
![]() |
I starten trak jeg kortet ind og ud flere gange, og pludseligt virkede det. Meget genrende da jeg ikke har det tændt hele tiden. Jeg har nu købt et DUAL CA kort med irdeto + conax og det cam modul virker perfet i begge systemer. Jeg tror at svaret er den software der ligger i irdeto kortet. |
|
![]() |
|
![]() |
#GJT2004 Tak for svaret Det er altså et andet CAM, jeg skal have. Hvor har du købt det? Evt. hvad version er det? Og ja, det er ret irriterende. For en sikkerheds skyld: Kører du også StofaXtra? |
|
![]() |
|
GJT2004 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2006 Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Jeg har køb kortet i Tyskland elektronik-haus.de , desuden bruger jeg smartwi, fra Danmark, da jeg deler mit mit stofa ekstra kort ud på 2 recievere, |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har bestilt følgende Dual CAM (ser ud som dit, men er en del dyrere) http://www.tektronik.dk/catalog/product_info.php/cPath/33/pr oducts_id/622 Jeg vender tilbage med melding om det virker. Har også overvejet SmartWi på et tidspunkt. |
|
![]() |
|
![]() |
Har geninstalleret MyTheatre, da MT i det mindste viser subtitles. Har været inde på hjemmesiden, og er ret sikker på, at det er DVB-subtitles. MT kan ikke ikke umiddelbart optage subtitles http://board.mytheatre.ru/viewtopic.php?t=3451&highlight =record+subtitles Er der nogen, der kender et program, som kan optage subtitles? Det er for min skyld OK, hvis underteksterne bliver hardcoded ind i MPEG filen. I øvrigt optager MCE også Tekst TV ved analoge optagelser, så man kan se Tekst TV underteksterne i optagelserne. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
#delphi Desværre kommet til samme konklution. Hvis ikke et program som MediaPortal løser problemet er der vel ikke udsigt til en løsning foreløbig? Eneste anden mulighed jeg kunne forestille mig er en mere batch-orienteret løsning, hvor man anvender et PID-grapper program. Et eks. kunne være http://www.coolstf.com/tsreader/ (ikke prøvet) Men det vil være omstændigt. Et er at få optaget en pid-stream med subtitles, noget andet er at få det efterbehandlet... jvf. dit link. Har forsøgt mig med nogle optaget Pid-streams med myTheater (grapper funktionen) uden større held i efterbehandlingen... Redigeret af avh |
|
![]() |
|
![]() |
#GJT2004 Har nu fået mit Dual CAM. Desværre virker det ikke (ingen billeder). Det gamle virker (som kontrol) stadig. CI programmet ser således ud: Der sker ikke noget, når jeg klikker på knapperne. Rykker jeg smartcard'et ud ser det således ud: Der sker ikke mere, selv om jeg indsætter smartcard'et igen. 1. Ser det ikke mærkeligt ud, at der står Conax foroven? 2. Gjorde du noget specielt for at få det til at køre? Jeg tester med MyTheatre. Har scannet kanalerne igen (OK) og prøvet at genstarte flere gange. |
|
![]() |
|
tobbeswim ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Hej, Svensk men bor i Haderslev! Jag har en HTPC med fireDTV med via acces cam. Det fungerar helt underbart. Får in alla kanaler i mediaportal. Var noga med att inte ha några störande trådlösa nätverk precis brevid antennen, då kan ni få problem med vissa frekvenser. Jag kan till och med se HD1 med perfekt bild med den nya funktionen i mediaportal som låter all kraft gå till 1 kanal. Enda problemet jag har är att jag inte får det digitala ljudet (Dolby digital och AC3) att fungera. När jag kör DVD så fungerar det perfekt men jag vet inte hur jag ska göra inställningarna för få selectorn att köra digitalt AC3. Jag får ljudet ut via S/Pdif men inte i AC3. âr det någon som kan hjälpa mig? Jag får heller inte AC3 digitalt när jag kör HDTV clip med 5.1 ljud. Jag har kopplat följande: Från FireDTV - NVIDIA pure Video och Audio decoder-Digital S/P dif- Denon 4306. Jag har provat att skifta mellan massor av olika codecs men dessa fungerar bäst för mej (utom digitala ljudet då) Mvh Tobbeswim
Redigeret af tobbeswim - 26-Marts-2006 kl. 11:02 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |