recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FireDTV og StofaXtra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFireDTV og StofaXtra

Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
R3b3L Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 27-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 15:25
Inde på stofas side, står der ikke irdeto cam, men digital kortlæser, men går vel ud fra, at det er sådan en de mener :) jeg synes bare kun, at jeg hører om irdeto cam, købt andre steder end det som man kan købe ved stofa ?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 17:14

Det er kun selve smart-cardet du skal have fra Stofa, resten skal skaffes andet steds fra...

Stofa fortæller nok ikke, ligesom TDC heller ikke gør, hvordan man sætter en DVB-C løsning op i en HTPC. Det er ikke der, der skal hentes information...

Prøv evt. også kigge her: www.perch.dk

Løsningen består altså af:

Et DVB-C TV-kort  eller enhed, hvori der kan kan sættes et CAM-modul af typen Irdeto. CAM-modulet har et stik i siden, der svarer til det, man kender fra bærbare Pc-er.

I CAM-mudulet indsættes så smart-cardet fra Stofa.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 11:35
Jeg har nu undersøgt lidt om mine problemer, bla. ved at tilslutte den officielle Samsung dekoder. Jeg har sendt følgende mail til Stofa:

Jeg har abonnement på det digitale spejl og Discovery HD.

Jeg har 2 problemer:

1) Manglende undertekster. Dette drejer sig kun om DVB-undertekster. Teletext undertekster er OK.
Disse undertekster er pludselig forsvundet. Har været tidligere været OK.

2) Problemer med modtagelse af frekvenser over 800 MHz. Dette har været sådan lige siden programmerne begyndte at blive udsendt på disse frekvenser. Nogle af disse kanaler pixelerer vildt (BER ca. 1400, signalstyrke ca. 80), andre kan jeg slet ikke se. Muligvis skyldes dette et dårligt antennesignal. Jeg har brug for at se StofaXtra flere steder i huset og har en antenneforstærker med equalizer. Jeg har uden held prøvet at justere på denne.

Det er muligvis ikke en hensigtsmæssig antenneforstærker jeg har. Muligvis er kabler og stikdåser heller ikke optimale.

Jeg vil gerne have en tekniker ud at se på det og er i givet fald villig til at betale for en korrekt installation af forstærker, kabler etc.

Ovenstående mail beskriver udelukkende erfaringerne med Samsung dekoderen.

Derudover har jeg observeret (kommentarer modtages gerne):

1) Når man skal scanne kanaler med Samsung, er den forudindstillet til QAM64 og finder lynhurtigt alle kanaler. Ændrer jeg til QAM256 eller QAM128 finder den ingen kanaler . Jeg har ellers i lang tid været overbevist om, at Stofa bruger QAM256.

2) DVBViewer er tilsyneladende ret ligeglad med hvad jeg vælger som QAM, både når der scannes og når der skal ses TV.

3) DVBViewer og FireDTV klarer faktisk opgaven betydeligt bedre end Samsung box'en, idet DVBViewer og FireDTV kun har problemer med den allerhøjeste transponder (frekvens) på 850 MHz.

4) Jeg har heller ikke DVB-undertekster i DVBViewer. De er markeret i undertekst menuen (fx DVB:Danish); men de ses ikke. Tidligere var DVB-undertekster OK med DVBViewer.

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 12:11

Jeg har heller ikke haft undertekster på TV2 i et stykke tid efterhånden på min FireDTV DVB-C / DVBViewer. Dette heller ikke på en DVB-C Set top boks der ellers tidligere også har virket.

Så vidt jeg kan er der ikke DVB undertekster i den transport stream Stofa udsender for TV2.

Godt nok et stykke tid siden jeg tjekkede sidst.

Vedrørende de høje frekvenser, så havde jeg også problemer, indtil jeg fik koblet en Comega forstærker på. Det er altid en god idé at køre med HF-tætte stik og godt kabel. Benytter denne type  http://netto-sat.dk/coaxstik_hun_hf_tæt-pi-174.html?osCsid= 30eba11fbb2ea1b3e7e6cee5c45247f8

Benytter Irdeto cam (P/N 904505 Rev1.1)

Redigeret af digitalt.tv - 11-August-2007 kl. 12:16
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 13:10

@digitalt.tv

Tak for svaret.

Hvilken QAM bruger du i DVBViewer?

Lyder godt, at det i det mindste er muligt at løse problemet med de høje frekvenser . Vil prøve at foreslå teknikeren en Comega forstærker. I øvrigt hedder min nuværende forstærker DKT 30117 RVU. Ved at google på det ser det ud til, at det er en Comega forstærker, eller?

Måske er det ikke den rigtige slags? (har ialt 8 stik rundt om i huset)

Har heller ikke DVB undertekster på Discovery HD. Det ser jo ud til at dette problem kan føres tilbage til Stofa. Vi må jo så håbe, at de snart får det løst.

Redigeret af Delphi - 11-August-2007 kl. 13:18
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 13:31

Lige en observation mere:

Sidst jeg scannede med DVBViewer var bla. Canal+Film HD og Astra HD promo i H.264 (MPEG4). Samsung boxen kunne fint vise Astra HD Promo (jeg abonnerer ikke mere på Canal+).

Discovery HD er stadig i MPEG2.

Jeg har (endnu) ikke prøvet Astra HD Promo med DVBViewer, da jeg (endnu) ikke har en H.264 dekoder. Gider nok heller ikke rode med det før Discovery HD (håber det egentlig ikke) kommer i H.264.

Redigeret af Delphi - 11-August-2007 kl. 13:33
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2007 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:

@digitalt.tv

Tak for svaret.

Hvilken QAM bruger du i DVBViewer? 256

Lyder godt, at det i det mindste er muligt at løse problemet med de høje frekvenser . Vil prøve at foreslå teknikeren en Comega forstærker. I øvrigt hedder min nuværende forstærker DKT 30117 RVU. Ved at google på det ser det ud til, at det er en Comega forstærker, eller?

Måske er det ikke den rigtige slags? (har ialt 8 stik rundt om i huset)

QAM 256.

Jo det skulle da være en Comega.  Men teknikeren bør kunne måle, hvor problemet ligger og om en anden forstærker skulle være nødvendig. Comega's nyeste serie kan ses på http://www.antennelagret.dk/ under Forstærker med flere udgange. Selv har jeg den ældre model Comega mc20 A.

Jeg har mailet til Stofa og påpeget manglen på DVB Undertekster, fik også svar tilbage at det ville blive rettet. Men det er det vist endnu ikke. Da jeg sjældent ser noget på TV2 med undertekster, så har jeg ikke forsøgt igen.

Redigeret af digitalt.tv - 11-August-2007 kl. 16:08
Til top

Besvar Besvar Side  <1 678

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu