|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
mosx ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() Sendt: 14-Januar-2007 kl. 21:13 |
||
Hejsa,
Jeg har store problemer med mine 2 FireDTV bokse, som er forbundet til TDC Kabel TV. Jeg bruger MCE som mediecenter, og har tidligere kørt med en analog Hauppauge tuner, men skiftede for et par måneder siden til FireDTV. Mit problemer er at MCE mister evnen til at vise de krypterede kanaler på kabel TV, hvilket vil sige de fleste kanaler. Hvis jeg kører Digital Everywhere's "CAM Test Tool", som afslutter MCE og kører CI Control programmet, så virker de krypterede kanaler igen, men på et tidspunkt mister MCE evnen til at vise dem igen. Der kan gå få timer, men også flere dage, hvis jeg er heldig. Jeg får simpelthen at vide, at der er ikke er noget signal og antennen skal justeres, men det er jo fordi at FireDTV-driverne emulerer DVB-T. Det eneste der får det til at virke igen, er at køre CAM Test Tool. Har I andre med FireDTV/FloppyDTV den slags problemer? Er der nogen har der sådan et setup med MCE, som bare fungerer fejlfrit? Kører jeres maskine 24/7 eller hvordan er setup'et? Jeg er ved at blive vanvittig og har resettet MCE MANGE gange og har endda reinstalleret Windows for at se om problemet forsvandt, men resultatet er det samme. |
|||
Sony KDL-55W807CSAEP, Yamaha RX-V775
|
|||
![]() |
|||
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
||
Jeg bruger en FireDTV tuner i sammen med TDC kabel og MediaPortal og det virker upåklagelig. |
|||
![]() |
|||
mosx ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
||
Jeg har haft myTheatre installeret, da det følger med boksene. Fælles for myTheatre og MediaPortal er at de kræver BDA-driverne og ikke MCE- driverne, hvilket betyder at jeg ikke kan have begge systemer på samtidig. Jeg har også forsøgt at skifte til MediaPortal pga. mine mange problemer, men det var frygteligt ustabilt. Der gik næsten altid kuk i det når jeg skiftede kanal, eller skiftede fra Live TV til EPG eller til hovedmenuen og tilbage igen. Så endte jeg bare med en blå baggrundsskærm og ikke andet, mens lyden kørte viderei baggrunden. Ellers virkede det som et meget fint system, men på min maskine var det helt umuligt.
Det burde det være. De ukryptede kanaler vises også hele tiden perfekt.
Kvaliteten er perfekt, intet mindre. DR står som en drøm med deres egenproducerede udsendelse, specielt TV-Avisen. De andre kanaler svinger i kvalitet alt efter udsendelse, og man kan se at nogen er hårdere komprimeret end andre, men både TV3, TV3+, Discovery og flere har et meget flot og rent billede. Jeg bruger Nvidia PureVideo som dekoder og den er rigtig god. Jeg har et flot og flydende billede, men hvis det skal være helt perfekt skal MCE køre i 50 Hz, for ellers er der småryk i rulletekster og panoreringer. 50 Hz giver så problemer med videofiler i 30/60 fps. Jeg kører i 60 Hz, og det er ikke til at se problemet med alm. udsendelser. |
|||
|
|||
![]() |
|||
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
||
De problemer du beskriver oplever man også med en Selector box hvis kablet er for langt eller dårligt. Hvis du har mange delinger af dit TDC 'kabel' så håber jeg du har noget forstærkning på, lige hvor signalet kommer ind i huste hos dig. For at prøve om det er gigtigt hvad jeg tror, så pil alle kabler fra og hav KUN dir FireTV på og se om det virker. /MichaelS |
|||
mvh MichaelS
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Sådan er det allerede, og det er vist heller ikke signalet der er problemet, for de ukrypterede kanaler (DR1, DR2 og TV2) vises hele tiden uden problemer. Det er kun de krypterede kanaler der bøvler og de dukker op hvis jeg kører CAM Test Tool, der lukker ned for MCE og et par andre proceser. |
|||
|
|||
![]() |
|||
Sadanset ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
||
Hej, Jeg har samme problem. Har sat forstærker på linien uden at det hjalp. Har senere fundet ud af, at mange oplever tilsvarende problemer, når du stiller ind på DVB-T signaler, som er det, FireDTV laver TDC's DVB-C signal om til. I Australien har Microsoft lavet og sendt en patch ud - man kan læse mere på: Er der nogen, derhar hørt om noget tilsvarende? |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Der er for nyligt kommer nye firmware opdateringer til FireDTV og FloppyDTV. Jeg formoder i har tjekket for dette? Ellers kig på www.digital-everywhere.com
|
|||
![]() |
|||
Kjelstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Kjelstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Sadanset ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
||
Hej, Jeg har fin kvalitet med FireDVT og MCE (Vista). Det er selvfølgelig ikke HDTV, men klart klart bedre end med et analogt signal. Og den HDTV kanal, der findes i TDC pakken, går klar igennem i fuld opløsning. Men jeg oplever som skrevet ovenfor, at jeg mister kanaler og at ændringer mine ændringer til kanalrækkefølge tabes. Jeg tror stadig, at det skyldes det Microsoft kalder 'Opportunistic scanning', hvor MCE løbende scanner efter ændringer i signalet, og derfor løbende ændrer i kanallisten. Jeg har fundet nogle intern Microsoft noter, hvor de bekræfter, at dette er et problem, og Microsoft har i Australien publiceret en patch, hvorefter man kan slå 'Opportunistic scaning' fra.
|
|||
![]() |
|||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
||
Jeg har FloppyDTV og kører Media Portal og selv med den nye TVServer, synes jeg klart, at Sagem 60 selectoren overgår kvaliteten af kanalerne via. FloppyDTV. Er der forresten noget nyt ang. DVB-C undertekst understøttelse med den nye TV-server? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej igen, Fik løst mit problem md at jeg mistede de kodede kanaler på flg. måde: 1. Find mappen EPG og slet den (I Vista skal man være i fejlsikret tilstand for at få lov). 2. Installer den patch til Vista MCE som man som medlem af www.xpmediacentre.com.au kan downloade (Det er gratis). 3. Scan igen. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |