recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FireDTV Viasat og Sirius
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFireDTV Viasat og Sirius

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tfunder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: FireDTV Viasat og Sirius
    Sendt: 22-April-2009 kl. 01:32
Hej alle,

Har købt min FireDTV nr 2. med et T-rex CAM (Kører Pred 3.66) og NDS serial *er* opdateret.

Men.....jeg er enten blind eller dum ....hvordan f... får jeg en transponder liste til Sirius (5 gr.Ø) som jeg 'bare' kan registrere ligesom Astra, Hotbird og Thor?

Setup:
Vista SP1 m. TV Pack
2 x FireDTV med seneste firmware
Conax CAM til Canal Digital (Thor)
T-Rex CAM til Viasat (Sirius)

VH
Thomas
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 05:13
Kører du med DVB-T emulering eller kører du DVB-S direkte?

Du skal selv lave en transponder liste hvis du kører DVB-T emulering. Ellers skal du vist nok bruge generisk setup af hver enkelt kanal.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
tfunder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 09:17
DVB-T emu. er det ikke rigtig forstået at det er 'the only way' med FireDTV i VMC ?

Jeg har fundet Sirius transponder listen som .ini (link) men det er jo - som du er inde på - en DVB-S liste - hvordan konverterer jeg den til enten DVB-T eller til en .reg fil som kan bruges med FireDTV?

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10628
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 11:30

Oprindeligt skrevet af tfunder tfunder skrev:

Hej alle,

Har købt min FireDTV nr 2. med et T-rex CAM (Kører Pred 3.66) og NDS serial *er* opdateret.

Men.....jeg er enten blind eller dum ....hvordan f... får jeg en transponder liste til Sirius (5 gr.Ø) som jeg 'bare' kan registrere ligesom Astra, Hotbird og Thor?

Setup:
Vista SP1 m. TV Pack
2 x FireDTV med seneste firmware
Conax CAM til Canal Digital (Thor)
T-Rex CAM til Viasat (Sirius)
VH
Thomas

Hej Thomas

Jeg håber du har beholdt den originale Viasat boks til at opdatere kortet ved kodeskift, ellers bliver det en kort fornøjelse med FireDTV og Viasat.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
tfunder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 12:15
Hej Flemming,

Joeh.....har da gemt boksen, men jeg havde faktisk fået det indtryk (naivt?) at når CAM'en er opdateret med boksens originale NDS serial så kunne FireDTV/T-Rex godt håndtere kodeskift?

Men jeg har faktisk lige oplevet at mit Canal Digital (conax CAM) er gået i sort så noget tyder jo på det modsatte - lyder også som om det er den erfaring du har gjort?

Når jeg skriver 'gået i sort' betyder det at VMC i forgårs pludselig skriver "kanalen er krypteret" på *alle* kanaler også eks. DR1!

For god ordens skyld ska lige nævnes, at Vista er original, Canal Digital kortet er originalt og Viasat kortet er originalt så jeg bilder mig selv ind at flytte dem over i to FireDTV'er budre være - omend ikke tiltænkt - så i hvert fald ikke ulovligt
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 12:26

Et Viasat kort kan kun opdateres i den boks det er parret med, og der er intet ulovligt i det du gør, selvom Viasat jo selvsagt helst ser, at man benytter deres boks.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
tfunder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 12:43
Hm...æv 

Ved du om det samme gør sig gældende for Canal Digital / Conax ??
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 13:00

Hm...æv 

Da jeg selv havde Canal Digital for et par år siden benyttede de ikke card pairing og min receiver havde ingen problemer med at opdatere kortet. Jeg har ikke hørt noget om, at dette skulle have ændret sig.

Problemet med Viasat er dog til at overkomme, da de kun skifter kode med 1-2 måneders mellemrum.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 13:57

Hm...æv 

Canal Digital / Conax benytter ikke Pairing. At kanalerne pudselig ikke kan afkrypteres kan meget vel skyldes dit Cam og din tuner.

Hvis du benytter firedtv, skal du sikre dig at der enten kører en "FireDTVCI" service på dit system eller at du har programmet commoninterface.exe kørende i tray. En af disse to programmer sikrer at dit software successfuldt kan kommunikere med dit CAM, hvis ikke dit programel direkte understøtter CAM. MCE gør ikke fx.

Mcenterfreak bruger FireDTV, DVBviewer og et DUAL CA CAM og han har såvidt jeg ved et fuldstændigt stabilt setup med Canal Digital også med de nyeste smartcards.
Mit Setup
Til top
tfunder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 14:56
Først: tak for alle svarene - man blir' klogere dag for dag

Commoninterface.exe kører i tray, og ja jeg bruger bruger FireDTV.

Så må det jo være mit CAM? Det er et originalt Conax fra 2004

Men kan det forklare at *alle* kanaler pludselig er krypterede i VMC - også DR1 ??

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2009 kl. 16:42

Først: tak for alle svarene - man blir' klogere dag for dag

Commoninterface.exe kører i tray, og ja jeg bruger bruger FireDTV.

Så må det jo være mit CAM? Det er et originalt Conax fra 2004

Men kan det forklare at *alle* kanaler pludselig er krypterede i VMC - også DR1 ??

Det er ikke nemt sådan lige at sige noget endeligt. Men du kan undersøge den opførsel som MCE har mht. hvornår du kan afkryptere eller ikke afkryptere.

Når du ikke kan afkryptere noget som helst, så prøv lige at starte firedtv reporting tool, og lad os se et screenshot... (bare tryk alt+prtscn for at gemme et screenshot af vinduet og så paste i MSpaint eller lignede og upload..)

Du kan evt også oplyse den procedure du har brugt mht at installere driveren til din tuner (og hvilken driver version) Så skal jeg prøve at hjælpe.

Det skal dog siges at jeg primært beskæftiger mig med Kabel og DVB-T systemer....

Det skal også siges at jeg vil anbefale at lave en transponderliste til DVB-T emulering. Oplysninger om hvordan du gør dette findes på DE's hjemmeside..

Redigeret af Patriarken - 22-April-2009 kl. 16:46
Mit Setup
Til top
tfunder Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2009 kl. 09:01
Som det er lige nu kan jeg ikke dekryptere noget som helst 

Jeg skal nok lige ta' et print af firedtv tool'et i aften - og vil da sætte stor pris på en kritisk analyse

Mht. installation, så fulgte jeg bare Quick Guiden. Downloaded seneste driver  (4.5.N) forbandt firewire, pegede på driveren og så kørte det.

Med den første FireDTV kørte det også fint lige med det samme med DVB-T (emu). Jeg valgte Thor i transponder config, satte mit gamle Conax CAM med Canal Digital kortet i, og kørte TV konfig i VMC og vupti det hele spillede

I mellemtiden har jeg ikke ændret på systemet (aut. opdateringer er slået fra).

Jeg flyttede kortene tilbage i den gamle sat. boks og dér virkede de begge med det samme

Jeg overvejer kraftigt af nuke installationen og starte forfra.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu