|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Westermanden ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:15 |
Hej.
Har prøvet at finde en løsning i forumet og google, men kan umiddelbart ikke finde noget der matcher. Firedtv viewer og tools melder om intet signal. Følgende setup : Kabel tv, yousee 1 stk floppydtv C 1 firedtv C. Firewire controller ST Lab. (drivere fra microsoft) Windows 7 premium 64bit MCE 5,7 drivere (mce er valgt i firedtv viewer) -Windows og firedtv support tool, kan se begge tunere. -Har prøvet at installere transponder "yousee", "tdc" og et par andre. -Prøvet at sætte "antenne" kablet i henholdsvis firedtv og floppydtv. -Intet virker. -Har skrevet til bestyrelsen i foreningen, om det digitale signal overhovedet bliver sendt ud i foreningen. Venter på svar. Udover, om der er nogle der ved hvad der kan være galt, er mine spørgsmål : -Vil der i support tools og viewer, blive vist et signal, selvom at jeg har valgt en forkert transponder ? Eller kan det være her problemet ligger ? -Jeg har sat en antenne forstærker op (aktiv), hvor antenne kablet kommer ind i lejligheden. Herfra går der kabel hen til anden stikdåse (andet hjørne af stuen), hvor mediecentret står. Kan dette være et problem ? Håber der er en venlig sjæl derude der kan hjælpe. Er på nippet til at give op. Vh Redigeret af Westermanden - 10-Januar-2010 kl. 22:43 |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Jaah hvis der er tvivl om du overhovedet har et digitalt spejl i foreningen. Så vil jeg nok vente med at svare til det er helt afklaret.
|
|
![]() |
|
Westermanden ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
Hej.
Tak for svar. Tjekkede på yousee's side (hvor man skriver ens adresse ind). Og jo, der er digitalt spejl her. Så det må være signalet i lejligheden den er gal med. Var der nogle der kunne svare på mit tidligere spørgsmål om der ville blive vist signal i firedtv support tools, selvom jeg muligvis havde valgt forkert transponder ? Vh Redigeret af Westermanden - 11-Januar-2010 kl. 20:39 |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Hej du...
Tror det er din kabling/forstærker løsning der driller.
Kan du komme til at koble den ene tuner direkte på dit indgangssignal ?
Vælg cable 6875 (er det ikke det den hedder)
Og jo du skal kunne aflæse signalstyrke i supporttool.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej.
Tusind tak for din tilbagemelding. Problemet er at mediecentret står i den ene ende af stuen og indgangssignalet kommer ind i den anden ende af stuen. Jeg fandt det længste antenne kabel jeg kunne finde, men der var ikke hul igennem. Nu har jeg kontaktet yousee, for at få en pris, for at få en montør ud og gennemgå signalet. Frygter det bliver pebret. Nogle der kender en, der gør i sådan noget (kbh området)? Vh |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Flyt mediacenter hen til indgangsignal og check om der er hul igennem (bare for at udelukke fejlkilder) , det kan være at det er dit kabel der er noget galt med, sørg for at bruge HF tætte stik
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |