recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FireTV Boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFireTV Boks

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 10:06
Jeg har lige rodet lidt med mit nye Floppydtv her i weekenden, det fungerer udemærket i MCE 2005, hvis man har sit antenne signal fra TDC og ikke som jeg hvor nogle af kanalerne er analoge og ikke tages fra TDC, så hvis du skal have f.eks. Hauppauge 500 til af fungere samtidig med Floppydtv/firedtv, så er det andre programmer end MCE 2005 du skal køre.
Jeg prøvede Media Portal, som kan håndtere både digital og analog kanaler samtidig, det er klart at foretrække - så hos mig ryger MCE ud og Media Portal ind
Den Ben
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 11:28
hos mig er TV2 Zulu - TV3 - TV3+ og flere andre ikke digitale, men kan godt være de er det hos andre - man skal lige huske på at selv digitale signaler kan komprimeres - f.eks. viasat komprimerer meget = dårlige kvalitet
Den Ben
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 15:53
At modtage signalet digitalt via selector, firedtv eller et andet apparat er at foretrække. Mine analoge kanaler har en lidt støj på. Det ses som en svag sne/flimmer. Det forsvinder helt ved digital modtagelse.

Via kabeltv eller parabol er alle kanalerne digitale (minus Kbh kanalen). TDC laver den analoge udgave udfra det samme digitale signal, som ellers kan modtages med selector. Folk med gode kabelføringer vil nok ikke bemærke den store forskel på billedet/lyd.

Fordelen ved en PC med DVB istedet for selector er optagelserne.
De bliver precist den udsendte datastrøm. Der skal ikke resamples fra analogt og reencodes. Men det koster så lidt ekstra og EPG virker ikke mere end til nu og næste...
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 16:27

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan det virker i MCE2005 med at optage fra FireDTv (eller FloppyDTV om man vil). Om der er en EPG (guide) i MCE2005 der viser kanalerne? Navn på kanalerne osv?

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 17:08
Firedtv fungerer bedst med myTheatre. Jeg foretrækker DVBviewer, men har nogle problemer med programmet. Jeg har aldrig prøvet MCE

Iøvrigt er der nogle cam relateret problemer med firedtv. Den er ikke i stand til at håndtere programrettigheds opdateringer (modtagelse af nye nøgler til decryptering af kanaler) og jeg har måtte sætte selectorkortet i selectoren for at få det opdateret.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 21:03
Okay, det er ikke skide smart, må man sige
Til top
Kim C Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-September-2006
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 11:34

Hej,

Mht. opdateringer så er der en tråd på HIFI4All som tilsyneladende ikke har problemer med dette

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45107

/kim

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu