|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Jeg har lige rodet lidt med mit nye Floppydtv her i weekenden, det fungerer udemærket i MCE 2005, hvis man har sit antenne signal fra TDC og ikke som jeg hvor nogle af kanalerne er analoge og ikke tages fra TDC, så hvis du skal have f.eks. Hauppauge 500 til af fungere samtidig med Floppydtv/firedtv, så er det andre programmer end MCE 2005 du skal køre.
Jeg prøvede Media Portal, som kan håndtere både digital og analog kanaler samtidig, det er klart at foretrække - så hos mig ryger MCE ud og Media Portal ind |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
hos mig er TV2 Zulu - TV3 - TV3+ og flere andre ikke digitale, men kan godt være de er det hos andre - man skal lige huske på at selv digitale signaler kan komprimeres - f.eks. viasat komprimerer meget = dårlige kvalitet
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
At modtage signalet digitalt via selector, firedtv eller et andet apparat er at foretrække. Mine analoge kanaler har en lidt støj på. Det ses som en svag sne/flimmer. Det forsvinder helt ved digital modtagelse.
Via kabeltv eller parabol er alle kanalerne digitale (minus Kbh kanalen). TDC laver den analoge udgave udfra det samme digitale signal, som ellers kan modtages med selector. Folk med gode kabelføringer vil nok ikke bemærke den store forskel på billedet/lyd. Fordelen ved en PC med DVB istedet for selector er optagelserne. De bliver precist den udsendte datastrøm. Der skal ikke resamples fra analogt og reencodes. Men det koster så lidt ekstra og EPG virker ikke mere end til nu og næste... |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan det virker i MCE2005 med at optage fra FireDTv (eller FloppyDTV om man vil). Om der er en EPG (guide) i MCE2005 der viser kanalerne? Navn på kanalerne osv?
|
|
![]() |
|
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
Firedtv fungerer bedst med myTheatre. Jeg foretrækker DVBviewer, men har nogle problemer med programmet. Jeg har aldrig prøvet MCE
![]() Iøvrigt er der nogle cam relateret problemer med firedtv. Den er ikke i stand til at håndtere programrettigheds opdateringer (modtagelse af nye nøgler til decryptering af kanaler) og jeg har måtte sætte selectorkortet i selectoren for at få det opdateret. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Okay, det er ikke skide smart, må man sige
![]() |
|
![]() |
|
Kim C ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Hej, Mht. opdateringer så er der en tråd på HIFI4All som tilsyneladende ikke har problemer med dette http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45107 /kim |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |