|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() Sendt: 26-Januar-2009 kl. 23:30 |
Jeg søger firewire kabler som skal tilsluttes firewire udtag på bundkort, har søgt på alle tænkelige sider, men det lader ikke til at man kan købe kablerne. Der må være andre som har skulle bruge et sådan kabel til at tilslutte FloppyDTV, hvor har I købt kablet? Jeg har bl.a. fundet dette indlæg men heller ikke her var der et brugbart svar. Jeg skal bruge det til at tilslutte 1 FloppyDTV i et Silverstone LC19, hvor der ikke er plads til 2 kort og der er ingen eksterne firewire porte. Har desuden en anden HTPC hvori der nu sidder et ekstern firewire kort, men vil gerne undvære kortet og bruge de interne udtag. Kan det passe at man ikke kan købe sådanne kabler?
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
DonTlaloc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2007 Status: Offline Point: 76 |
![]() |
Til de fleste af de bundkort med firewire jeg har set har der fulgt en bagplade med i stil med denne. De kan som regel skilles ad ved at fjerne et par skruer, og så har du dig et kabel. Hvis der ikke er skruer må du save/klippe/whatever for at få det skilt ad.
Hvis det er fordi du ikke har en sådan bagplade, tror jeg at ProConsult har en du kan bruge, men desværre er der ikke et billede eller en beskrivelse af den så man kan sige det med sikkerhed. Prøv at kontakte dem. |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Der har ikke været nogen bagplade med de bundkort jeg har købt, men tak for linket til Proconsult, jeg vil straks bestille, når de har bekræftiget at det er kablet jeg søger.
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10597 |
![]() |
Hvis det ikke lykkes dig at finde et sådan kabel og du har et ledigt PCI slot, kan man ganske billigt købe et PCI kort med ekstra firewiretilslutninger. Fås også med USB tilslutninger. Edit: Kan se du har samme kabinet som jeg selv. hvor der ingen ledige pladser er. Flemming Redigeret af fltk - 27-Januar-2009 kl. 10:03 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
C_Bak ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
kan du ikke bruge det kabel der følger med til FloppyDTV? eller har jeg overset noget....
|
|
LG 42PM1MA,Win 7,WHS,Wii
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10597 |
![]() |
Ja, på Digital Everywheres hjemmeside står der at det medfølgende kabel også kan bruges til intern tilslutning på bundkortet. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
C_Bak ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
det er blot et spørgsmål om at tage kablet af FloppyDTV kortet, vende det om og sætte det på det firewire stik der er på kortet, så har du stik i den anden ende til intern port
|
|
LG 42PM1MA,Win 7,WHS,Wii
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har bl.a. et Floppydtv som ikke har et sådan stik, da den er et par år gammel og desuden har jeg en Firedtv, der findes der heller ikke muligheden.
Men på de nyere Floppydtv kan se godt se ud som om man kan bruge det kabel som sidder på kortet. |
|
Den Ben
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |