|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
ingatellent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2006 Status: Offline Point: 62 |
![]() |
|
Næ hør hov. Det er et rigtigt dårligt råd. Der står ret klart i beskrivelsen at den adapter *ikke* kan bruges til at tilslutte firewire udstyr til en USB-port. Der står derimod at køber man to af dem så kan man bruge et usbforlængerkabel som firewireforlængerkabel. Det er ikke en omformer der konverterer et firewire-signal til et et usb-signal, men udelukkende en adapter der ændrer stikket. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Ikke som jeg læser det: Denne USB adapter tillader dig at konvertere et type A USB stik han til et Firewire IEEE stik 4p han. Så kan du blot konvertere dit USB kabel til firewire, og du behøver derfor ikke købe et firewire kabel hvis du allerede har et USB kabel.
Eller menes der, at der skal bruges 2 adaptere, så man får et "normalt" Firewire kabel ud af det.?
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
ingatellent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2006 Status: Offline Point: 62 |
![]() |
|
Der står man kan konvertere *kablet* og ikke at man kan konvertere signalet.
Det de skriver er i hvert fald at der skal bruges to adaptere så man kan lave et usbkabel om til et firewirekabel. Eller den anden vej rundt, hvis man skulle have lyst til det. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Så duer det ikke til Thorvalds foremål.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
|
Hov hvor i beskrivelsen ser du det? Der står ikke noget om at man ikke kan tilslutte firewire udstyr og der står heller ikke noget om at man skal bruge to adaptere. Hvis stikket konverterer firewire stik til USB stik, hvorfor skulle signalet så ikke kunne gå igennem? Hvad skulle formålet så være med det? Undskyld - men jeg kan ikke lige se hvorfor jeg ikke skulle kunne bruge det?
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Signalet kan godt gå igennem, men det er stadigvæk et firewiresignal. Man har tidligere kunnet få en omformer, fx: http://www.usbfirewire.com/Parts/rr-527950.html men en sådan koster mindst 500,- DKR. Jeg har dog ikke kunnet finde nogen der kan købes i dag. Jeg vil anbefale en af de løsninger der tidligere er foreslået: 1) Skift kamera 2) Tilslut kameraet til din gamle computer, med ekstern skærm og harddisk (umiddelbart burde det ikke være nødvendigt med meget plads på harddisken på computeren, du bør kunne lægge filmene direkte på den eksterne harddisk). |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
|
Aha - ok - og USB-porten i computeren vil naturligvis ikke kunne "forstå" firewire signalet, da det ikke er samme "sprog".
1) Nyt videokamera er sådan set også på ønskelisten - jeg ville gerne have et HDD-Cam. Men det bliver nok ikke lige nu, i hvert fald ikke før efteråret (og jeg skal jo stadig have mine gamle optagelser overført). 2) Hmm, ja jeg må kunne bruge den eksterne harddisk som direkte lager. Gad vide om min eksterne harddisk kan forstå USB3, for så ville det jo være en undskyldning for at købe et USB3 kabel. Men det tvivler jeg lidt på, da USB3 ikke var noget jeg tænkte på dengang. Det kunne være denne Iomega disk, den ligner i hvert fald i kapacitet, udseende og pris. En alternativ harddisk kunne måske være denne, hvis den har USB3.
Redigeret af Thorvald - 25-Maj-2011 kl. 14:30 |
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Fik lige et svar fra forhandleren af denne adapter: Det kan du desværre ikke, med mindre at firewire stikket i dit kamera også understøtter USB.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
|
Pinnacle Moviebox kunne måske være en ide så?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
I teorien måske ja, hvis det er denne du tænker på. Men det er også en ret unødvendigt dyr løsning.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19834 |
![]() |
|
Hvad med endnu en work arounnd: Sæt den gamle computer op til at kunne tilgås via remote desktop, så kan du ved hjælp af den nye "fjernstyre" den gamle og behøves ingen skærm til den. Er det en gammel XP-home, har jeg opskriften her http://moppe.dk/rdxphom.html Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
På min "gamle" computer der der Windows Vista Home Premium og på den nye er der Windows 7 Home Premium.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |