recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Firewire til USB.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFirewire til USB.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
ingatellent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2006
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jo, det skulle du kunne. Det fremgår da i hvertfald sådan. Der kan man bare se, men så fik man da en undskyldning til køb af nyt kamera.

Næ hør hov. Det er et rigtigt dårligt råd. Der står ret klart i beskrivelsen at den adapter *ikke* kan bruges til at tilslutte firewire udstyr til en USB-port. Der står derimod at køber man to af dem så kan man bruge et usbforlængerkabel som firewireforlængerkabel.

Det er ikke en omformer der konverterer et firewire-signal til et et usb-signal, men udelukkende en adapter der ændrer stikket.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 13:27

Ikke som jeg læser det: Denne USB adapter tillader dig at konvertere et type A USB stik han til et Firewire IEEE stik 4p han. Så kan du blot konvertere dit USB kabel til firewire, og du behøver derfor ikke købe et firewire kabel hvis du allerede har et USB kabel.
Eller menes der, at der skal bruges 2 adaptere, så man får et "normalt" Firewire kabel ud af det.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 13:29
Der står man kan konvertere *kablet* og ikke at man kan konvertere signalet.

Det de skriver er i hvert fald at der skal bruges to adaptere så man kan lave et usbkabel om til et firewirekabel. Eller den anden vej rundt, hvis man skulle have lyst til det.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 13:32

Så duer det ikke til Thorvalds foremål.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af ingatellent ingatellent skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Jo, det skulle du kunne. Det fremgår da i hvertfald sådan. Der kan man bare se, men så fik man da en undskyldning til køb af nyt kamera.

Næ hør hov. Det er et rigtigt dårligt råd. Der står ret klart i beskrivelsen at den adapter *ikke* kan bruges til at tilslutte firewire udstyr til en USB-port. Der står derimod at køber man to af dem så kan man bruge et usbforlængerkabel som firewireforlængerkabel.

Det er ikke en omformer der konverterer et firewire-signal til et et usb-signal, men udelukkende en adapter der ændrer stikket.

Hov hvor i beskrivelsen ser du det? Der står ikke noget om at man ikke kan tilslutte firewire udstyr og der står heller ikke noget om at man skal bruge to adaptere. Hvis stikket konverterer firewire stik til USB stik, hvorfor skulle signalet så ikke kunne gå igennem? Hvad skulle formålet så være med det? Undskyld - men jeg kan ikke lige se hvorfor jeg ikke skulle kunne bruge det?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hov hvor i beskrivelsen ser du det? Der står ikke noget om at man ikke kan tilslutte firewire udstyr og der står heller ikke noget om at man skal bruge to adaptere. Hvis stikket konverterer firewire stik til USB stik, hvorfor skulle signalet så ikke kunne gå igennem? Hvad skulle formålet så være med det? Undskyld - men jeg kan ikke lige se hvorfor jeg ikke skulle kunne bruge det?

Signalet kan godt gå igennem, men det er stadigvæk et firewiresignal.

Man har tidligere kunnet få en omformer, fx: http://www.usbfirewire.com/Parts/rr-527950.html men en sådan koster mindst 500,- DKR.

Jeg har dog ikke kunnet finde nogen der kan købes i dag.

Jeg vil anbefale en af de løsninger der tidligere er foreslået:
1) Skift kamera
2) Tilslut kameraet til din gamle computer, med ekstern skærm og harddisk (umiddelbart burde det ikke være nødvendigt med meget plads på harddisken på computeren, du bør kunne lægge filmene direkte på den eksterne harddisk).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 14:27
Aha - ok - og USB-porten i computeren vil naturligvis ikke kunne "forstå" firewire signalet, da det ikke er samme "sprog".

1) Nyt videokamera er sådan set også på ønskelisten - jeg ville gerne have et HDD-Cam. Men det bliver nok ikke lige nu, i hvert fald ikke før efteråret (og jeg skal jo stadig have mine gamle optagelser overført).
2) Hmm, ja jeg må kunne bruge den eksterne harddisk som direkte lager. Gad vide om min eksterne harddisk kan forstå USB3, for så ville det jo være en undskyldning for at købe et USB3 kabel. Men det tvivler jeg lidt på, da USB3 ikke var noget jeg tænkte på dengang. Det kunne være denne Iomega disk, den ligner i hvert fald i kapacitet, udseende og pris. En alternativ harddisk kunne måske være denne, hvis den har USB3.

Redigeret af Thorvald - 25-Maj-2011 kl. 14:30

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 14:29
Fik lige et svar fra forhandleren af denne adapter: Det kan du desværre ikke, med mindre at firewire stikket i dit kamera også understøtter USB.

Thorvald.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 14:51
Pinnacle Moviebox kunne måske være en ide så?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 15:32
I teorien måske ja, hvis det er denne du tænker på. Men det er også en ret unødvendigt dyr løsning.

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg synes faktisk at det er lidt utroligt. Men ok, hvis der ikke er nogen der har nogen forslag, så er der en work-around: Jeg kunne tage min gamle computer (hvor skærmen jo ikke virker) og tilslutte den min nye eksterne skærm i stedet for min nye computer. Så kunne jeg rydde op i dataene på den, så der bliver noget plads, overføre video til den, overføre disse data til den eksterne harddisk og derfra til min nye computer. Denne løsning har også den fordel at det ikke koster noget ekstra og at jeg kan lave noget andet på den nye computer samtidig med at jeg overfører video til den gamle.

Hvad med endnu en work arounnd:

Sæt den gamle computer op til at kunne tilgås via remote desktop, så kan du ved hjælp af den nye "fjernstyre" den gamle og behøves ingen skærm til den.

Er det en gammel XP-home, har jeg opskriften her
http://moppe.dk/rdxphom.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 06:16
På min "gamle" computer der der Windows Vista Home Premium og på den nye er der Windows 7 Home Premium.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu