recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Firma med bedste mobildækning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Firma med bedste mobildækning

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:


3 er ikke så ringe som det har været (var ellers også rigtig skidt). Men de har lavet en rooming aftale med TDC, så de køre på TDCs net også, i store dele af landet. I hvert fald på deres erhvervsabonnementer.


Er det ikke stadig kun når der ikke er nogen 3 dækning, at man får lov at bruge TDC? 

Ellers ville der ingen grund være til at bruge 3's netværk. Tidligere har det været sådan, at hvis der var dårlig 3 dækning, så hang du på den.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:


3 er ikke så ringe som det har været (var ellers også rigtig skidt). Men de har lavet en rooming aftale med TDC, så de køre på TDCs net også, i store dele af landet. I hvert fald på deres erhvervsabonnementer.



Er det ikke stadig kun når der ikke er nogen 3 dækning, at man får lov at bruge TDC? 

Ellers ville der ingen grund være til at bruge 3's netværk. Tidligere har det været sådan, at hvis der var dårlig 3 dækning, så hang du på den.


Jo - Det er det jeg mener med "rooming" :-)
Til top
binlarsen80 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-August-2015
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binlarsen80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 20:11
Kig på Hallo.dk. TDC net og billige priser. Jeg betaler 326,- for 4 abonnementer. 5G skal tilkøbes for 10 kr. Vi har haft det i 6 mdr. uden problemer. 
Gider ikke andet end tdc`s net, men vil ikke betale Yousees priser eller Telmores tjenester som vi ikke har behov for.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2022 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:



Jo - Det er det jeg mener med "rooming" :-)


Men problemet med roaming mellem 3/TDC er at du ofte kan have en meget meget langsom 3 forbindelse, men fordi den er der får du ikke lov til at roame til TDC, udelukkende når 3's dækning er helt væk, og det er den yderst sjældent.

Redigeret af Kasper_J - 26-Januar-2022 kl. 21:18
Til top
islands_brygge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér islands_brygge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 01:06
Lidt OT:

Ved nogen af jer med reel indsigt i mobilselskabernes teknik, om der generelt kan være dårligere- og/eller langsommere dækning hos de billige "virtuelle" mobilselskaber (MVNO) uden eget net ?

Altså om netværksejerne bevidst nedprioriterer deres engroskunder (MVNO'erne) ift. datahastighed og/eller oplevet signalstyrke "antal streger" på telefonen ?
Eller om en MVNO ligefrem kan vælge forskellige kvaliteter hos netværksejeren, så abonnementerne kan prissættes efter den kvalitet de har købt hos TDC Net, TT-netværket eller 3 ?
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

Hej har i øjeblikket yousee mobil. Overvejer at skifte til telia. 
 Er der nogen der kan sige noget om hvilket firma der har den bedste mobildækning.

TDC eller YouSee hvis det er privat der er ingen over dem Smile
Telia vil du fortryde i forhold til YouSee/ TDC


Redigeret af klander - 27-Januar-2022 kl. 09:02
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

TDC eller YouSee hvis det er privat der er ingen over dem Smile
Telia vil du fortryde i forhold til YouSee/ TDC
Tror de fleste vil foretrække noget andet end TDC lige nu.... Wink
miri
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:


3 er ikke så ringe som det har været (var ellers også rigtig skidt). Men de har lavet en rooming aftale med TDC, så de køre på TDCs net også, i store dele af landet. I hvert fald på deres erhvervsabonnementer.

Jeg tror kun 3 kan roame over på TDC's netværk meget specifikke steder som 3 selv mener at de ikke dækker, hvilket nok er meget få.
Jeg har selv haft 3, og været i områder hvor der absolut ingen forbindelse var, imens der var forbindelse med TDC, vel at mærke imens de havde "roaming"-aftalen på plads.
Ellers ville det være 3 som havde vundet Teknologisk Intistuts uafhængige test af mobildækning, men det er det ikke, det er TDC.

At 3 bare roamer over på TDC's netværk er en skrøne, den uafhængige test kan findes her:

Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 16:38
Jeg bor på Bornholm langt ude på landet på en gård. 2,5km til nærmeste mast, som har både TDC og 3. Jeg har mobil bredbånd hos 3, men kan vælge TDC hvis jeg vil. Når jeg kører med 3 har jeg altid over 100Mb download og 30Mb upload. Sommetider, efter uvejr, slår routeren automatisk over på TDC, og så falder hastigheden til 5Mb. Til gengæld har jeg fuld signalstyrke med TDC, med 3 har jeg kun fire ud af fem. Enten bliver jeg dårligt behandlet af TDC, fordi jeg er 3-kunde, eller også har TDC for mange brugere på deres master. Jeg har slået den automatiske valg af udbyder fra i modemmet, for at slippe for at havne hos TDC. Når jeg er i København kører mit mobile internet hos 3 med ca. 30Mb. Jeg er vældigt godt tilfreds med 3!
Powered by beer and chips
Til top
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:



At 3 bare roamer over på TDC's netværk er en skrøne, den uafhængige test kan findes her:


En test bestilt og betalt af TDC er ikke en uafhængig test.
Powered by beer and chips
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Tror de fleste vil foretrække noget andet end TDC lige nu.... Wink


Fordi?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tbent Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2008
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tbent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2022 kl. 17:43
Fordi TDC havde nedbrud da miri skrev indlægget.
Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro,
Google Tv, Marantz SR5013
Sony BDP-S550
Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300
Sonos Play5, Connect, Move
Server Asrock J4205 med Ubuntu
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu