recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - firmabil beskatning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

firmabil beskatning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: firmabil beskatning
    Sendt: 21-August-2020 kl. 21:04
Nu ved jeg det ikke er HIFI... men måske der er nogle der er i samme båd, og i bruger til bruger virker det ikke langt fra de andre diskussioner der er.

Kører firmabil dog uden reelt firma forbrug, derfor er vores generelle ordning i firmaet heller ikke ligefrem attraktivt. Leasing gennem ALD, så giver 7000kr om mdn EFTER SKAT for en Passat, dog en bil til 450.000kr 

den rammer så 36 måneder her i år, så skal skiftes, til 1/10... nu har jeg så jagtet biler, og er blevet forelsket i Tesla Model 3 LR til 460.000kr, så ca. samme pris, dog med 1800kr efter skat i fradrag til 2020 december, pga. elbils fradrag.(så når den stiger i 2021 så koster den det samme som passat)

så er det nu jeg bliver ramt at den her skod regel der er kommet på genberegning af biler. den har skat jo sat i værk, for at ungå at man kan få mængde rabat, så f.eks. køber jeg nu en C220D night pack AMG til 422.000kr i beskatning men bilen reelt koster 500.000kr så vil en blive genberegnet efter 4 måneder til fuld pris.

jeg kan så bare ikke helt blive klog på om risikoen ikke er enorm på en TESLA, reelt ville den ikke blive ramt af genberegningen, da den koster 468.000kr i køb, og jeg reelt bliver beskattet af 468.000kr, da TESLA ikke har en firmapris.. så reelt ville jeg ikke blive ramt af en genforhandling.

nu er det bare sådan at BUNDFRADRAGET på elbiler ændres til 65% og en tesla kan stige 135.000kr til Januar, hvor min skal genberegnes..

genberegningen sker med et kig på brugt markedet, og købsprisen.. tror i sådan et brugt markedet vil tage det samme hop som afgiften tager.. jeg synes jo reelt det er lidt unfair at skulle rammes af en afgift stining.. for så virker genberegnings loven jo ikke, da jeg så står MEGET værre end en privat person der købte en TESLA i 2020.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu