recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - firmware opdatering af nec 3520a
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfirmware opdatering af nec 3520a

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fisterolfert Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: firmware opdatering af nec 3520a
    Sendt: 18-September-2005 kl. 14:55

Hej der, jeg købte en nec 3520a brænder i vinters og har brugt den en hel del

Men nu der der en del af de gamle skiver der driller lidt ved afspilling.

Kan det tænkes at det ville være smart med en firmware opdatering af drevet da det jo vel er den første version jeg har?

Bruger kun verbatim medier og brænder med dvd decrypter.

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 15:41

Du kan jo eventuelt overveje en modificeret (uoriginal) firmware som er meget populær på Club CDFreaks forum. Se denne tråd.

Nu passer du vel godt på dine DVD'ere? Ridser, støv og fingeraftryk kan være helt afgørende for læsbarheden af en DVD.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
fisterolfert Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2004
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 15:48

Ja alle skiver er i cover og ingen ridser. men har tilgengæld sat labels på hvilket jeg er stoppet med nu da de har det med at gå op i klistret efter et stykke tid og har oz hørt om andre der har haft problemer med dem.

Den der firmware opdatering den skulle så være ok eller hvad? hved du hvad forskellen er i forhold til den anden?

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2005 kl. 15:55

Labels på CD/DVD skiver kan give problemer lige fra små problemer med rystelser og læsbarhed og op til store problemer som totalt ulæselige skiver og labels der rives af under høj hastighed inde i et drev.

Efter at jeg selv har kopieret gamle brændte CD'er med møje og besvær, fordi de var næsten ulæselige p.g.a. label, så holder jeg mig langt væk fra påklistrede labels.

Den firmware opdatering jeg linkede til er som sagt meget populær. Den indeholder ændrede skrivestrategier for mange medier, dels for at forbedre kvalitet og dels for at øge skrivehastigheden.

Du må selv gøre en indsats og læse i den tråd jeg skrev. Jeg har ikke selv det samme drev (men en ældre NEC 3500), og jeg gidder ikke at læse og fordøje tråden på dine vegne!

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu