recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Firmware opdatering til Qnap TS-239 Pro II
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Firmware opdatering til Qnap TS-239 Pro II

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Firmware opdatering til Qnap TS-239 Pro II
    Sendt: 10-Maj-2014 kl. 15:25
Nogen der ved om jeg uden problemer kan opdaterer min nas uden at skulle tage backup af 4 TB.
Der er 2 hdd af 2 TB som jeg ikke lige har løst til at backup først.
Det må være muligt at opdaterer med ny firmware uden at skulle det.

mvh

kimila
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 15:52
Jeg har opdateret min QNAP mange gange, og har ikke mistet noget. Men jeg HAR backup.
Venlig hilsen
KB
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 16:55
Har også opdateret min QNAP 20-30 gange i alle de år jeg har haft den og ikke mistet noget.
Til top
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 31-December-2005
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2014 kl. 17:21
Jeg opdaterede jævnligt da jeg havde en Qnap mage til din, helt uden problemer
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 01:03
Firmware opdateringer kan altid laves uden at man skal lave hele systemet om. - Det er selvfølgelig først hvis det går galt at man kan få problemer. 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 07:03
Har 2 stk qnap Nas som opdateres hver gang der kommer nyt uden problemer
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af kimila kimila skrev:

Nogen der ved om jeg uden problemer kan opdaterer min nas uden at skulle tage backup af 4 TB.
Der er 2 hdd af 2 TB som jeg ikke lige har løst til at backup først.
Det må være muligt at opdaterer med ny firmware uden at skulle det.

Du har vel alligevel ikke noget vigtigt på data på de 4 TB, siden du ikke har valgt at spejle diskene og ikke tager backup?

Jeg ville ikke være bange for at opdatere firmware, men derimod være bange for at én af diskene skulle stå af.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 14:12
Det er nu blevet udført uden problemer.
Rigtige mænd tager ikke back up.
Opsætte 2 hdd til raid syntes jeg ikke kan svarer sig, hvis det var en med 4 hdd vil jeg da gøre det.

Tak for hjælpen.

Redigeret af kimila - 11-Maj-2014 kl. 14:13
mvh

kimila
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu