recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Firmware v.2.20 til PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFirmware v.2.20 til PS3

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 00:30

Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Er der nogen der kan svare mig på, om man med den nye firmware kan undvære en remote (også til film), hvis man har en PSP?

Kan du ikke. Den åbner kun op for at sende lyden ud via HDMI eller hvordan du nu har sat den til.

PS3'en går i "Remote Play standby mode" når du bruger PSP'en og dermed viser den kun sort skærm med en tekst om at den er i den modus.

Desværre.. kunne ellers være fedt.. det bør vel være muligt via en firmware, at få det rettet? Jeg er da ret godt klar over jeg bruge remote  play.. det behøver den jo ikke fortælle mig.. den skulle hellere tage, at vise den film jeg gerne vil se

Til top
ms.nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af ms.nielsen ms.nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Bitstrøm: Det kodede signal sendes ubehandlet videre og afkodes i forstærker

PCM: Afkodet lyd (en cd indeholder også 2-kanals PCM)

Betyder det så, at hvis man sender bitstrøm fra ps3 til denon 3808 der kan dekode alle HD lydformaterne, så kan man få reciveren til at dekode lyden til DTS HD Master, hvis det lydspor er på blu-ray filmen? 

Er der ingen der har et bud på om dette er muligt!??????

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af ms.nielsen ms.nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af ms.nielsen ms.nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Bitstrøm: Det kodede signal sendes ubehandlet videre og afkodes i forstærker

PCM: Afkodet lyd (en cd indeholder også 2-kanals PCM)

Betyder det så, at hvis man sender bitstrøm fra ps3 til denon 3808 der kan dekode alle HD lydformaterne, så kan man få reciveren til at dekode lyden til DTS HD Master, hvis det lydspor er på blu-ray filmen? 

Er der ingen der har et bud på om dette er muligt!??????

Hej Ms!!

Tror de manglende svar skyldes at der er flere tråde om emnet i forvejen.

PS3 kan IKKE sende de "nye lydformater" som bitstream. Den kan dog afkode dem og sende dem via HDMI som LPCM = samme resultat!

Din forstærker viser ikke f.eks: Dolby TrueHD i displayet, men det er det du hører!

Kort sagt: Vælg PCM i audio og ikke bitstream (med mindre du bruger optisk) og lad PS3 afkode! Det eneste den ikke kan er DTS HD Master Audio.

 



Redigeret af Pede8000 - 27-Marts-2008 kl. 17:23
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Er der nogen der kan svare mig på, om man med den nye firmware kan undvære en remote (også til film), hvis man har en PSP?

Kan du ikke. Den åbner kun op for at sende lyden ud via HDMI eller hvordan du nu har sat den til.

PS3'en går i "Remote Play standby mode" når du bruger PSP'en og dermed viser den kun sort skærm med en tekst om at den er i den modus.

Desværre.. kunne ellers være fedt.. det bør vel være muligt via en firmware, at få det rettet? Jeg er da ret godt klar over jeg bruge remote  play.. det behøver den jo ikke fortælle mig.. den skulle hellere tage, at vise den film jeg gerne vil se

Nogen der kender en lobbyist i kontakt med Sony - Det bør da komme...

Til top
Finn12 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2007
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 23:52

Hej

Har kun haft min PS3 i 14 dage så er der en der gider at forklare kort hvordan man opgradere firmwaren. Den er på mit trådløse netværk.

Mvh Finn

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 00:18

Det fortæller den dig hvordan du gør.

Frit fra leveren så skal du under System og så noget med Systemopdatering. Men er ikke sikker på betegnelserne så tjek under fanebladet - det giver 110% sig selv :)

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af petite_machine petite_machine skrev:

Jeg synes også den nye firmware har forbedret min trådløse forbindelse til PS3'eren. Min router står i det nøjatigt modsatte hjørne af huset end min PS3, og signalet skal gennem 4 væge. Før lå signalstyrken på omkring de 17%. Efter opdatering til 2.2, ligger den nu på ca. 25%. Før havde jeg ofte problemer med at connecte til PS-store, men siden update, har det virket hver gang.

Andre der har oplevet dette?



der var en netværks opdatering der hed 2.17, som afhjalp en hel del på Wifi / NIC forbindelsen.! den kom for et par uger siden.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af MikkelAnd MikkelAnd skrev:

Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Var der ikke også noget med at undertekster skulle virke til div og xvid ? alstå srt filer ??? eller har jeg misforstået noget ???

Har ikke kunne få SRT filer til at virke, men hvis man kører .avi + .srt gennem AVIAddXSubs så der kommer en .divx ud af det (containeren indeholder både  film og op til 8 undtekster) så virker det fint. Er ved at kører 20+ igennem lige nu og det kører bare.
På min MacBook Pro (WinXP) tager det ca. 7½ minut pr. stk. (350 MB/42 min), men det nok fordi det skal hentes/gemmes på min NAS og netværket er ikke det hurtigste...

Ved ikke om man kan sætte undertekster til som standard eller man skal ind og vælge hver gang.

/mikkel

AVIAddXSubs fungerer virkelig godt. Jeg har dog oplevet, at jeg efter at have lagt crt-filen ind ikke længere kan streame fra min PC, idet den nu siger at formatet ikke er understøttet. Der er ingen problemer med at afspille filen via PS3's USB-indgang. Jeg bruger WMP til at streame. Andre der har haft samme oplevelse?

/BE

 

Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 04:42
Er der nogen der kan forklare mig helt præcist hvad denne firmware går ud på!? Jeg er ikke sikker på at jeg forstår det helt... Læste noget med at "Batman Begins", som udkommer på Blu-Ray d.8 Juli vil have dette BD-live inkluderet, men som sagt, jeg ved ikke helt hvad det går ud på.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 07:16
det vil jo varierer fra film til film hvad man kan gøre.. men umiddelbart så åbner det op for "ekstra" ting så som baggrunde, trailere, etc. over nettet.. så vidt jeg har forstået det anyway 
Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 19:22
All disse firmwares/opdateringer til PS3, de er da ganske gratis ikke!?... Hvis blot du har PS3'en koblet til netværket, så informerer den dig om hver gang der er en ny firmware ikke?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 19:27
Jo, de er gratis.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu