recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjern af klistermærker på Blu-ray covers (Hjælp)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjern af klistermærker på Blu-ray covers (Hjælp)

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjern af klistermærker på Blu-ray covers (Hjælp)
    Sendt: 04-Februar-2010 kl. 22:32
Hej folkens,

De fleste Blu-ray nu om dage, har desværre bl.a. reklame klistermærker på coveret. Nogle har uden på coveret, hvilket er fin nok, da de ryger af når man fjerner folien. Men de fleste er inden under folien. Confused

Jeg hader disse, og plejer at fjerne dem alle sammen. Dog er jeg stødt på et klistermærke på filmen "300", som er vanskelig, at få af uden at efterlade noget klistet mærke, hvor klistermærket har været sat på. Det er klistermærket med "Vind en rejse til Grækenland".

Er lidt bekymret for at, hvis jeg bruger en svamp eller noget lignende, så vil det ridser coveret alt for meget og ødelægge udseendet for meget. Confused

Nogen som har nogle gode erfaringer med at fjerne disse uden problemer og uden at efterlade noget?

Det kan godt være at nogle folk vil synes, at jeg er mærkelig, fordi jeg tænker på sådan nogle småting, men sådan er det jo. LOL

Vil sætte stor pris på alt vejledning. Wink

Tak på forhånd.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Tech2010 Tech2010 skrev:

Hej folkens,

De fleste Blu-ray nu om dage, har desværre bl.a. reklame klistermærker på coveret. Nogle har uden på coveret, hvilket er fin nok, da de ryger af når man fjerner folien. Men de fleste er inden under folien. Confused

Jeg hader disse, og plejer at fjerne dem alle sammen. Dog er jeg stødt på et klistermærke på filmen "300", som er vanskelig, at få af uden at efterlade noget klistet mærke, hvor klistermærket har været sat på. Det er klistermærket med "Vind en rejse til Grækenland".

Er lidt bekymret for at, hvis jeg bruger en svamp eller noget lignende, så vil det ridser coveret alt for meget og ødelægge udseendet for meget. Confused

Nogen som har nogle gode erfaringer med at fjerne disse uden problemer og uden at efterlade noget?

Det kan godt være at nogle folk vil synes, at jeg er mærkelig, fordi jeg tænker på sådan nogle småting, men sådan er det jo. LOL

Vil sætte stor pris på alt vejledning. Wink

Tak på forhånd.

En hårtørrer/føntørrer virker fint, men pas på med for MEGET VARME Wink.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 22:39
Lim i sådanne klistermærker kan som regel opløses med noget (fødevare) olie eller flydende margarine, hvis det bare for lov til at sidde et lille stykke tid. Man kan så eventuelt derefter fjerne overskydende olie med husholdningssprit.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2010 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Lim i sådanne klistermærker kan som regel opløses med noget (fødevare) olie eller flydende margarine, hvis det bare for lov til at sidde et lille stykke tid. Man kan så eventuelt derefter fjerne overskydende olie med husholdningssprit.

Hm, det kunne være at man burde at bruge det.

Og man kan undlade helt, at ridse coveret med denne metode?

Redigeret af Tech2010 - 04-Februar-2010 kl. 23:35
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 02:32
Eller bare bruge ren husholdningssprit og en af de billige karklude man kan købe i supermarkederne (sprit opløser det meste klister), det hjalp ihvertfald på DVD covers, har ikke rigtig haft bøvlet med genstridige klistermærker på BD covers endu, men jeg tvivler på at BD covers er mere følsomme end DVD covers.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 09:13
Du er ikke mærkelig - det er da mega træls at have sådan nogle åndssvage klistermærker siddendeAngry
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Tech2010 Tech2010 skrev:

Og man kan undlade helt, at ridse coveret med denne metode?

Ja, medmindre du gnider med noget, der i sig selv kan ridse coveret. Jeg plejer at bruge køkkenrulle, men hvis du er meget sart m.h.t. mikroridser, kan du jo i stedet bruge en blød klud.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Eller bare bruge ren husholdningssprit og en af de billige karklude man kan købe i supermarkederne (sprit opløser det meste klister)
Sprit fungerer på en del klistermærker, men min erfaring er at olie fungerer på flere klistermærker end sprit gør.
Til top
axelrodi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-September-2009
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 11:49
Lampeolie....så skal i bare se.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af axelrodi axelrodi skrev:

Lampeolie....så skal i bare se.

Ja det bruger jeg også altid til klistermærker. Det er jo lugtfri petroleum. Men man skal være lidt varsom med det, fordi der kan være materialer der blir' matte af det, har jeg oplevet
Til top
multix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Marts-2006
Sted: Skive, Danmark
Point: 2264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 14:01
Hvad gør i så hvis der er klistermærke på selve cover art?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2010 kl. 14:03
Dem kan du ikke fjerne... Ouch
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu