recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjern burn-in på din plasmaskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjern burn-in på din plasmaskærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian Otte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjern burn-in på din plasmaskærm
    Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 02:04
Faldt tilfældigvis over dette link på nettet, og det kunne jo være, at nogen kunne få brug for det?

http://screenfix.hostyourself.net/

Det er et program, som skulle kunne fjerne burn-in på din plasmaskærm. Ved ikke om det virker, men hvis uheldet er ude, så er det vel et forsøg værd, ikke?
Til top
Lorentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 07:51

og her der deres forslag til at fjerne/reperere døde pixels på et LCD:

"If you wish to repair a plasma or LCD screen not connected to a computer, an effective technique is to display an untuned analog channel or play a blank video cassette. This is not always effective however, as many screens automatically display a warning screen rather than noise."

kilde: http://screenfix.hostyourself.net/

hmm, ja det kan vel være forsøget værd. Jeg ville nok prøve det inden jeg sendte et defekt tv afsted til reperation

Til top
Christian Otte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-November-2005
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 17:40
Jeg arbejder ude på Alfaviews værksted i Hellerup, hvor vi prøvede programmet en times tid på en plasma med burn-in, og det var bestemt muligt at se en lille forbedring. Som de selv skriver, så skal den helst stå i seks timer og gerne mere, så jeg tror bestemt, at det kan betale sig at prøve med dette program.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu