recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernadgang til LaCie CloudBox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernadgang til LaCie CloudBox

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Eblermeister Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-August-2013
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eblermeister Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernadgang til LaCie CloudBox
    Sendt: 20-Februar-2015 kl. 19:13
Hej. Jeg har fornylig købt mig en LaCie CloudBox 4TB(NAS). Den var utrolig nem at sætte op og alt virkede som det skulle, lige med undtagelse af at komme på den uden for huset. Dashboardet fra CloudBoxen giver mig følgende muligheder for fjernadgang(det som ses på billedet er de indstillinger jeg bruger nu):

Jeg har også prøvet med den manuelle mulighed i Dashboardet og åbne den specifikke port i min router(om jeg har gjort det rigtigt ved jeg dog ikke da jeg ikke har meget forstand på netværk). Mit forsøg kan ses her(min router er en Cisco Linksys E2500):

Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan få det til at virke?

På forhånd tak :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2015 kl. 23:25
Jeg har omkring 20 års erfaring med LaCie produkter og ville ikke på nogen måde koble dem op så der er direkte adgang til dem udefra. Der er gennem tiden MEGET få software opdateringer og deres modeller bliver hurtigt forældet og stopper med at modtage opdateringerne. Sikkerhed er dybest set en by i Rusland, på alle deres tidligere enheder. Så jeg ville ikke stole på denne, selvom jeg ikke direkte kender til den.

Tilføjelse:
Benyt en VPN løsning i stedet for at tilgå din laCie.

En anden løsning kunne være cloud storage, som eksempelvis Dropbox, Google Drive eller whatever Microsoft nu har valgt at ændre navn til.


Redigeret af Cyberguyen - 20-Februar-2015 kl. 23:27
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu