recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernadgang til nas som drev.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernadgang til nas som drev.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 15:50
Ifølge http://support.apple.com/kb/ts1629 fungerer afp på port 548. Det vil sige, at på routeren, der hvor nas'en bor, skal der sættes op, at trafik udefra på port 548 sendes hen til nas'ens interne ipnummer.
Til top
sirhish Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Februar-2008
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirhish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 16:07
allan : skriver du så bare ip adressen i "Opret forbindelse til server" ???? de porte til mapping gøres det i routeren ?? er ikke så it skrap :-) har det noget med forward porte at gøre ??
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 19:07
AFP skal være slået til på NAS, det tror jeg ikke at det er som standard.

Og min NAS kan ses i Finder selv når den ikke er mounted.

EDIT: Glem det - jeg havde overset "Fjernadgang"

Redigeret af Brixen - 10-August-2013 kl. 09:31
Venlig hilsen
KB
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 19:25
Husk mange udbydere spærer port 548 til afp så man skal være kreativ og køre en selvvalgt port ekstern over på port 548 internt.
Adresse der skal skrives udefra er så æble k afp://ipadresse:port så skulle det gerne funge.. Den interne port 548 skal self. Peges over på Nas lokalipadresse
Mvh

René
Til top
Alland82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juni-2007
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alland82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 19:33
Jeg har oprettet et Quickconnect ID hos Synology som selv registrerer min IP, således at jeg bare kan skrive:
afp://>mitquickconnectid<.synology.me og så logge ind.. Noget nemmere end at huske ip :)

//Allan
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6
Til top
pointwood Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 23:15
Rent sikkerhedsmæssigt lyder det ret ufornuftigt det du forsøger, jeg mener ikke AFP er krypteret? Hvis det er det, så ignorer mit indlæg :)

Prøv evt. at benytte krypteret (HTTPS) WebDav i stedet. Det fungerer fint med OS X, omend du nok ikke skal forvente en fantastisk hastighed. Alternativt har Synology jo og deres Cloud Station, men det er ikke sikkert det dækker dit behov: http://www.synology.com/dsm/home_file_sharing_cloud_station.php

Redigeret af pointwood - 09-August-2013 kl. 23:19
Jramskov
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hyldig87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 23:59
Hvad med at gøre det over VPN, så kan du forbindelse til shares som drev, som hvis du var på netværket med NAS internt.

VPN server er tilgængelig i pakkecenteret på Synology.
- Sæt VPN serveren op på NAS, og forward tilknyttede port i router
- Forbind til VPN fra mac (der kan lægges status ikon i menulinje så det er nemt og hurtigt at tilslutte/afbryde)
- Læg VPN forbindelsen øverst i netværkslisten på MAC
- Tilgå shares som var du på netværk sammen med NAS

Ellers så gør det via WebDAV med HTTPS (Som os er forslået lige herover)

- Aktiver WebDAV HTTPS og forward tilknyttede port i router
- På Mac åben lige https://NAS-IP:5006 (eller hvilken port du nu benytter) i din browser, og sørg for at vælge "Godkend altid" til certifikat
- På Mac "Opret forbindelse til server..." indsat samme https://NAS-IP:5006 (eller hvilken port du nu benytter) og forbind til share

Redigeret af hyldig87 - 10-August-2013 kl. 00:31
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 00:13
Det var jeg ikke klar over, men er ikke overrasket. Det vil nok være det mest fornuftige.
Jramskov
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hyldig87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af pointwood pointwood skrev:

Det var jeg ikke klar over, men er ikke overrasket. Det vil nok være det mest fornuftige.
Vil os mene WebDav HTTPS er fin løsning, som du forslog.

At begynde og åbne SMB/AFP porte i router og forbinde direkte er netværks fyfy ;)

Redigeret af hyldig87 - 10-August-2013 kl. 00:28
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pointwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 00:24
Jeg har ikke meget kendskab til AFP, derfor usikkerheden, men jeg havde det på fornemmelsen :)
Jramskov
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 08:44
WebDAV er I min erfaring ikke smart til større filer, da den cacher filer til ram når de sendes og modtages. En Synology 212j har 256 MB ram, hvoraf en del ram bruges til Synology'ens OS og andre opgaver, så du skal nok ikke regne med at kunne overføre filer der er meget større end ca. 150-200 MB via WebDAV til og fra en 212j'er.

Jeg ville gå VPN vejen hvis det absolut skal mappes op som et drev.
Til top
sirhish Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Februar-2008
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirhish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 18:33
Nu virker det. tak for de gode råd :-) men syntes det går lidt langsomt med at overføre, der er 5Mbit upload der hvor nassen står, hvor kan flaskehalsen være ???

Redigeret af sirhish - 10-August-2013 kl. 18:35
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu