recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjening af alt ens udstyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjernbetjening af alt ens udstyr

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Palleraa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernbetjening af alt ens udstyr
    Sendt: 04-Maj-2008 kl. 15:16

Heya

Jeg her er ret ny ud i det her HTPC noget. Jeg har dog nu købt et system og sat det op med MediaPortal og for dælen det spiller. Næste projekt er fjernbetjening så jeg slipper for at sidde nede på gulvet og skifte film. Jeg regner med at købe et Logitech DiNovo Mini keyboard. Det virker dejligt med Bluetooth og mus og det hele. Nu har jeg så to fjernbetjeninger tilbage. Én til mit Sony W3000 og én til min Yamaha forstærker (som i øvrigt er utrolig grim).

Kunne man forestille sig at man kunne installere en "fjernbetjening" på computeren så man vha ens keyboard kunne få PC'en til at f.eks. skifte input på skærmen, skrue op for lyden eller slukke/tænde? HTPC'en kører konstant.

PalleRaa

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 15:46

Jeg vil foreslå at du køber dig en Logitech harmony , og en USB-UIRT transciever og programmet Girder. Det vil koste fra 1000kr og opefter alt efter harmony model, men så kan du lave alt det du har lyst til.

Ovenstående er nørdens løsning med maximal fleksibilitet.

En harmony remote kan styre alle enheder (undtaget B & O) den understøtter makro'er(Dvs en tast kan tænde og indstille alle dine enheder) USB-UIRT recieveren kan modtage og sende alle signaler på din PC vha programmet girder.

Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 23:10
Slettes

Redigeret af Niels Chr - 04-Maj-2008 kl. 23:12
Til top