|
Fjernbetjening af HTPC og av-receiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lemond ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-September-2013 kl. 16:45 |
Hej alle
Lidt spørgsmål om de kære fjernbetjeninger. Jeg har i dag en HTPC med Antec Fusion Remote kabinet hvor IMON fjernbetjening er indbygget, det virker OK. Men jeg vil til at lave en ny HTPC/server med kabinet uden indbygget fjernbetjening, så hvordan får jeg fjernbetjening herpå? Krav er at der skal kunne vækkes fra S3 standby og fjernbetjeningen skal selvfølgelig kunne programmeres til de forskellige programmer jeg bruger. Jeg bruger ikke windows media center, men DVBviewer og Mediaportal. Følgende kan måske bruges, men jeg er i tvivl om, om de kan programmeres? Jeg synes ikke, at der er noget software med til dem? Er der andre løsninger, hvor man bare køber en USB IR-receiver og så en separat remote, fx. en Harmony? Tilllægsspørgsmål: Hvordan fjernbetjenes en av-receiver, der står i et andet rum? Trækkes der et kabel til IR-jackstikket bagpå eller hvordan? Og hvilket kabel bruges? |
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Altså en Harmony er - i min verden - altid at foretrække. Lige så snart du har luret det smarte i - og hvordan det virker - aktiviteter, så åbner der sig en helt ny verden indenfor styring af tv, reciever, konsol og især HTPC.
Du skal bruge en IR reciever til pc'en, evt noget der følger med en standard MS remote, som du selv linker til. Sådan en IR reciever kan bruges sammen med en Harmony. Mht. forstærkeren/recieveren, der står i et andet rum, så har jeg i denne uge flyttet HTPC og Reciever "væk", og har i denne forbindelse købt en IR Extender i El-Elefanten til 200 kr. Denne kan "fjern-IR-styre" 3 enheder, og det virker over al forventning. |
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |