recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjening af Noxon 2 Audio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjernbetjening af Noxon 2 Audio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
carlmartin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernbetjening af Noxon 2 Audio
    Sendt: 06-September-2008 kl. 16:37

Hej.

Jeg har en Noxon 2 Audio, og det virker faktisk fint med at streame musik fra en stationær computer og videre over i stereoanlægget.

Men Noxon 2 Audio har en jammerligt ringe brugergrænseflade med 4 linjers display. Det er bøvlet at bevæge sig rundt i menuerne med de fire piltaster. Og næsten umuligt at scrolle i 2000 musiknumre.

Så jeg vil gerne kunne betjene min min Noxon 2 Audio fra computeren i stedet. Enten fra den stationære, der osse tjener som medielager eller endnu bedre fra en bærbar, der osse er på det trådløse net sammen med den stationære og Noxon'en.

Kan man det?

Der er jo ikke meget hjælp at hente i det lille program, man kommer ind i med adressen 192.168.2.165/index.asp

Jeg håber, der er nogen, der ved noget om det her og vil hjælpe.

mvh

carlmartin

Til top
H.Breddam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-August-2007
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 17:06
Tag et kig på Cidero:
http://www.cidero.com/
/Henrik Nissen
KISS VR-558 (kissdx), Sony KDL-32V2500, Noxon 2 audio (Twonky), CS-406, Ipod 5. 30gb m radio, logitech mm50
Til top
CO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2005
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 19:11

1000 tak Breddam for et fantastisk link der virkelig kan bruges

/CO

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 01:19

JA, jeg kan kun tilslutte mig CO's kommentar:

Oprindeligt skrevet af CO CO skrev:

1000 tak Breddam for et fantastisk link der virkelig kan bruges

/CO

Og det er jo det, der er så fedt ved recorder.dk. Der er ALTID nogen, der ved mere end én selv.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 15:55

Nu virker det. Men først efter at jeg downloadede noget Twonky.

Det ser ellers ud til, at Twonkyen blot laver det samme som den mediaserver, der er i Windows Vista.

Redigeret af carlmartin - 07-September-2008 kl. 21:13
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 00:45
Jeg skal ikke kunne sige det... 
Jeg har ikke Vista endnu, men jeg har Twonky

Jeg konstaterer, at der er behov for tålmodighed, når man bruger Cidero (i opstarten).

Jeg har så nok et lidt specielt setup, idet jeg har mit netværkskabel til en hardware-VPN til mit arbejde og mit trådløse til mit private netværk, der har print og filer samt UPnP-server fra min NAS.

Det er nødvendigt, at din musikserver understøtter UPnP - det er sådan set forudsætningen for, at Cidero virker (husk at søge efter UPnP-ressourcer - og derefter gemme opsætningen... Søgning tager noget tid hos mig - minutter (!))
Hvis Vistas medieserver ikke understøtter UPnp, så virker det ikke.

Cidero er faktisk fint til fest eller drengeaften, hvor pladesamlingen kan kigges igennem af vennerne og spilles med jukebox-funktionen (efter tur)

Sært, at der ikke er remotes, der kan det samme
SB Duet er vel et eksempel på en løsning, der selvfølgelig ikke er kompatibel, men i bund og grund kan det sammme. Den er bare noget overpricet
Nå, potentialet er stort: http://en.wikipedia.org/wiki/Upnp#UPnP_AV_components
Der skal jo bare udvikles noget hardware

Venligst
Søren
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 18:47

Om Twonky og Vista's "netserver".

Det er underligt, for Vista viser hele min (delte) pc i Cidero Controllerens startbillede. (Det gør XP på den bærbare derimod ikke). Og jeg kan navigere rundt og finde sange, albums, mapper osv - men jeg kan ikke få Noxon'erne til at afspille dem.

Nå, PYT:

Nu har jeg installeret Twonky både på Vista-pc'en og på XP-pc'en - og så virker det. Endda uden den tålmodighed, du beskriver :-)

Twonkyerne dukker op i løbet af sekunder. Derimod tager Vistas medieserver 3 - 4 minutter om at komme op på Cidero Controllerens startbillede.

MERE VIL HAVE MERE:

Når jeg nu sidder i sofaen og surfer rundt på Myspace - samtidig med at jeg afspiller musik fra den stationære inde på kontoret over Twonky, Cidero, Noxon og mit gamle stereoanlæg - så finder jeg lige et fedt musiknummer på Myspace, og det vil jeg jo osse gerne kunne spille på stereo'en.

Kan man det?

Venlig hilsen Carl Martin

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu