recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjening går i stå ved kanalskift
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernbetjening går i stå ved kanalskift

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mortenskinnes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Februar-2014
Sted: Hvidovre, DK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenskinnes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernbetjening går i stå ved kanalskift
    Sendt: 10-Februar-2014 kl. 18:53

Hver gang jeg skifter kanal, går der ca 10 sekunder før fjernbetjeningen reagerer igen.
Er der nogen, der ved hvad det kan skyldes?

Fjernbetjeningen virker fint ellers, men tv'et reagerer bare ikke før efter godt 10 sekunder, medmindre jeg zapper videre med det samme.

Er det tv'et (Sandstrøm fladskærm) indstillinger den er gal med eller er det noget med signalet til yousee?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 19:26
Mon ikke det nærmere er TVet, som ikke kan behandle et ny kanalskifte hvis den først er begyndt at dekode signalet og derfor ikke reagerer på din remote?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
mortenskinnes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Februar-2014
Sted: Hvidovre, DK
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenskinnes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 19:38
Ja det er nok rigtigt. Det virker som om at den er længe om at registrere signalet - kanalinformationen i bjælken på skærmen kommer heller ikke frem før den ligesom har "loadet" kanalen

Jeg ved bare ikke hvad man kan gøre ved det?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 20:33
Ingenting vel. Hvis du ikke har pixellering og udfald i signalet er det ok. Hvis TVet ikke vil modtage IR signaler før en kanal er loadet færdig, så kan du nok ikke tvinge den. Du kan teste om det virkelig skulle være fjernbetjeningen så kan du bruge en universalfjernbetjening.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af mortenskinnes mortenskinnes skrev:

Hver gang jeg skifter kanal, går der ca 10 sekunder før fjernbetjeningen reagerer igen.
Er der nogen, der ved hvad det kan skyldes?

Fjernbetjeningen virker fint ellers, men tv'et reagerer bare ikke før efter godt 10 sekunder, medmindre jeg zapper videre med det samme.

Er det tv'et (Sandstrøm fladskærm) indstillinger den er gal med eller er det noget med signalet til yousee?

Du kunne prøve med nye batterier i fjernbetjeningen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu