recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjening m. mus til Media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjernbetjening m. mus til Media center

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 14:15
#Kandersen
Jeg var ikke klar over at man kunne gøre det inde fra MCE, men jeg sætter bare mit i dvale direkte på fjernbetjeningen. Den fjernbetjening jeg har nu fungerer rigtig godt med musen, og vil helt klart foretrække den igen, men den bliver bare så pokkers dyr at hente hjem fra US.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 14:38
Jeg kan godt forstå, at du vil have en mus. Mine svar er udelukkende baseret på, at du skriver du skal bruge den til MCE. Og i MCE ved jeg, at der har man ikke brug for mus. Jeg vil nok nærmere sige, at der er større behov for et tastatur i MCE end en mus.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Syntes at se ud af mange af indlæggene, at dem der fanger en ny MCE remote på eks, ebay ikke får en original, men en kina ting, hvilket har givet dem en del bøvl.
De originale laves de igen eller er jeg gal på den. De er af og til på dba.dk til få penge brugt.

Jeg (læs konen ;o) har haft den originale fra den gang, den endnu kunne købes herhjemme, men du har ret i at den ikke fåes længere herhjemme. Jeg troede ellers at eBay udgaven var ok, har da lige været ved at købe en ny til mit nye mediacenter. Men jeg tror nu jeg bliver hængende på min iMon selvom WAF'en ikke er så god som den originale.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er desværre kun de interne modeller, f.eks. Imon Inside, der kan vække PCen fra dvale/standby. Imon Knob og Imon Station kan ikke, men selve remoten er den samme.

Nu har jeg den interne sidende i mit SilverStone LC10 kabinet, så jeg har ikke prøvet de andre, men de burde da kunne fåes til at vække PC'en. Det kan jeg da med MCE remote, der også kun sidder på USB.

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det er desværre kun de interne modeller, f.eks. Imon Inside, der kan vække PCen fra dvale/standby. Imon Knob og Imon Station kan ikke, men selve remoten er den samme.

Nu har jeg den interne sidende i mit SilverStone LC10 kabinet, så jeg har ikke prøvet de andre, men de burde da kunne fåes til at vække PC'en. Det kan jeg da med MCE remote, der også kun sidder på USB.

Jeg har både en intern og en ekstern Imon samt en MCE remote. Det er korrekt at MCE remoten kan vække PCen ligesom den interne Imon kan. Desværre kan den eksterne ikke, hvilket Soundgraph også gør opmærksom på på hjemmesiden. Jeg stillede på et tidspunkt spørgsmålet i deres supportforum hvordan det kunne være, at en MCE remote kunne vække PCen mens en Imon ikke kunne, men fik kun et undvigende svar samt, at det kunne den bare ikke. Det må ligge i softwaren, hvor Imons på alle andre punkter er klart overlegen. En Imon remote kan f.eks programmeres til at fungere med alle programmer som anvender tastatur genveje, noget som jeg slet ikke kan undvære med al den multimediesoftware jeg har installeret på min HTPC.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Steen6400
<DIV> Jeg troede ellers at eBay udgaven var ok </DIV>[/QUOTE Steen6400
 Jeg troede ellers at eBay udgaven var ok 
[/QUOTE skrev:

Det er den også. Den origina

Det er den også. Den originale er også en kina model og du vil garanteret ikke opleve nogen forskel.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2011 kl. 08:05
Jeg quoter bare hvad jeg har set i andre indlæg. Ja, at finde elektronik der ikker er lavet i kina er svært. Der henvises bare til "køb en HP" istedet i indlæg.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2011 kl. 09:21
Hej

Hvad med en android telefon eller tab? Dem kan man få til det meste.

Mvh Peter
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu