recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fjernbetjening til det hele
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfjernbetjening til det hele

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Emne: fjernbetjening til det hele
    Sendt: 24-Juni-2010 kl. 14:43
Jeg står og skal have mig en universal fjernbetjening, som skal kunne lidt af hvert.

Jeg har et pana v10, en sony blu ray, en marantz sr 5004 og en xbox. Efter planen, skulle der gerne komme et apple tv, eller en anden form for medie center til.
Det er ikke noget problem at få en fjernbetjening som kan det styre alle komponenterne, her ville harmony one eller 1100 være fint. Men jeg vil gerne kunne bladre i musik kartoteket, uden at skulle tænde tvet. Desuden bliver alle mine enheder gemt i et skab, så jeg skal også have noget som kan hjælpe med at række "igennem" skabet.

Hvad har i af forslag?
Vil helst ikke smide mere end 3-4k

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3849
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 14:51
Nu skriver du "bladre igennem musik...." og Apple TV. Dvs eneste mulighed er en Ipod Touch eller iPhone. Men med dem kan du ikke sende IR......
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 14:57
Nu skal det ikke nødvendigvis være et apple tv, bare noget i den stil, som er meget nemt at gå til, for kærestens skyld.
Men kunne eller være ret nice, hvis man kunne bruge en ipod touch som fjernbetjening, til alle enhederne.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 15:07
Du får ikke rigtig noget der både kan betjene TV/Forstærker og så samtidig giver dig et grafisk (coverflow) interface til din musik.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Du får ikke rigtig noget der både kan betjene TV/Forstærker og så samtidig giver dig et grafisk (coverflow) interface til din musik.

...og det kan man så undre sig over, når nu Logitech både laver multifjernbetjeninger og musikstreamere.

Der må være nogen hos Logitech, der glemmer at tale sammen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 17:27
ah det kan da ikke passe, er der virkelig ikke nogen der har lavet det?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 08:08

Hvis det er udelukkende musik du vil kunne afspille, så kan du bruge en Nevo S70 og Sonos. Ikke ligefrem en billig løsning dog.

EDIT: Overså lige budget-kravet. Til 3-4k tror jeg godt du kan skyde en hvid pind efter det p.t.

Årsagen til at Logitech ikke har lavet en Harmony der kan styre Squeezebox er at det er to forskellige selskaber der er opkøbt af Logitech, og indtil videre har de ikke givet udtryk for at de har tænkt sig at få dem til at arbejde sammen, desværre.

Ved nærmere eftertanke: Igen, hvis det bare er til musik, så er løsningen måske en Squeezebox Classic? Den kan du styre via IR, og vælge musik på Classic'ens display uden at tænde tv'et. Du vil så få brug for en anden media player til at afspille video, og en Classic er ikke så lækker en løsning som Duet eller Sonos.

Redigeret af AV Precision - 27-Juni-2010 kl. 08:15
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 08:52
iPhone og iTouch kan styre Squeezebox Classic via WLAN med iPeng med coverflow mm. Virker fortrinligt.
Man kan vist også få noget IR halløj til IPhone, men har ikke dyrket det.
Har Harmony 1100 der kan styre diverse Squeezeboxe men desværre kun de basale tænd, sluk, næste, volumen etc. (ærgerligt at Harmony og Squeezebox ikke "smelter" sammen, når det nu er fra samme leverandør, det ville da være helt oplagt)
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Februar-2008
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 08:58
Hvad med den her:

http://www.thinkoptics.com/iWavit.html

Ser ud til at være lige på trapperne.

vh

Godowsky

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 09:25
Sættet består bla. af en USB dongle - dvs. man skal have en PC'er stående tændt for at det virker....... http://www.thinkoptics.com/iWavit_foriPhone.html
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 21:28
hmm nu er vi jo inde på en lidt anden snak, altså hvilken media player der skal vælges. Så bliver det lidt svært, vil jo gerne have med afspiller der kan det hele. Men efter at have kigget lidt på squeezebox duet, må jeg sige at den ser lækker ud. Det samme gælder iøvrigt sonos. Men der mangler noget video og billeder, som jeg rigtigt gerne vil have med.
Men der skal jo også en nas til. Hvad ville være en god begynder nas, som helst ikke skulle bruge så meget strøm, at den smadre mit su budget. Den behøver ikke som udgangspunkt, at have sindsygt meget plads, da jeg ikke har sindsygt meget musik, dog en del billeder. Film har jeg mest på disc, så det er mest til hjemmevideo, som dog fylder en del.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu