recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjening til Pioneer 427XD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjernbetjening til Pioneer 427XD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lionras Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernbetjening til Pioneer 427XD
    Sendt: 14-September-2009 kl. 11:57

Hej,

jeg har et Pio 427XD hvor fjernbetjeningen periodisk ikke virker (jeg har skiftet batterier og der er ikke umiddelbart problemer med sollys eller andre IR relaterede fejl muligheder).

Den lille indikator lampe på fjernbetjeningen, som viser hvilken Source man har valgt, står periodisk og blinker meget hurtigt, hvilket gør, at fjernbetjeningen ikke kan anvendes.

Men det sker også, at fjernbetjeningen ikke virker uden at dette "blink" optræder.

Er der nogen, der har oplevet dette problem og har fundet en løsning?

Jeg forventer egenligt, at fjernbetjeningen meget snart totalt ophøre med at fungere, så jeg skal ha' fundet en løsning hurtigt. 

Jeg går ud fra, at det ikke kan betale sig at reparere fjernbetjeningen, men at det er billigere at købe en ny. Kan det gøres på nettet eller er det via Fona ....? Nogen anbefalinger?

På forhånd tak.

Anders

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 18:40

har den været udsat for svedige hænder?, det kan nogengange få kontakterne til at virke dårligere.. måske den trænger til en omgang rens... har før åbnet mine remotes og affedtet kontakterne under gummiknapperne.

bruger du genopladelige batterier?, der har jeg nemlig også en enkelt gang oplevet en remote som lavede sjov med mig.

sidst men ikke mindst kan du sikkert købe en programerbar remote ala logitech harmony serien de kan styre meget udstyr og programmeres udfra en database så du slet ikke behøves den originale remote for at få det til at køre... jeg vil næsten gætte på de er billigere end en ny pioneer remote, også kan de jo også styre andet af dit udstyr hvis du ønsker det.... bare se dig godt for mht pris da den kan svinge rigtigt meget fra dyreste til billigste steder

Mvh

René
Til top
moller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2009 kl. 21:12

Har selv et Pioneer 427 Xd. Jeg har købt denne prisbillige Philips Universal remote:

http://www.befro.dk/shop/philips-universal-sru5150-45 59p.html

Den fungerer perfekt også med Philips DVD optager, Samung/Yousee HDD Boks og Yamaha anlæg, den har et væld af funktioner på trods af prisen og nem opsætning

Redigeret af moller - 14-September-2009 kl. 21:13
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu