recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjerne "beskyttelsesfilm" på LG tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjerne "beskyttelsesfilm" på LG tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjerne "beskyttelsesfilm" på LG tv
    Sendt: 09-September-2011 kl. 10:53

Spørgsmålet drejer sig om et LG 50PX950N

Af uforklarlige årsager har jeg formået at skade den ”true colour black” film som sidder på mit tv. Det uheldige er at det sidder lige i højde med undertekster, så det generer en smule som det er nu.

Jeg har snakket med support hos LG, som fortæller mig at filmen ikke kan erstattes. Det vil sige at der skal et nyt stykke glas på, hvilket vil koste i omegnen af + 4000 kr. Det har jeg ikke lige umiddelbart tænkt mig at investere, så derfor kommer mit spørgsmål nu:

Tror i at jeg bare kan fjerne filmen, og så leve uden dette ”filter”.

Hos supporten kan/vil han ikke svare på spørgsmålet, men forklarer at funktionen af filmen/filtret er at gøre den sorte farve dybere. Det må være sådan at det fungerer lidt som en slags ”anti-solskin” film. Lidt noget ”bull” hvis du spørger mig.

Det er primært af æstetiske årsager at jeg gerne vil pille filmen af. En stor flot overflade af glas, som nu er præget af et relativt stort mærke. Som udgangspunkt er funktionen af tvet ikke nedsat drastisk, hvorfor jeg er meget i tvivl om hvad jeg bør gøre.

ALLE kommentarer er velkomne, så jeg kan finde ud af hvordan jeg skal forholde mig til det.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 11:07
Er der fuldstændigt identiske problemer beskrevet herinde tidligere, hvor en bruger ved en fejl kom til at pille hele filmen af (med en del besvær vel og mærke)? Jeg husker desværre ikke i hvilken sammenhæng problemet blev nævnt, så jeg har ikke kunnet finde tråden igen.

Det er dog muligt at pille filmen helt af og skærmen virker også fint bagefter. Der kan så være noget med reflektionerne, som vil være anderledes.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 11:15

Ja, det kan ikke anbefales at det fjernes, da det kan skade panelet i processen, samt at det fjerner Antiglare og gør sort dårligere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Er der fuldstændigt identiske problemer beskrevet herinde tidligere, hvor en bruger ved en fejl kom til at pille hele filmen af (med en del besvær vel og mærke)? Jeg husker desværre ikke i hvilken sammenhæng problemet blev nævnt, så jeg har ikke kunnet finde tråden igen.

Det er dog muligt at pille filmen helt af og skærmen virker også fint bagefter. Der kan så være noget med reflektionerne, som vil være anderledes.
Jeg har også haft kontakt med omtalte person. Han modtog tvet hvor filmen havde løsnet sig en smule, hvorfor han troede at det skulle helt af. Han har også fortalt at det var meget besværligt, men jeg har ikke lige fået et overblik over de funktionelle ændringer i forbindelse med at fjerne det?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2011 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Ja, det kan ikke anbefales at det fjernes, da det kan skade panelet i processen, samt at det fjerner Antiglare og gør sort dårligere.
Skade panelet? Er det ikke kun hvis man river/hiver det af? Jeg forestiller mig at finde et knivblad eller en anden proces.

Angående antiglare så forestiller jeg mig at man kan få en ny tynd film og smide på istedet? En slags tynd antirefleks film?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu