recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjerne Burn In?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjerne Burn In?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fjerne Burn In?
    Sendt: 01-Maj-2020 kl. 08:06
Er der en måde hvorpå man kan fjerne burn in? Jeg har forsøgt et par videoer på youtube uden held. 
Jeg har en nyhedsbjælke nederst og lidt andet på midten af skærmen. Det ses kun i røde og gule billeder.
Det drejer sig om LG B7.

BORING!
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér D. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 08:20
Hej, 

LG OLED tv har et panel rense program der kan køres, men tvivler på det hjælper på det du ser.

Jeg har selv lige fået kasseret et 65 B6 med samme symptomer af forsikringen, det var lige under 3 år. 
LG ville ikke hjælpe.

Dennis


Redigeret af D. Jensen - 01-Maj-2020 kl. 08:21
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 08:27
Nej, regnede heller ikke med LG ville hjælpe, så det gad jeg slet ikke forsøge. 
Har prøvet deres pixel refresher og ja, uden held. 
Det kan være, jeg også skal forsøge via forsikringen, men så skal jeg jo igen ud i junglen og vælge nyt. Egentlig vil jeg sikkert bare tage et nyt LG, er ret glad for både billedet og brugerfladen. 

På den positive side, så ser jeg sjældent noget hvor man kan se det.

BORING!
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér D. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 08:50
Tjek med forsikringen, jeg har plus dækning, den dækker elektronik der er op til 4 år gammelt, 

Værkstedet beholdt mit, så jeg skal ud og have et nyt nu. 
Forsikringen erstattede så jeg kunne købe et nyt 65b9 i Bilka, minus min selvrisiko. :)

Er lidt ærgelig over jeg ikke nåede det Panasonic i Power i sidste uge, så jeg må se om der kommer et godt tilbud i weekendens reklamer, ellers bliver det B9.

Dennis
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 09:44
Er panelerne egentlig blevet bedre til at undgå burn in siden 7 serien?

Det er sjovt, at jeg havde en Pana plasma i rigtig mange år, og plasma skulle jo være et burn in monster, men jeg oplevede aldrig burn in og meget mild retention. 
Køber så OLED og i løbet af 2 år oplever begge dele meget mere end på plasma. :(

Hvad var det for en Pana, der var på tilbud? 

BORING!
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér D. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 09:52
kommer også selv fra flere Panasonic Plasma som aldrig havde problemer.

Der skulle der efter b7 være lavet nogle forbedringer, men om det er nok ser vi vist først når de efterfølgende modeller får 2-3 års brug på bagen.

de havde GZ960 til 9.999 i 65”, men det er kun hjemme i Aalborg.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 10:01
Generelt kan burn-in normalt ikke fjernes. Man kan være heldig at burn-in skaden mindsker lidt.

Omkring forbedringer, har f.eks. Pana GZ2000 modellen et optimeret OLED panel, som iflg. diverse tests nærmest er immun over  for rentension, man håber så, at optimeringen også kan have en effekt over for burn-in. Dette er dog ikke bevist endnu.

Hvorledes der er med andre fabrikater og udviklingen her, har jeg ikke kendskab til.

 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Generelt kan burn-in normalt ikke fjernes. Man kan være heldig at burn-in skaden mindsker lidt.

Hvorledes der er med andre fabrikater og udviklingen her, har jeg ikke kendskab til.

 
Hother, der jo ikke andre fabrikanter af oled paneler til tv end LG, endnu.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Generelt kan burn-in normalt ikke fjernes. Man kan være heldig at burn-in skaden mindsker lidt.

Hvorledes der er med andre fabrikater og udviklingen her, har jeg ikke kendskab til.

 
Hother, der jo ikke andre fabrikanter af oled paneler til tv end LG, endnu.
Det jeg klar over. Med andre fabrikater mener jeg TV producenter, og deres lokale indsats mod burn-in.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 11:31
Til OP, meld det til forsikringen og kryds fingre for du kan få noget dækket hos dem. Der er ikke andet at gøre end at stille dig i køen af burn in ramte OLED TV ejere. Du er en hel del længere bag i køen end jeg selv.

Jeg var heldig at min forsikring ville giver mig en god slat i erstatning.


Redigeret af bphhm - 01-Maj-2020 kl. 11:32
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Generelt kan burn-in normalt ikke fjernes. Man kan være heldig at burn-in skaden mindsker lidt.

Omkring forbedringer, har f.eks. Pana GZ2000 modellen et optimeret OLED panel, som iflg. diverse tests nærmest er immun over  for rentension, man håber så, at optimeringen også kan have en effekt over for burn-in. Dette er dog ikke bevist endnu.

Hvorledes der er med andre fabrikater og udviklingen her, har jeg ikke kendskab til.

 

Til de priser Pana vil have for deres skærme, skal de kunne lave cowboy toast og hente cola, før jeg hopper på. :)

BORING!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2020 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Generelt kan burn-in normalt ikke fjernes. Man kan være heldig at burn-in skaden mindsker lidt.

Omkring forbedringer, har f.eks. Pana GZ2000 modellen et optimeret OLED panel, som iflg. diverse tests nærmest er immun over  for rentension, man håber så, at optimeringen også kan have en effekt over for burn-in. Dette er dog ikke bevist endnu.

Hvorledes der er med andre fabrikater og udviklingen her, har jeg ikke kendskab til.

 

Til de priser Pana vil have for deres skærme, skal de kunne lave cowboy toast og hente cola, før jeg hopper på. :)
Sådan er vi heldigvis så forskellige.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu