|
fjerne login kode |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
MortenBby
Guld medlem Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 779 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-December-2022 kl. 13:08 |
|
Jeg har netop lukket min Microsoft konto, da jeg ikke har brug for deres tjenester. Da jeg oprettede den skulle jeg herefter logge ind med kode, men nu hvor kontoen er lukket skal jeg stadig logge ind for at kunne bruge PC én. Jeg kan ikke gå ind og slette kontoen fra kontrolpanelet, for der bliver jeg sendt videre til microsoft log-in på Microsofts side; og her har jeg ikke adgang da jeg har lukket kontoen. Jeg har Windows 11 - hvad gør jeg? På forhånd tak.
|
||
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skal vel bare sætte win11 op til at logge på med en lokal bruger
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10469 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Undskyld jeg blander mig, men er det ikke for sent? Hvordan kommer man ind i indstillinger hvis man ikke kan logge på PC'en? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ubrugeligt nu, for trådopretter, men: Lige hvordan man kommer ud af dette problem, ved jeg ikke, men ville det ikke være bedre FØRST at logge på med en lokal konto, og så DEREFTER, afmelde sin Microsoft-konto?
Redigeret af mnielsen - 05-December-2022 kl. 20:53 |
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fjern evt. netkabel, så man bliver logget på, med cachet oplysninger
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis ikke disken er krypteret med BitLocker, så kan en teknisk kyndig windows bruger, starte computeren op på en USB og oprette en ny bruger igennem et command promt switch on-screen keyboard hack.
Jeg har benyttet det et par gange selv. En beskrivelse her:
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kunne også være en heldig løsning, som godt kunne virke.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8627 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Medmindre det er over to måneder siden, burde MS kontoen kunne genåbnes, så man kan komme videre:
https://support.microsoft.com/en-us/account-billing/reopen-your-microsoft-account-52d7f36e-4c2f-489a-8584-de5fc7918362 |
||
MortenBby
Guld medlem Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 779 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kunne da godt slukke routeren før jeg starter maskinen, men hvis det virker skal jeg så gøre det hver gang ? Og hvad hvis jeg senere starter når routeren er tændt. er det så ikke bare det samme som før? Log In kravet må findes et sted i registreringsdatabasen hvor man også må kunne deaktivere det. Hvem har tjek på det?
|
||
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
||
nicoleise
Bruger Oprettet: 10-November-2022 Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er to forskellige typer brugerkonto. En lokal konto (det, du ønsker) og en synkroniseret "sky/cloud" konto (det, du vil væk fra). Det er ikke som sådan login metode eller -krav, man ændrer på (fx pinkode, adgangskode, ansigtsID, osv.) Du skal derfor oprette en lokal brugerkonto, og når du har gjort det kan du bruge enheden normalt uden "tricks". Det, der er kommet en del af i tråden er forslag til, hvordan du kan opnå adgang til enheden igen, så du kan oprette den lokale brugerkonto, ikke permanente opskrifter på, hvordan du skal logge på for altid. Håber den forklaring giver mening, både i sig selv, men også forklarer, hvad du skal bruge de andre indlæg til.
|
||
MortenBby
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis jeg opretter mig som lokal bruger har jeg vel ikke adgang til det jeg har liggende på harddisken som administrator? Og lad mig tilføje, jeg har skam adgang til maskinen, men først efter at have logget på med pin kode.
Redigeret af MortenBby - 06-December-2022 kl. 19:42 |
||
||
nicoleise
Bruger Oprettet: 10-November-2022 Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kommer an på opsætning, kryptering, osv., men som regel er der enten adgang direkte, eller også kan det laves. Der er et indlæg om det tidligere i tråden.
Okay, det havde jeg misforstået. Det var et ret udbredt problem i Windows 8/10, at man simpelthen mistede adgangen, hvis en frisk installation kun var oprettet med en Microsoft konto (som er standard under installationen), og man så slettede denne konto uden først at oprette en lokal konto. Jeg troede dette var samme problem. Det vil sige, at dit problem "kun" er at slette den nu overskydne brugerkonto fra systemet lokalt? Og at flytte eller sikre fortsat adgang til filer?
Redigeret af nicoleise - 06-December-2022 kl. 21:12 |
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |