recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjerne Macrovision med en PC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjerne Macrovision med en PC?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjerne Macrovision med en PC?
    Sendt: 02-Maj-2004 kl. 14:45

Jeg har en ny DVD optager og vil nu gerne sende min gamle VHS maskine på pension.

Mit problem er derfor at få overspillet en del VHS bånd til DVD. Det går fint med de hjemmelavede, men en del købefilm er kopibeskyttede (Macrovision) og de kan ikke umiddelbart kopieres.

Jeg er godt klar over at problemet kan løses med en Macrovision killer boks, som omtalt i et andet emne her i Forum.

En anden mulighed skulle være at anvende en PC til at fjerne Macrovision. Jeg har set omtale af et program som hedder 'TVTool9.6' (URL: www.tvtool.de). Det er et styreprogram til nVidia grafikkort og det skulle angiveligt kunne fjerne Macrovision på video udgangen fra kortet. Det lyder da spændende.

Hele proceduren med at få VHS signalet ind i PC'en, få det behandlet og så få det ud igen uden Macrovision bliver nok lidt kompliceret.

Inden jeg går videre med sagen vil jeg derfor spørge om der er nogen, der kender programmet Tvtool og som har erfaring med at bruge det, selvfølgelig først og fremmest med henblik på Macrovision sagen.

Erik Helmer Nielsen

 

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2004 kl. 20:46

TV Tools er beregnet til at tilpasse tv-out til fjernsynets størrelse. Det var tidligere nødvendigt, da mange grafikkort lavede en sort sørgerande rundt om billedet.

Det kan også fjerne Macrovision, hvis du afspiller DVD plader mv på PC'en og sender tv-out ind i en video/recorder. Hvor godt det er ved jeg ikke.

Men dit problem bliver at få video-signalet ind i computeren. Her tror jeg at  de fleste billigere tv-kort går i sort, hvis du sender en video med macrovision ind. Jeg tror ikke at det bliver godt, men jeg har aldrig prøvet.

Men har du tv/video-in så prøv. Se om du får et brugbart reslutat og fortæl gerne her om det.

Personligt bruger jeg en dyr løsning med en Canopus ADVC100 box og den har som feature at den spærre for video signaler med Macrovision. Heldigvis kan denne feature slåes fra, Wink

og så kan jeg optage eller se videobåndet på skærmen.

Men det er en meget dyr løsning set i forhold til en Video Stabilizer, som jeg ikke kender, men den skulle kunne bruges i dit tilfælde.

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2004 kl. 21:07

Michael skrev

Men dit problem bliver at få video-signalet ind i computeren. Her tror jeg at  de fleste billigere tv-kort går i sort, hvis du sender en video med macrovision ind. Jeg tror ikke at det bliver godt, men jeg har aldrig prøvet.

Tak for advarslen. Det må så blive mit næste spørgsmål.

Kan man indlæse en Macrovision beskyttet VHS i en PC, er der Video kort der fungerer OK og er der nogle der ikke virker?

Erik

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu