|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
zumosol ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() |
|
hovsa.. det svar havde jeg ikke lige set.. vi prøver igen :)
|
||
![]() |
||
zumosol ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() |
|
og SÅ virkede det!! TAK!! :)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Et generelt spørgsmål
Når i gemmer en .ts fil HD eller ej, hvad format gemmer i så i? Det er ikke min plan at brænde generelt, så er der et format der er smart at bruge ved gem på harddisken, som ikke giver kvalitets tab, eller skal man bare gemme som .ts? Hvad gør i? |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Hvis ikke du gemmer i .ts, får du ikke undertekster med, medmindre de er indlejrede
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Desuden vil det tage en krig at gemme dem, da VR så skal til at recode dem
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10514 |
![]() |
|
Nej den er ikke trukket tilbage, men er stadig på betastadiet.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|
Du så vist ikke den post jeg lavede 2 min. senere ;-)
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
![]() |
|
OK, tak for svaret, jeg fortsætter da så bare med at bruge .ts :)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
en lille bemærkning vedr Videoredo
får enkelte steder i den nye .ts fil pixelering, mest ved sceneskift, ellers må man sige det virker ! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Den må vi lige have på plads. Er du sikker på at det er en "ny" pixelering. Den måde VR laver en ny fil på, er at den bare kopierer det som man ønsker bibeholdt. Den rør ikke ved det, medmindre man dekoder til et andet format.
Så check lige om pixeleringen ikke også er i originalen
|
||
||
![]() |
||
![]() |
|
100%, pixeleringen er ikke i originalen.
Det skal så lige siges at vi taler foreløbigt om et stk. optagelse, hvor jeg har fjernet reklamer mv.. Rent tidsmæssigt har jeg kun prøvet en gang ind til nu. !! Så det er jo nok en måske for hurtig udmelding!! jeg skal nok melde tilbage når jeg har fået fjernet nogle flere reklamer :) Egentlig lidt synd at tsplayer, hvis du kender det program?, fra Dvbviever folkene, ikke kan lave mere end 1 klip. ( dvs fjerne "spild" før og efter programmet) det fungerer ellers ret godt og er lynende hurtigt ar arbejde med. |
||
![]() |
||
![]() |
|
hej igen
det ser ud som om de der pixeleringer kun fremkommer ved fullscreen i de nye filer som om de belaster grafikkortet hårdere, MEn når det er sagt, så har jeg ikke haft tid til at sidde og se alle de konverterede filer igennem, i fullscreen mode... det tager jo lidt tid :) Ellers så fungere det må man sige.. Skal man sige noget negativt om programmet så kan det kun være selve skyderfunktionerne, her kunne de lære lidt af at kikke på powerDirector, hvor der er tilføjet en varialbel tidsline. ( den kan trækkes ud ( og ind) så f.eks 1 minut, eller 1 sekund fylder hele skærm bredden) men er tilgengæld uhyggelg langso til at gemme, men det skydes nok at jeg de filer jeg har prøvet med har været .ts og har gemt i et andet..? (se længere nede) Det er til tider lidt svært at scrolle langsomt nok med musen/skyderne og ramme rigtigt. Auto reklameblok funktionen virker næsten hver gang, men rammer ind i mellem ved siden af. Men måske man kan justere i opsætningen? jeg har til nu kun prøvet lidt.. Iøvrigt, som en side bemærkning, så har Cyberlinks support nu udbedt sig en .ts fil til analyse, så måske de vil lave lidt ændringer i programmet :) personligt synes jeg det vile være godt hvis de gjorde det da PD er betydeligt mere avanceret, og f.eks kan redigere camcorder optagelser osv. - og man slår to fluer med et smæk, og prisen er stort set den samme. De skal så selvfølglelig også tilføje at man kan gemme som .ts, det har man aldrig kunnet, "kun" som H264AVCHD 24Mbps med 1920x1080 som højsete opløsning. som de kalder det - om det er godt eller dårligt skal jeg ikke udtale mig om, da jeg virkelig ikke aner det.. men måske der er andre der ved det? Ps er prisforskellen på TVsuite og Plus versionen pengene værd? Redigeret af zumosol - 08-Marts-2010 kl. 16:52 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |