recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjern-printning på netværksprinter - muligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjern-printning på netværksprinter - muligt?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2010 kl. 07:35
Til information har jeg lige konfigureret IPP i min Brother MFC-9420cn. Det fungerer ganske udemærket fra både en Ubuntu, Windows XP og Windows 2008R2, men jeg kan ikke finde nogle åbenlyse måde at password beskytte tjenesten - så i mit tilfælde er jeg nød til at filtrere i min firewall.

Jeg har afsendt support spørgsmål til Brother om det kan være rigtigt og sender en tilsvarende henvendelse til Dlink om deres 1020 print server. 

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 16:47
Tak for alle indlæggene - vil kigge nærmere på løsningerne med ipp via min synology nas, vpn forbindelse via routeren og det nye "email-print" med hp's printere.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 00:44
Kan lige bidrage med at jeg i mellemtiden har fået svar fra henholdsvis D-Link og Brother. Ingen af dem understøtter IPP v1.1 med password authentikering og/eller kryptering. 
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 08:04
HP's e-mail printer var omtalt i "So ein ding" i tirsdags. Se programmet på nettet.
/Peter
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 10:43
HPs nye e-mailprinter ser da ganske fornuftig ud - dog er den tablet som medfølger ikke særlig brugbar for mig, så tror jeg vil afvente at der kommer en udgave uden tablet til en sandsynligvis mere gunstig pris. Selve ideen med emailprint er da topsmart - forstår dog ikke helt, hvordan forskellige filformater håndteres - hvad sker der eks. når der kommer nye udgaver af Office-pakken med dertilhørende nye filformater - er det så no-go på printeren?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu