|
Fjern-streaming fra hjemme server |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
TJ2400 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-November-2013 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-November-2013 kl. 08:44 |
hejsa!
Jeg vil høre om der er nogen, som har forsøgt sig med, at streame fra en hjemme-server. Jeg har en computer tilovers og overvejer, at omdanne den til en NAS/mediecenter eller router/server. Mit største ønske er dog, at kunne fjernbetjene den via internettet og at kunne streame indhold, som den har adgang til (med login tilgang via HTTP f.eks.). Er der nogen som har forsøgt sig med noget lignende og kan dele lidt erfaringer? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan du med DVBViewers Recording Service. Har dog ikke selv erfaring med det, da min upload hastighed ikke kan kommer over 1 mbit
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Plex kan. Jeg har ind til for 14 dagen siden ikke haft adgang til min router så jeg har ikke prøvet.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
HQgeN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 357 |
Sæt en VPN op, så kan du jo connecte til den og se hvad du vil over, lige som hvis du var der hjemme?
|
|
![]() |
|
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
Jeg har en home server 2011 opsat med Plex til når jeg ikke er hjemme.
Ellers streamer jeg bare over normalt netværk via popcorn hour for at få bedst mulig kvalitet - Har bruger jeg YAMJ.
Plex fungere perfekt. Man skal dog være OBS på at tagge filmenen korrekt hvis det skal være nemt at havde et overblik. Til tagging bruger jeg ember media manager. Alle film ligger i egen mappe. mappe navnet er titlen fra imdb.com eks. Avatar (2009). Samme navn har filen. Jeg har selv en 50/50 fiber |
|
![]() |
|
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Instatv er et bud
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
TJ2400 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-November-2013 Status: Offline Point: 7 |
Ja, det er nok noget lignende det som jeg skal over i. Jeg har også set på Plex, men så vidt jeg kan forstå, så streamer den bare filer som er delt og derfor vil jeg ikke kunne tilgå min HDD-optager. Det skal nok være noget fjernkontrol af min PC, fordi jeg vil være sikker på, at have adgang til alle medier (det kunne sågar være en tuner i PC'en). Ikke bare biblioteker med film og musik, men også adgang til min HDD-optager. Jeg ved godt det vil være ineffektivt mht. båndbredde/kvalitet, fordi de fleste VPN'er (Citrix eller Windows indbyggede fjern-skrivebord) sende en stream af hele skrivebordet, istedet for en "ægte" streaming af filen man nu vil se. Det vil nok kompromittere kvaliteten, men det er ok. Men, hvis jeg skal kunne tilgå alt, så er det vel noget VPN vi skal over i. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Nu blander du ting sammen. VPN og fjernskrivebord er IKKE det samme. VPN får du en intern IP adresse tildelt (dog på et andet subnet)
|
|
![]() |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
hvis det er reencoded i rigtigt format kan det gøres direkte fra appen i ds file fra synology NAS, og kan airplayes til feks atv eller lignende hvor man nu end er.. og det virker iøvrigt også fint fra browser.. men som sagt.. man skal nok reencode de fleste film.. både af hensyn til format.. men også båndbredde.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
Jeg ved ikke hvad der kan fåes at NAS software til PC server. Men jeg kan fint streame video fra min Synology NAS via browser gennem den indbyggede Video Station. Det kræver bare upload hastighed nok.
Det burde også være mulig med en PC server, men det er nok mere besværlig at sætte op.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Hvis det er en Windows maskine du sætter op, så kan Airvideo server anbefales, samt Airvideo program på iPad. Det er nemt at sætte op, måske ikke det grafiske pæneste program, men det sluger alt inkl undertekster. Man kan så som nævnt fx AirPlay det videre.
Selv HD lydformaterne kan den klare. Ellers VPN som nævnt, så er det som du sidder på nettet hjemme. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
brisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 169 |
Det der fantastisk med plex er, at det næsten er platform uafhængig.
Derudover så giver plex dig muligheden for at ændre graden af transcoding på enheden, som du transcoder til, så hvis du streamer over 3G, så kan du sætte en lav bitrate. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |