recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjern-streaming fra hjemme server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjern-streaming fra hjemme server

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
TJ2400 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2013
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TJ2400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 08:10
So far so good... Masser af gode forslag.

- Plex, Synologys software, Airvideo og lignende software duer ikke for mig, da ingen af dem vil tillade at jeg tilgår filer fra min HDD-optager eller f.eks. ser TV via tuneren på PC'en. De kan "kun" streame mediefiler, hvor softwaren kender codec, samt fra biblioteker lokalt på computeren eller lokal-netværket (såvidt jeg ved).

Jeg forsøgte mig derfor med fjernskrivebord i stedet for det har jeg faktisk aldrig prøvet før og det var overraskende nemt at sætte op med Teamviewer (gratis). De har sågar også en Android app, så nu kan jeg fjernstyre PC'en fra mobilen eller tablet, mens jeg er på farten.

Dog er hastigheden ikke god nok til at streame TV eller optagelser, selv ved laveste opløsning. Jeg har laveste upload hastighed hos Yousee p.t., vil prøve at skrue lidt op for upload hastigheden for at se om det hjælper.

Er der nogen, som kender andre Fjernskrivebordsklienter, som måske er hurtigere i opdatering, så man kan få en nogenlunde stream igennem?

Overvejer at teste OpenVPN også, da jeg har læst meget godt om det og jeg har ikke adgang til Windows eget fjernskrivebord da jeg kun har Windows 7 Home.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 08:49
MS har udgivet sin egen remote desktop software til både ios og android, men jeg kan ikke få lyden igennem og så er det knap så sjovt. De fleste andre remote desktops er "lyd" en premium tilføjelse og der bliver virkelig taget ved på priserne når man forsøger det. Hvis det foregår via en alm bærbar ude i verden så er en VPN nok i virkeligheden den bedste løsning og hvis du skal have video - så er uploadhastighed alpha og omega. - Glem alt om vpn og deslige før du får min. 2-4mbit upload. og det er endda til den absolut smalle side.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 09:01
Det bliver aldrig godt med fjernskrivebord software, for mange data der skal flyttes. Hvorfor ikke DVBViewer med Recording Service. Her kan du se alt der er optaget (med Recording Service), se direkte TV, samt alle de film, billeder og musik der ligger på serveren. Så kunne du bruge TeamViewer til alt det andet du ønsker at udføre på Serveren
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 14:00
åbenbart fordi han har en ekstern HDD optager som er et krav at få adgang til.

Til top
TJ2400 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-November-2013
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TJ2400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det bliver aldrig godt med fjernskrivebord software, for mange data der skal flyttes. Hvorfor ikke DVBViewer med Recording Service. Her kan du se alt der er optaget (med Recording Service), se direkte TV, samt alle de film, billeder og musik der ligger på serveren. Så kunne du bruge TeamViewer til alt det andet du ønsker at udføre på Serveren

OK, tjekker lige DVBViewer når jeg kommer hjem...

Men kan den streame det jeg har liggende på min Panasonic optager?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af TJ2400 TJ2400 skrev:

Men kan den streame det jeg har liggende på min Panasonic optager?

Det tror jeg ikke, da der sikkert ikke er hul igennem fra Serveren til Panasonicen, men det du kan med Recording Service er at du kan planlægge optagelser, som så lægges på serverens harddisk, dvs. den erstatter din Panasonic. Du har så også den fordel at du også kan se optagelserne på alle de PCer du evt. har i hjemmet. Forskellen på Fjernskrivebord software og Recording Service er at Fjernskrivebord "kopierer" skærmbilledet og sender det til klienten, hvorimod Recording Service sender de rå tv signaler i et noget der kaldes en Transport Stream. Det er det samme som TV udbyderne (de digitale) benytter
Planlægning af optagelser foregår fra en klient, enten via et Web interface, eller DVBViewer som er klient softwaren der også kan bruges til at se direkte TV med. Nogen foretrækker andre klienter, f.eks. XBMC, men det har jeg ikke megen erfaring med
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 19:53
Hvordan tilgår du optagelserne på din HDD-optager?
Hvis du kan få adgang til selve filerne som et netværksdrev via SMB/ NFS etc kan du mappe det ind på serveren og tilføje det til listen over mapper i Plex/ Recording Service m.m.

Ellers er jeg også fortaler for DVBViewer + Recording Service-løsning - det er sådan vi kører herhjemme.
Til top
pc-smed Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2013
Sted: Odense, DK
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pc-smed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 06:06
Hej der tj2400

Fik lige øje på dit indlæg vedr. fjern streaming. Har selv leget med tanken om muligheden for at kunne logge på der hjemme mens jeg var ude hos venner og bekendte og vi sammen kunne se en af de film jeg havde liggende på serveren derhjemme. Desværre har jeg ikke haft tid til at få det op og køre endnu pga. 24 timer i døgnet ofte er alt for lidt. Dog kom jeg frem til at programmet "Remote Potato" var nok den løsningen for mig. Den er nemt, simple og bruger ikke mange resuser, men formår at sende/streame i rigtig god kvalitet.

Nu kan det være der er nogen der skriver, der er blevet skrevet og "remote potato" for jeg indrømmer jeg har ikke læste hele denne tråd igennem, så vis jeg bare har gentaget hvad andre måske jeg skrevet om... Tja... I´m sorry...

Hygge fra pc-smed

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu