|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() Sendt: 06-Februar-2009 kl. 11:14 |
Hey... Jeg har Canal Digital og prøvede forleden at tilslutte den min HTPC så jeg kunne optage. Desværre gik det ikke helt som ventet. Jeg kunne fjernstyre boksen, men billedet var ikke i farver? Digital boksen er den man får med som standard "CDC-7000ST". Er det så CD-boksen der ikke sender det rigtige signal til HTPC'en eller er det HTPC'en der ikke kan modtage signalet rigtigt? Mit tuner kort er "Hauppauge HVR-1700". Er der nogen som gør dette uden problemer? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Lyder som om at der benyttes NTSC eller SECAM standarden, men det skal være PAL (ved ikke lige hvor det indstilles), eller også er Scart kablet defekt. Prøv at sætte det direkte til TVet
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Altså, du mener at Hauppauge kortet er sat til den forkerte standard? Hvis det skulle være tilfældet, kan jeg måske benytte Hauppauge Tweak Tool? Jeg vil da i hvert fald lige undersøge det. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
I forlængelse af NTSC problematikken som MCenterfreak nævner, skal det nævnes at nogle enheder ikke håndtere s-video igennem scart særligt godt. Til at løse dette kan du få en s-video>scart color fix... Garanteret løsningen på dit problem...Hvis PAL output er valgt og problemet er der that is.....FIY S-video består af luminance og crominance ledere hvis den ene ikke er forbundet rigtigt/benyttet rigtigt, bliver det sort/hvid.
Man kan som test bruge composite, og se om farverne er korrekte(dvs om PAL outputtes)...Hvis det er tilfældet så skal du have en "Colorfix..." for at få korrekte farver på s-video.... I øvrigt fantes der nogle registry tweaks til at stille på pal/ntsc på de tidligere pvr-150 / 250 /500 kort om de eksisterer stadig ved jeg faktisk ikke... Men et godt sted at kigge efter tweaks til Hauppauge kort er http://www.shspvr.com/tools.html Redigeret af Patriarken - 06-Februar-2009 kl. 13:07 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Kom lige i tanke om at du kan indstille til PAL i Graphedit...
Insert filter og så hedder det filter et eller andet med "Crosshair" som du så kan højreklikke på og indstille... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg havde slet ikke tænkt så meget over composit til s-video problematikken, men jeg er sikker på at det er her at farve problemet ligger. Tror jeg vil prøve sådan en "colorfix", har set de har forskellige slags hos av-connection. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |