recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernstyring af bedstemors TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernstyring af bedstemors TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kimj.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Februar-2013
Sted: København, Danm
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimj.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernstyring af bedstemors TV
    Sendt: 06-Marts-2021 kl. 10:10
Hejsa,
Jeg ved ikke om dette er det korrekte forum for mit spørgsmål, men jeg prøver alligevel.
Jeg vil gerne give min bedstemor adgang til til dr.dk og TV2 play da der er mange udsendelser der hun gerne vil se. Hun kan intet IT, men kan nogenlunde styre et almindeligt TV med tv fjernbetjeningen.  Hun vil dog nok have lidt problemer engang i mellem med at finde rundt på TV'ets dr.dk og TV2 play app. 
Jeg vil derfor gerne kunne hjælpe hende med at fjernstyre hendes TV og vil gerne høre om der er nogen der har erfaring med det? Altså at styre et TV fra et andet sted i landet.
Det setup jeg har tænkt er:
1) Logitech Harmony Hub som jeg kan logge på via nettet og dermed fjernbetjene hendes TV.
2) Jeg har brug for at kunne se hvordan jeg via Harmony bevæger mig rundt på TV-skærmen, så tænker at der skal tilsluttes et webcam der peger hen på TV'et som jeg skal kunne logge på så jeg kan se hvad der foregår.
3) En Samsung smartthings hub, hvor jeg tilslutter cam og en smart-plug som jeg kan tænde og slukke. TV, Cam og Logitech skal tilsuttes denne smart-plug, så jeg har mulighed for at re-sætte disse enheder når/hvis noget går galt eller de hopper af det trådløse netværk :-)
Er der nogen der har input til et smartere setup, evt. med andre enheder (appleTV, Chromcast m TV eller anden box) ? Det er nok bare et krav at jeg hjemmefra kan se hvad der foregår på hendes skærm da hun ikke er i stand til at forklare mig hvad hun ser.


Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 10:38
Hun skal jo ha bredbånd som alle andre, ellers kan du vel heller ikke fjernstyre en skid? Men jeg mener hun skal ha et smart TV med relevante apps, og så kan hun vel finde ud af at trykke på app knappen og vælge en app?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 11:08
 TV2 oplyser et de vil udfase App´s på Smart TV er, der er allerede lukket for App på Sony. https://www.facebook.com/tv2play/posts/3865581206836586


Redigeret af Radiomanden - 06-Marts-2021 kl. 11:24
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 11:48

Hej.

Jeg ville kigge på en Billig Android Boks, for der findes alle de Apps du skal bruge.

Der findes TV2 play, DR og min personlige nemme favorit til at se DR: drchannels.

Og så findes der TeamViewer Host:


Citat: 'Mirror your Android devices to any computer from anywhere, at any time! Permanently access your unattended Android devices (smartphones, tablets, POS, set-top boxes, displays, and much more).

Features:
• Remote control
• Real-time screen sharing
• View device information
• Transfer files (Back and forth)
• App list (Uninstall apps)
• Process list (Stop processes)
• Push and pull Wi-Fi settings
• Store confidential information into the device clipboard
• Secured connection with 256 bit AES session encoding

Easily access your Android devices unattended, anywhere, and any time.'

Der findes mange billige Android Bokse. Jeg har en H96 Max som jeg købte for et år siden til 20 USD incl forsendelse. I dag ville jeg nok vælge en med Android 10.

Hilsen Carsten.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 11:57
 Det kan jo være at det også ophører på externe enheder, har stillet det spørgsmål til TV2 på deres Play FB side, men der afventes svar på det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 16:30
Teamviewer findes også til Android TV, og Android TV er klart  mere bedstemor venlig end Android...

miri
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 TV2 oplyser et de vil udfase App´s på Smart TV er, der er allerede lukket for App på Sony. https://www.facebook.com/tv2play/posts/3865581206836586
Så er det godt, at mit Sony A1 ikke ved, at det er et Sony TV. Jeg har lige hentet TV2 Play app i Google Play Store. Og på Tv2 Play hjemmeside skriver de jo selv, at smart tv med Android kan bruge app’en. 
Mon ikke bare det er de helt gamle “smart tv” der udfases, det giver også lidt bedre mening.


Redigeret af JeTex - 06-Marts-2021 kl. 16:53
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 16:57
Har læst videre på Tv2 Play site, det er gamle smart tv platforme der udfases. Det gælder ikke Android tv platforme.
Og disse gamle Sony smart tv platforme forsvandt pr. 23.02.21
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Teamviewer findes også til Android TV, og Android TV er klart  mere bedstemor venlig end Android...

Hej.

Det er jeg ikke enig i. Hvis vi taler en Andoid 10 Boks contra Android TV 10, er Chromecast med Google TV svær for en bedstemor at finde rundt i.

Men hvis du havde læst både mit indlæg, samt dit eget link, ville du se at TeamViewer Host for Android kan bruges som remote control, i sådan en grad at det bl.a. bruges til headless systemer. Mens dit link klart beskriver Citat:

' Some device makers have add-ons that allow full remote control, but you're usually stuck with a more limited experience. The app can still be useful, though. TeamViewer just added support for Android TV, and even without full remote control, TeamViewer adds some handy features to your TV box.'

Der er kæmpe forskel.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 06-Marts-2021 kl. 18:13
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Det er jeg ikke enig i. Hvis vi taler en Andoid 10 Boks contra Android TV 10, er Chromecast med Google TV svær for en bedstemor at finde rundt i...... 
....  ville du se at TeamViewer Host for Android kan bruges som remote control, i sådan en grad at det bl.a. bruges til headless systemer. Mens dit link klart beskriver Citat:

' Some device makers have add-ons that allow full remote control, but you're usually stuck with a more limited experience......

Der er kæmpe forskel.
Jeg skrev vist ikke noget om Google TV......?
... Og det er samme app, der bruges til Android og Android TV (Teamviewer har valgt ikke, at lave to versioner), så der er samme begrænsninger i fjernbetjening på Android TV som på Android.... 


Redigeret af miri - 07-Marts-2021 kl. 07:39
miri
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af kimj.dk kimj.dk skrev:

  Jeg vil gerne give min bedstemor adgang til til dr.dk og TV2 play da der er mange udsendelser der hun gerne vil se. 


Hej.

Alle der har prøvet at fjernbetjene en remote enhed fra en PC ved at Teamviever er markedsførende.

Til Android 10 Bokse findes der flere forskellige versioner. Den ene er TeamViewer Host:

Citat: 'Mirror your Android devices to any computer from anywhere, at any time! Permanently access your unattended Android devices (smartphones, tablets, POS, set-top boxes, displays, and much more).'



Jeg har læst at der skulle være mere end hundrede firmaer, der fremstiller Android 10 Bokse. Jeg tror at til dette projekt, vil være en fordel at bruge lidt tid på at finde den rigtige. Nogle har endda mulighed for  at ændre den fabriks installerede Launcher til en anden. Det har min H96 Max RK3318 ikke, men jeg vil godt starte med at vise et link til en anmeldelse:



Jeg kan ikke se at der kun er en rigtig måde at streame DR på. Vi bruger selv 4 forskellige måder. 

Jeg har Installeret DR App. Her er et link:


Desuden har jeg lavet en favorit i H96 Max boksens Chrome browser:


Men her er mine egne to favorit måder at streame DR på. Den ene er DR Channels App. Det er hurtig og god for at se en udsendelse forskudt samme dag, hvis man har en Air Mouse ( eller anden Mus ), gøres det ved clicke på de 3 streger. Her er et link til Android ( Ikke Android TV ):


Den næste favorit er KODI. Jeg har først installeret KODI, og derefter en Add On for DR.
Jeg kan bedre lide at bladre og streame fra DR's Arkiv i KODI end fra DR's egen App.


Men til nogle af disse ovenstående Apps, vil jeg foreslå at man vælger, en mere komfortabel mulighed for betjening. Jeg har selv købt et Air Mouse Mini Keyboard. 


Det kan jeg kraftigt anbefale. 

Men jeg har også lyst til at vise jer en 5:48 min lang YouTube om en air mouse G30 2.4G
 Gyroscope Wireless Air Mouse 33 Keys IR Learning Smart Voice Remote Control:


Jeg har allerede bestilt en, og forventer at modtage den til Påske. Til dit projekt kan det blive spændende, hvilke ekstra muligheder de programmere taster giver?

Men ellers tror jeg at det er smag og behag, samt hvilken APP's man bruger, der afgør hvilken betjenings mulighed man syntes bedst om.

Til sidst vil jeg skrive, at der ikke er findes noget som at prøve tingene selv. Alle de muligheder jeg
 her har skrevet om kan prøves af, på en Android tablet eller Mobil telefon.

Hilsen Carsten.

Til top
kimj.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Februar-2013
Sted: København, Danm
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimj.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 18:10
Tak for alle jeres svar - de er virkelig brugbare, og alle kommer I med gode indspark som jeg vil prøve at tage med i projektet 👍
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu