|
Fjernstyring af lys i hjemmet. |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7936 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er jeg godt med på. Tanken var bare at en digital dito, som man måske endda kan programmere og fjernstyre via mobil telefon, kunne være lidt smartere end de analog typer Desuden er det med en digital én af slagsen måske nemmere at få den til at tænde og slukke lyset på to eller flere vidt forskellige forskellige tidspunkter i døgnet. Der er man lidt mere begrænset med de analoge, vil jeg tro.
|
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8648 |
||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7936 |
||
Først og fremmest mange mange tak for alle Jeres flinke og gode input. Det er rigtigt fint at høre lidt om de forskellige muligheder. Så tak for det. ![]() Men sådan helt grundlæggende: Jeg skal ikke have smarthome og jeg skal ikke have smarte pærer i lamperne, fordi der er allerede relativt nye pærer i de forskellige lamper. Og nogle af de lamper, især gulvlamper, vi typisk bruger, er der en speciel pære i. Så helt grundlæggende er jeg personligt ikke interesseret i Philips Hue, Ikea eller hvad det nu er. Udgangspunktet er en timer til at sætte i stikkontakten, så stikkontakt baserede lamper kan tænde og slukke af sig selv, hvis vi i længere perioder ikke er hjemme. Som eksempelvis denne El-Works timer. Det var udgangspunktet. Så kom jeg til at tænke på om mon ikke der findes digitale versioner af disse timer-ure. Så faldt jeg over disse fra Goobay. Så synes jeg det begyndte at blive interessant og faldt så over nogen der tilsyneladende kan programmeres og styres fra mobiltelefon. Så faldt jeg over disse Meross Smart Wi-Fi plugs, som tilsyneladende kan bruges uden en hub, smarthome el.lign. Som der står ved denne 1-stks Meross Smart Wi-Fi plug. Grunden til at jeg spørger herinde er så bare, at jeg er nysgeerrig på om man virkeligt kan fjernstyre det lys man har i stikkontakten, selvom man er 10.000 km væk via app på mobilen, sålænge man har Internet på sin mobil. Og om man kan gøre det hvis man har 4 lamper sat til 4 forskellige Meross (eller andre) Smart Wi-Fi plugs - uden at skulle lave det helt store.
Nu ved jeg såmænd ikke om det vil være relevant at styre det fra 10.000 km væk. Sålænge man kan indstille det inden man tager hjemmefra. Men det kunne jo være man kunne finde på, bare for sjov, at bryde ind i rytmen og manuelt tænde for en af lamperne på et tilfældigt tidspunkt uden for de automatiserede tidspunkter. |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9409 |
||
Du kan alt det du ønsker med dine Meross.
Kan styre dem fra hjemmet og 10.000km fra hjemmet via Meross app. Kræver dog en smart phone. Du kan også opsætte automatik om hvornår de skal tænde / slukke. Kræver selvfølgeligt du har wifi i dit hjem.
Redigeret af lahan - 11 timer 22 minutter siden kl. 09:06 |
|||
![]() |
|||
||
Cool - smart nok.
![]() |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4885 |
||
Der findes et andet billigere produkt der kan det samme.
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
![]() |
|||
||
![]() |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8648 |
||
Det, du efterspørger, er jo netop det 😉 |
|||
![]() |
|||
||
Nej, det vil jeg ikke sige det er. Jeg opfatter smarthome som noget andet og meget mere omfattende og sammenhængende. I mit tilfælde er det jo bare nogle få lamper.
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9409 |
||
Nu har du en smart kontakt, hvorfor så ikke sætte en sensor på så den tænder automatisk…… Måske med en smart pære så du også kan dæmpe lyset. Måske skal den også tænde hvis dit udendørs kamera ser nogle luske rundt i din have.
|
|||
![]() |
|||
||
Ja, ja, så siger vi det...
![]() |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |