recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernstyring af varmepumpe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernstyring af varmepumpe

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Durgan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2011
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Durgan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernstyring af varmepumpe
    Sendt: 25-September-2020 kl. 10:53
Hej 

Har en Panasonic varmepumpe i sommerhuset som lige nu er styret af et ældre SMS modul, som jeg gerne vil skifte til noget styring over internettet.

Det ligner en jungle derude, så jeg vil gerne høre jeres erfaringer. Gerne noget hvor man IKKE skal betale abonnement og så billigt som muligt. 

Det er vel "bare" noget fjernstyring af IR!?

Hilsen

Thomas
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 12:00
Søg efter Sensibo

Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 06:15
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af Durgan Durgan skrev:

Hej 

Har en Panasonic varmepumpe i sommerhuset som lige nu er styret af et ældre SMS modul, som jeg gerne vil skifte til noget styring over internettet.

Det ligner en jungle derude, så jeg vil gerne høre jeres erfaringer. Gerne noget hvor man IKKE skal betale abonnement og så billigt som muligt. 

Det er vel "bare" noget fjernstyring af IR!?

Hilsen

Thomas


Hvilken model er det? Panasonic har WiFi moduler til en del af deres modeller.
Hvis ikke, så bruger mine forældre denne til deres Panasonic varmepumpe i deres sommerhus og den virker fint. Den har også indbygget temperaur sensor, så du kan se hvor varmt der er.
https://mclimate.eu/pages/melissa
Bemærk at der er to modeller, med og uden 3G wifi router.


Redigeret af Eeyore - 26-September-2020 kl. 07:39
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Durgan Durgan skrev:

Hej 

Det er vel "bare" noget fjernstyring af IR!?



Nemlig - enhver IR blaster med remote learning/copying og wifi bør kunne bruges. Så der er ingen grund til at købe en dyr dedikeret dims specielt udviklet til varmepumper. 

Den Broadlink, som ClausBP nævner, er et godt eksempel på det. Du kan finde en masse andre (og ofte billigere) på Amazon, eBay etc. - fx http://kortlink.dk/amazon/28byu 

Hvis du er god med en loddekolbe er der også mange muligheder med Arduino o.lign.


Redigeret af longjohn2 - 26-September-2020 kl. 13:32
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2020 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:


Nemlig - enhver IR blaster med remote learning/copying og wifi bør kunne bruges. Så der er ingen grund til at købe en dyr dedikeret dims specielt udviklet til varmepumper. 

Den Broadlink, som ClausBP nævner, er et godt eksempel på det. Du kan finde en masse andre (og ofte billigere) på Amazon, eBay etc. - fx http://kortlink.dk/amazon/28byu 
Broadlink'en købte jeg for 212 kr. på computersalg.dk - så den er ikke dyr - og den virker til formålet.

Linket (det første det bedste) var blot for at beskrive enheden - jeg går ud fra, at trådopretter selv kan finde den billigst :-)





Redigeret af ClausBP - 26-September-2020 kl. 16:52
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 06:20
Selv tak, Thomas ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu