|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() Sendt: 15-Januar-2011 kl. 23:00 |
Hej forum. Jeg vil lige dele en lille succeshistorie med jer.
Jag har en WD TV live som jeg længe har været irriteret på grundet den umulige navigation af min musik samling. Jeg har derfor gået og luret på om ikke der var en mulighed for at lave noget lignende itunes og airport express. I går aftes lykkedes det så :-) Jeg kan nu vælge musikken fra min laptop, der er trådløst forbundet til netværket, og jeg behøver ikke tænde mit tv for at navigere. Det hele foregår på laptoppen i musik jukeboksen foobar2000. Opsætningen er som følger: WD TV live forbundet til AV reciever med TOS-link (optisk digital) og forbundet til hjemmenetværket med ethernet. Til WD TV live er der forbundet en 2,5" disk der får strøm direkte fra WD TV live. På denne disk ligger musikken. Dvs jeg har ikke musik på laptoppen. På laptoppen har jeg installeret foobar2000 med et plugin der hedder noget i retning af "upnp controlpoint". http://www.foobar2000.org/download http://www.foobar2000.org/components/view/foo_upnp Pluginnet er en dll fil der skal anbringes i mappen "components" som findes i foorbar installationsmappen. Foobar skal genstartes for at kunne se pluginnet. Når det er sat op kan man vælge view > upnp controller der så kan styre afspilningen af musikken direkte fra laptoppen. Hvis det har interesse kan jeg lave en lille youtube video der viser indstillingerne og hvordan det virker. MVH tvkartoffel Redigeret af tvkartoffel - 27-Januar-2011 kl. 17:23 |
|
![]() |
|
Kongtrolle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2010 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Hey.
Har sjovt nok næsten samme opstilling og lige fået en trådløs av sender. Så jeg vil da gerne se det på youtube. Hilsen Kasper |
|
![]() |
|
torben_j ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 31 |
![]() |
Du må meget gerne lave en video af det, lige sådan noget jeg står og mangler :-)
|
|
![]() |
|
Bric ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 121 |
![]() |
Ved ikke hvordan det spiller på WD TV LIVE, men på WD TV LIVE hub kan du bare vælge at streame direkte fra windows mediaplayer (det fungerer også fint for filer på en NAS eller hubén). WD TV Live hub har også en iTunes mulighed indbygget.
Der er desuden en del apps der gør det muligt at fjernbetjene musik afspilning på hubén fra en android telefon (twonky, UPnPlayer, Plugplayer etc.), der er sikkert også nogen til iPhone/iPod. |
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6509 |
![]() |
må meget gerne lave en video, for det lyder da alt alt alt for cool....
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
beddemiz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 234 |
![]() |
Køre du org. firmware? For jeg kan ikke få forbindelse med min wdtv.
|
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
Hej.
Ja jeg kører med den seneste originale firmware. Jeg må indrømme at det ikke har været helt så godt som jeg først troede, da jeg har haft en del problemer med det de sidste par dage. Det som om boksen låser lidt engang i mellem og så kan man ikke få afspilningen i gang. Jeg ved ikke lige pt hvad der er galt, men jeg arbejder på det. Hvis i bruger f.eks win 7 kan man også bruge "play to" funktionen, som jeg ikke ved hvad hedder i den danske version. Den kan tilgås direkte ved at højreklikke på en sang og pege på "play to". Så kommer der en liste frem med apparater der kan styres med play to funktionen. Man vælger så wd tv live og musikken streames til boksen som selv gå i gang med at afspille. Der er dog et lille men. Hvis musikken ligger på en USB disk der tilsluttet direkte til WD TV live så virker det ikke, selv om man kan se musikfilerne i windows. Jeg ved ikke om det er generelt eller om det kun er hos mig det er sådan, men det tager jo ikke en evighed at prøve. Ellers kan man som der står længere oppe i tråden også win mediaplayer 12 tilgå "play to". Funktionen sidder øverst i højre hjørne over playlisten. Ikonet bliver først aktivt når der er noget i playlisten. Nu er jeg ikke den store netværks haj, så hvis i ikke kan se wd tv live i vindows eller i foobar2000 så kan jeg ikke sige hvad det er der er galt. Måske det kunne være noget med om computeren er sat til offentligt netværk fremfor hjemmenetværk. Det kommer dog ikke bag på mig at der er problemer. Jeg har også jævnlig problemer med mit nætværk. Jeg lægger en video på youtube hvis jeg får det spille ordentligt. Stay tuned ;-) MVH tvkartoffel Redigeret af tvkartoffel - 27-Januar-2011 kl. 14:10 |
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg fået det til at virke. Ved ikke helt hvad der gjorde udslaget, men jeg reinstallerede foobar og nu virker det :-)
Jeg har lavet en lille video som i kan se her: http://www.youtube.com/watch?v=0_tlpMJySp0 Jeg har ikke lagt lyd på da min mic et helt vildt ringe, men den viser hvordan man gør og hvilke indstillinger jeg har valgt. Håber det kan bruges til noget ellers må i spørge. Hygge tvkartoffel |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Så må du jo have sådan en her: http://www.aage.dk/shop/studiemikrofoner/roede/podcaster.html
|
|
![]() |
|
beddemiz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 234 |
![]() |
Kan desværre ikke få Foobar til at gøre det, men har lige købt PlugPlayer på min Mac, og sammen med Twonky Media server kan jeg styre den fra computeren :) Men tak for guiden, vil prøve at se om det er min bærebare der har et netværksproblem.
|
|
![]() |
|
![]() |
OK det var ærgeligt.
Du kan også prøve at kigge her: http://blogs.msdn.com/b/e7/archive/2009/05/12/media-streaming-with-windows-7.aspx Der står lidt om hvordan man sætter indstillingerne i windows. MVH tvkartoffel |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |