recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernstyring af WD TV live fra PC - Nu med video
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjernstyring af WD TV live fra PC - Nu med video

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernstyring af WD TV live fra PC - Nu med video
    Sendt: 15-Januar-2011 kl. 23:00
Hej forum. Jeg vil lige dele en lille succeshistorie med jer.

Jag har en WD TV live som jeg længe har været irriteret på grundet den umulige navigation af min musik samling. Jeg har derfor gået og luret på om ikke der var en mulighed for at lave noget lignende itunes og airport express.

I går aftes lykkedes det så :-)

Jeg kan nu vælge musikken fra min laptop, der er trådløst forbundet til netværket, og jeg behøver ikke tænde mit tv for at navigere. Det hele foregår på laptoppen i musik jukeboksen foobar2000.

Opsætningen er som følger:

WD TV live forbundet til AV reciever med TOS-link (optisk digital) og forbundet til hjemmenetværket med ethernet. Til WD TV live er der forbundet en 2,5" disk der får strøm direkte fra WD TV live. På denne disk ligger musikken. Dvs jeg har ikke musik på laptoppen.

På laptoppen har jeg installeret foobar2000 med et plugin der hedder noget i retning af "upnp controlpoint".

http://www.foobar2000.org/download

http://www.foobar2000.org/components/view/foo_upnp

Pluginnet er en dll fil der skal anbringes i mappen "components" som findes i foorbar installationsmappen. Foobar skal genstartes for at kunne se pluginnet.

Når det er sat op kan man vælge view > upnp controller der så kan styre afspilningen af musikken direkte fra laptoppen.

Hvis det har interesse kan jeg lave en lille youtube video der viser indstillingerne og hvordan det virker.

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 27-Januar-2011 kl. 17:23
Til top
Kongtrolle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Oktober-2010
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 02:25
Hey.
Har sjovt nok næsten samme opstilling og lige fået en trådløs av sender.
Så jeg vil da gerne se det på youtube.

Hilsen Kasper
Til top
torben_j Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Oktober-2006
Sted: Århus
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 20:03
Du må meget gerne lave en video af det, lige sådan noget jeg står og mangler :-)
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 08:32
Ved ikke hvordan det spiller på WD TV LIVE, men på WD TV LIVE hub kan du bare vælge at streame direkte fra windows mediaplayer (det fungerer også fint for filer på en NAS eller hubén). WD TV Live hub har også en iTunes mulighed indbygget.
Der er desuden en del apps der gør det muligt at fjernbetjene musik afspilning på hubén fra en android telefon (twonky, UPnPlayer, Plugplayer etc.), der er sikkert også nogen til iPhone/iPod.

Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6509
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 19:43
må meget gerne lave en video, for det lyder da alt alt alt for cool....
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 12:30
Køre du org. firmware? For jeg kan ikke få forbindelse med min wdtv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 13:30
Hej.

Ja jeg kører med den seneste originale firmware.

Jeg må indrømme at det ikke har været helt så godt som jeg først troede, da jeg har haft en del problemer med det de sidste par dage. Det som om boksen låser lidt engang i mellem og så kan man ikke få afspilningen i gang. Jeg ved ikke lige pt hvad der er galt, men jeg arbejder på det.

Hvis i bruger f.eks win 7 kan man også bruge "play to" funktionen, som jeg ikke ved hvad hedder i den danske version. Den kan tilgås direkte ved at højreklikke på en sang og pege på "play to". Så kommer der en liste frem med apparater der kan styres med play to funktionen. Man vælger så wd tv live og musikken streames til boksen som selv gå i gang med at afspille. Der er dog et lille men. Hvis musikken ligger på en USB disk der tilsluttet direkte til WD TV live så virker det ikke, selv om man kan se musikfilerne i windows. Jeg ved ikke om det er generelt eller om det kun er hos mig det er sådan, men det tager jo ikke en evighed at prøve.
Ellers kan man som der står længere oppe i tråden også win mediaplayer 12 tilgå "play to". Funktionen sidder øverst i højre hjørne over playlisten. Ikonet bliver først aktivt når der er noget i playlisten.

Nu er jeg ikke den store netværks haj, så hvis i ikke kan se wd tv live i vindows eller i foobar2000 så kan jeg ikke sige hvad det er der er galt. Måske det kunne være noget med om computeren er sat til offentligt netværk fremfor hjemmenetværk.
Det kommer dog ikke bag på mig at der er problemer. Jeg har også jævnlig problemer med mit nætværk.

Jeg lægger en video på youtube hvis jeg får det spille ordentligt. Stay tuned ;-)

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 27-Januar-2011 kl. 14:10
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 17:13
Nu har jeg fået det til at virke. Ved ikke helt hvad der gjorde udslaget, men jeg reinstallerede foobar og nu virker det :-)

Jeg har lavet en lille video som i kan se her:

http://www.youtube.com/watch?v=0_tlpMJySp0

Jeg har ikke lagt lyd på da min mic et helt vildt ringe, men den viser hvordan man gør og hvilke indstillinger jeg har valgt.

Håber det kan bruges til noget ellers må i spørge.

Hygge
tvkartoffel
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 17:24
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2011 kl. 09:12
Kan desværre ikke få Foobar til at gøre det, men har lige købt PlugPlayer på min Mac, og sammen med Twonky Media server kan jeg styre den fra computeren :) Men tak for guiden, vil prøve at se om det er min bærebare der har et netværksproblem.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2011 kl. 10:10
OK det var ærgeligt.

Du kan også prøve at kigge her:

http://blogs.msdn.com/b/e7/archive/2009/05/12/media-streaming-with-windows-7.aspx

Der står lidt om hvordan man sætter indstillingerne i windows.

MVH
tvkartoffel
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu