recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernsyn eller antenne fejl?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjernsyn eller antenne fejl?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
tuv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Maj-2011
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernsyn eller antenne fejl?
    Sendt: 25-Maj-2011 kl. 17:42
Hej.
Jeg har et Sony KDL-EX500 32'', som jeg er vældig tilfreds med, men på nogle kanaler er den begyndte drille lidt, jeg kan bare ikke finde ud af om det er signalet eller fjernsynet, den er gal med.

Billeder ser således ud på flere forskellige kanaler (Kanal 4, 5, 6, 9, Discovery Channel + lidt flere):

Nu vil jeg så høre hvad man lige kan gøre ved det pga. tv'et er under et halvt år gammelt, så det burde være så godt som nyt, det er også noget som er kommet på det seneste, ved ikke om det kan have nogen betydning at vi har fået installeret fiber-net i den tid? Jeg har forsøgt at lave en ny kanalsøgning, dette hjalp ikke.
Jeg har prøvet at sætte antenne stikket i mit gamle Prosonic 21'' CRT fjernsyn, og der er billedet så godt som det nu kan være på sådan et gammelt skrummel, så jeg mistænker at det er Sony fjernsynet, hvad siger i?

Tak på forhånd :). 

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af tuv tuv skrev:

Jeg har prøvet at sætte antenne stikket i mit gamle Prosonic 21'' CRT fjernsyn, og der er billedet så godt som det nu kan være på sådan et gammelt skrummel, så jeg mistænker at det er Sony fjernsynet, hvad siger i?

Bruger du de digitale signaler til dit Sony tv og de analoge til Prosonic'en kan du ikke sammenligne det.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tuv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 18:00
Når nej, det er selvfølgelig rigtig.. så jeg skal have fat i et andet fjernsyn der modtager digitalt før jeg kan finde ud af hvad synderen er, det var da trælst!

EDIT:
Jeg kørte en kanal søgning på det analog signal, der går alle kanalerne helt fint igennem! Er det så digital tuneren i fjernsynet der er ødelagt eller hvad?

Redigeret af tuv - 25-Maj-2011 kl. 18:12
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 18:53

Billeder ser således ud på flere forskellige kanaler (Kanal 4, 5, 6, 9, Discovery Channel + lidt flere):

Det er ret kraftig Pixelering, det vil f.eks være sådan hvis signalet ikke er kraftigt nok. Hvad siger Kvalitet og Signalstyrke.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 18:55

Jeg kørte en kanal søgning på det analog signal, der går alle kanalerne helt fint igennem! Er det så digital tuneren i fjernsynet der er ødelagt eller hvad?

Det er nok nærmere for lidt signal.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tuv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 01:15
Hvordan går jeg ind og ser signal styrken? Den kommer selv frem med ''dårlig signal'' - men jeg forstår det ikke fordi det er noget som er kommet senere hen?
Til top
JensenAmager Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2008
Sted: 2300 Kbh. S
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 08:24
Du trykker på "Tools"-knappen på fjernbetjeningen. Har ikke lige min fjernbetjening med på jobbetSmile og kan derfor ikke huske hvad det hedder, men det er det sidste punkt i den rullemenu, der kommer frem.
Til top
tuv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 12:52
Tools? Sådan en vil jeg ikke mene der er, men der er en Home? Også kan man gå ind under indstillinger derfra
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 13:49

Man finder for det meste signalstyrke og kvalitet under Tuner setup.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 14:10
Start lige med at læse denne artikel. http://digitalt.tv/antennekabel-kvalitet-raad/
Har du kun 1 antennestik i hjemmet?

Redigeret af thxtex - 26-Maj-2011 kl. 14:10
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 15:52

Tools? Sådan en vil jeg ikke mene der er, men der er en Home? Også kan man gå ind under indstillinger derfra
Prøv at se i højre side af din fjernbetjening, jeg mener det er ca. midtpå. Der sidder en lille rund knap...Smile
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 17:14
Undskyld, var på arbejde og sad åbenbart og tænkte tilbage på fjernbetjeningen til mit gamle tv. På EX 500 hedder knappen "Options" og sidder til højre for den blå Home-knap. Punktet hedder "Systemoplysninger"
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu