|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Slet: Havde ikke læst tråden ordentligt... tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 26-Maj-2011 kl. 18:31 |
||
![]() |
||
tuv ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 9 |
![]() |
|
Jeg fandt nu frem til systemoplysninger, på DR1, TV3 og de andre som går fint igennem ligger C/N på 74-75, altså en styrke på det tal. Når jeg går over på Kanal 4,5, 6 så ligger styrken på 50, men idag går de faktisk igennem uden de fejl som der har været tidligere.
Mit kabel er sådan et her: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennekabel/standard_antennekabel_5_m_104_da.html ikke noget vildt, men signalet går jo som sagt fint igennem på de andre kanaler.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Har du tænkt på, at lave dig et bedre kabel, og se hvordan det så ser ud.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
tuv ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 9 |
![]() |
|
''lave''? Køber dem nu helst færdig lavet, da det vel giver det bedste resultat på skærmen?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Det er bestemt ikke en givet ting at de er bedre når man køber dem, laver man dem selv, er de for det første billigere, og man har den korrekte længde. Det en simpel ting at lave.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
har du et link til en guide til hvordan man laver sådan et korrekt?
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() |
|
Når der kun er fejl på nogle kanaler er der sansynligvis ikke fejl på dine kabler.
Det kabel du linker til er dobbelt afskærmet og burde være ok.
Man kan naturligvis finde bedre og dyrere kabler.
Jeg oplevede præcis samme problemer med yousee.
Til sidst blev jeg træt af deres dårlige signal og flabede kundeservice.
Skiftede til DIGI TV/BOXER(frie kanaler)
Har nu kørt i flere år med samme kabler helt uden problemer..
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Det typiske symptom på en dårligt afskærmet installation er netop, at bestemte kanaler rammes af forstyrrelser.
|
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() |
|
Det lyder altså som en fejl i en forstærker i kabelnettet.
Jeg har selv brugt masser af tid og dyrt måleudstyr på at fortælle YOUSEE at de har et problem.
Elllers vil jeg give dig helt ret.
Yousee, TDC er desværre dyrt og meget ringe.
|
||
![]() |
||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|
Redigeret af moho - 27-Maj-2011 kl. 16:35 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg kan meddele at fejlen nu er der igen og den har bevæget sig over til MTV, signal styrken ligger på 30% på de kanaler der er fejl. Jeg har forsøgt et andet kabel (hjemmelavet) og det er det samme, hvilken tv-udbyder vi har er jeg ikke sikker på, men det er højst sandsynligt den lokale antenne forening, i dette tilfælde HAS (Hjørring antenne selskab). Jeg har lagt mærke til at når der kommer meget af ''fejlen'' så giver fjernsynet en piv-lyd fra sig, så jeg er desværre næsten overbevist om at det er noget inde i det og jeg skal benytte mig af mine 2 års reklamationsret
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvorfor henvender du dig ikke til udbyderen og får dem til at se på det. Siden du åbentbart ikke ved det,
![]() |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |