recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernsyn eller antenne fejl?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjernsyn eller antenne fejl?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af tuv tuv skrev:

Jeg kan meddele at fejlen nu er der igen og den har bevæget sig over til MTV, signal styrken ligger på 30% på de kanaler der er fejl. Jeg har forsøgt et andet kabel (hjemmelavet) og det er det samme, hvilken tv-udbyder vi har er jeg ikke sikker på, men det er højst sandsynligt den lokale antenne forening, i dette tilfælde HAS (Hjørring antenne selskab). Jeg har lagt mærke til at når der kommer meget af ''fejlen'' så giver fjernsynet en piv-lyd fra sig, så jeg er desværre næsten overbevist om at det er noget inde i det og jeg skal benytte mig af mine 2 års reklamationsret
Som jeg nævnte tidligere lyder det ikke som en fejl i kablet.

Piv lyden kan også komme fra højtaleren. Billed og lyd er lagt sammen ved digital TV. Når billedet pixelerer kan det også give piv lyde fra højtalerne.

At du ikke har Yousee som jeg troede kan du kun være glad for.

Tag kontakt til din udbyder og meld fejlen.SmileSmile
Til top
tuv Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Maj-2011
Sted: Aalborg
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 16:10
På trods af flere opfordringer vil jeg på mandag tage kontakt til HAS også fortælle dem om problemet, inden vil jeg dog lige se hvad vores andet fladskærms tv siger til signalet..
Til top
Leunammi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juli-2011
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2011 kl. 11:22

Hej,

Jeg så dit indlæg om problemer med modtagelse på visse kanaler.

Som flere har givet udtryk for er der sandsynligvis tale om signal forringelse.

Der har været en del skriveri i medierne om lignende situationer. Problemet lader ofte til at være en eller anden form for indstråling, enten på kablerne i huset/lejligheden eller tidligere i distributionsnettet. Synderne kan være mange men der er ofte sammenfald mellem dårlig modtagelse på de frekvenser hvor der også sendes tv i luften (Boxer, Public service kanalerne, eller signaler fra nabolande). Det kan også være andet trådløst udstyr som giver interferens. Eksempelvis læste jeg at der i indre København var problemer med nogle nye trådløse bokse der var sat på ved busstop.

Anbefalingen må være at sikre at der bruges kvalitetskabler (dobbelt afskærmet) med gode bøsninger og den rigtige længde. Du kan jo eventuelt prøve at bruge et kort kabel og sætte det i hovedindgangen.

Hvis det ikke fungerer kan du jo prøve at høre med Sonys kunde support om de har nogle gode råd.

www.sony.dk/support eller 43557090

Mvh

Immanuel

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu