recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FLAC afspiller med forforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FLAC afspiller med forforstærker

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: FLAC afspiller med forforstærker
    Sendt: 12-December-2012 kl. 18:12
Hej
Jeg hører pt. min musik via en SqueezeBox-3 Classic som streamer flac fra min Netgear NAS server.
Lyden sendes anlogt via RCA/Phono til et par aktive højttalere.

Jeg kunne godt tænke mig at undvære NAS serveren, så jeg er på udkik efter følgende afspiller:

- Afspille FLAC og MP3
- Direkte tilslutning af harddisk (gerne SSD)
- Højopløst / tydeligt display, som kan aflæses på 3 meters afstand
- Indbygget pre-amp med volumenkontrol og analog variabel udgang
- remote
(gerne god kvalitet, gerne koste under 5.000 kr., gerne mulighed for at anvende streaming services som f.eks. Spotify - men ikke et krav)

Findes det? eller alternative forslag?

Jeg ved Squeezebox Touch kan, men det fungerer vist ikke ret godt at tilslutte en harddisk og kører en indbygget squeezeserver - så vidt jeg kan læse mig til...?
Walk slowly; drink lots of water
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 18:30
Det første der falder mig ind til være Olive produkter, men selv deres billigste tangerer dit budget, og svjv. kan de ikke afspille fra ekstern HDD, kun lave backup dertil. 

Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 18:57
Tak for linket til Olive som ser rigtig fedt ud!
Når jeg læser spec., ser det ud til de alle kommer med indbygget forstærker, hvilket jeg ikke har brug for, da jeg har et par kraftige klasse D forstærkede højttalere.

Jeg leder efter en kombineret Preamp/afspiller som kan afspille direkte fra SSD/HDD

Jeg har også overvejet om det blot skal være en mini PC baseret afspiller med remote, kombineret med en preamp og en lille skærm, men så bliver det hurtigt et større "geek-show" at betjene.

Synes det er underligt det ikke sådan lige findes

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 22:26
Musical Fidelity M1 CLiC opfylder umiddelbart kravene bortset fra prisen...
Til top
Thrane74 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-December-2008
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrane74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 22:49
Hvad med stream magic 6 fra cambridge audio?
5000 kr
God anmeldelse i what hifi
Dog er display måske ikke tydeligt ( understøtte pt ikke spotify)
Til top
Thrane74 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-December-2008
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrane74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 22:59
Glemte lige at skrive at jeg er rigtig glad for min stream magic 6 (kan købes i hifi klubben) og den spiller rigtig godt. Jeg mindes at den kan bruges til et par aktive højtalere.
Mindre ting. Den har gapless playback(ingen 2 sek mellem nr) hvilket alle ikkehar.
Styres bedst via smartphone.
Kan klart anbefales
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2404
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 23:02
Hvad med sådan en Aune http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/206344-aune-32bit-s1-dlna-player.html ?

Den kan såvidt jeg har forstået streame fra netværk eller fodres med musik fra usb eller memorycard.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 23:18
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 08:09
http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/produkter-med-streaming/denon_dnp-f109_musikstreamer-og-radio_sort.htm

Kan faktisk det samme som ovenstående KlausDM linker til, blot uden FM modtager og i mindre kabinet.

Hvis remoten/display må være en iPad eller iPhone, så kan "Blue Sound" det du ønsker.
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 09:14
Chord er også lige kommet med en - dog er prisen en hel del over hvad du vil give....kun 7500£ Wink

Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/produkter-med-streaming/denon_dnp-f109_musikstreamer-og-radio_sort.htm

Kan faktisk det samme som ovenstående KlausDM linker til, blot uden FM modtager og i mindre kabinet.
Hvis remoten/display må være en iPad eller iPhone, så kan "Blue Sound" det du ønsker.

Den ser faktisk ud til at kunne det jeg leder efter - og så passer den lige ind i min Montana reol LOL

Jeg kan dog ikke helt gennemskue om udgangen er fixed eller variabel med volumenkontrol
(via remote/app)

Tak for linket, den må jeg ind at se / høre  på.

Redigeret af Quest - 13-December-2012 kl. 19:47
Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2012 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Chord er også lige kommet med en - dog er prisen en hel del over hvad du vil give....kun 7500£ Wink

wheeeww, I så fald får jer et forklaringsproblem med fruen Wink
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu