|
FLAC afspiller med forforstærker |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Quest
Bruger Oprettet: 19-Marts-2006 Status: Offline Point: 113 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-December-2012 kl. 18:12 |
Hej
Jeg hører pt. min musik via en SqueezeBox-3 Classic som streamer flac fra min Netgear NAS server. Lyden sendes anlogt via RCA/Phono til et par aktive højttalere. Jeg kunne godt tænke mig at undvære NAS serveren, så jeg er på udkik efter følgende afspiller: - Afspille FLAC og MP3 - Direkte tilslutning af harddisk (gerne SSD) - Højopløst / tydeligt display, som kan aflæses på 3 meters afstand - Indbygget pre-amp med volumenkontrol og analog variabel udgang - remote (gerne god kvalitet, gerne koste under 5.000 kr., gerne mulighed for at anvende streaming services som f.eks. Spotify - men ikke et krav) Findes det? eller alternative forslag? Jeg ved Squeezebox Touch kan, men det fungerer vist ikke ret godt at tilslutte en harddisk og kører en indbygget squeezeserver - så vidt jeg kan læse mig til...?
|
|
Walk slowly; drink lots of water
|
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det første der falder mig ind til være Olive produkter, men selv deres billigste tangerer dit budget, og svjv. kan de ikke afspille fra ekstern HDD, kun lave backup dertil.
|
|
Quest
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for linket til Olive som ser rigtig fedt ud!
Når jeg læser spec., ser det ud til de alle kommer med indbygget forstærker, hvilket jeg ikke har brug for, da jeg har et par kraftige klasse D forstærkede højttalere. Jeg leder efter en kombineret Preamp/afspiller som kan afspille direkte fra SSD/HDD Jeg har også overvejet om det blot skal være en mini PC baseret afspiller med remote, kombineret med en preamp og en lille skærm, men så bliver det hurtigt et større "geek-show" at betjene. Synes det er underligt det ikke sådan lige findes |
|
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Musical Fidelity M1 CLiC opfylder umiddelbart kravene bortset fra prisen...
|
|
Thrane74
Junior bruger Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med stream magic 6 fra cambridge audio?
5000 kr God anmeldelse i what hifi Dog er display måske ikke tydeligt ( understøtte pt ikke spotify) |
|
Thrane74
Junior bruger Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Funktioner
Tak(0)
|
Glemte lige at skrive at jeg er rigtig glad for min stream magic 6 (kan købes i hifi klubben) og den spiller rigtig godt. Jeg mindes at den kan bruges til et par aktive højtalere.
Mindre ting. Den har gapless playback(ingen 2 sek mellem nr) hvilket alle ikkehar. Styres bedst via smartphone. Kan klart anbefales |
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med sådan en Aune http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/206344-aune-32bit-s1-dlna-player.html ?
Den kan såvidt jeg har forstået streame fra netværk eller fodres med musik fra usb eller memorycard. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19519 |
Funktioner
Tak(0)
|
Uden forforstærker, men ellers inden for dine krav:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/produkter-med-streaming/denon_dnp-720ae_-_premium-silver.htm Klaus |
|
Tweaky
Guld medlem Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/produkter-med-streaming/denon_dnp-f109_musikstreamer-og-radio_sort.htm
Kan faktisk det samme som ovenstående KlausDM linker til, blot uden FM modtager og i mindre kabinet. Hvis remoten/display må være en iPad eller iPhone, så kan "Blue Sound" det du ønsker.
|
|
SosFarum
Guld medlem Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
Funktioner
Tak(0)
|
Chord er også lige kommet med en - dog er prisen en hel del over hvad du vil give....kun 7500£
|
|
Quest
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan dog ikke helt gennemskue om udgangen er fixed eller variabel med volumenkontrol (via remote/app) Redigeret af Quest - 13-December-2012 kl. 19:47 |
|
|
|
Quest
Funktioner
Tak(0)
|
wheeeww, I så fald får jer et forklaringsproblem med fruen
|
|
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |