recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FLAC - Bedste Kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFLAC - Bedste Kvalitet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-buch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: FLAC - Bedste Kvalitet
    Sendt: 26-August-2011 kl. 11:28
Jeg ved at FLAC formatet skulle være tabsfri - men undres over at der for det meste er op til 8 indstillinger i diverse komprimerings-konverterings-software. Men hvis FLac skulle være tabsfri - burde der vel blot være en indstillinger - den som giver den mindste fil?

Desuden læser jeg på FLAC-hjemmesiden at der skulle være en "-v option" (http://flac.sourceforge.net/faq.html#general__lossless_trust) hos nogen konvertere, hvor der skulle være indbygget en funktion, som sikrer ved en direkte sammenligning med den originale kilde, at kvaliteten er ens. Nogen som kender til denne funktion?
Thomas Buch
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2011 kl. 11:56
Uanset hvilken komprimeringsgrad du vælger er resultatet tabsfrit. Det er udelukkende spørgsmål, hvor hårdt filen komprimeres og har en lille betydning på størrelsen af outputfilerne. Jo hårdere komprimeringsgrad desto mere tidskrævende komprimering - men dekomprimeringstiden er der næsten ingen forskel på - og den foregår jo hver eneste gang du afspiller et nummer.
Til top
T-buch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 09:02
Tak for info
Thomas Buch
Til top
T-buch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 10:53
Kan dog ikke lade være med at undre mig over at der er hele 150 Kb/s til forskel mellem kompressionslevel 0 og 8 
Thomas Buch
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2011 kl. 11:21
Jeg har faktisk lavet en tråd, omkring FLAC hvordan det virker, og skal indstille osv. Hvis det har interesse (Der er mange guldkorn) er den her
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu