|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 14> |
Forfatter | ||
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
|
TAK Det er jo lige det jeg leder efter!
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
|
Redigeret af urup - 01-Juni-2010 kl. 15:02 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
urup.
Format? Du skal absolut vælge at rip'en i Flac LossLess. Alternativt WMA-LossLess.
M.v.h.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er en mulighed, men kun hvis jeg skal bruge musikken på en windows computer. Derfor bliver det nok .flac.
![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Personligt har jeg rippet i omegnen af 900 CD'er, så jeg går lidt op i back-up. Jeg har derfor valgt at have dem liggende på PC'en som wma-lossless. Og dertil på min NAS som flac (lossless).
![]() Men pointen var - glem MP3! Rip i lossless format, så vil du gemme din musik i den originale kvalitet.
M.v.h.
|
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har nu indset at jeg nok bliver nødt til at bruge flac og derefter konverter til mp3. Jeg har førhen gemt som wma 192 kpbs, men nu bliver det .flac! Jeg har cirka 8000 sange i wma 192 kbps og mp3 128 kbps, så i første omgang er det kun ikke rippet cd'er som blivet til flac.
NB. Hvilken level skal jeg gemme i? Jeg tror programmet som Zaboom har linket til, og som jeg synes er rigtig godt, gemmer i level 0.
|
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Mener du "compression level"? Jeg tror ikke, at der er nogen standard for det, så to programmer komprimerer ikke nødvendigvis ens, selv om man sætter samme compression level. Det er først og fremmest et spørgsmål om, om du helst vil have kompressionen overstået hurtigt eller have filerne til at fylde mindst muligt. Der er også nogen, der påstår, at en hårdt komprimeret flac-fil sætter afspilleren på hårdere arbejde, men det er jeg lidt skeptisk overfor. Jeg har selv kun prøvet level 5 (anbefalet) og 8 (kraftigst komprimeret) i det program, jeg bruger. Forskellen på filernes størrelse er et par promille, så det er ikke noget, man skal spilde tid på, hvis det tager væsentligt længere tid. |
||
![]() |
||
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
![]() |
|
Hvis du mener, hvilken "compression level", der skal gemmes i, afhænger det af din hardware. Dog kan systemer som Sonos mv. og næsten alle pc'ere sagtens klare den højeste "compression level", som er Level 8.
Jo højere "compression level" jo mindre fylder filerne (de pakkes mere), dog er forskellen relativt lille, som det ses her:
Det tager også en smule længere tid at rippe i Level 8 end f.eks. 5, men det er ikke noget nævneværdigt. Level 0 pakker altså mindst, men forskellen er kun 6-7 %.
Jeg kan fortsat anbefale dbPoweramp, der er tale om en lille engangsudgift til en fantastisk program.
Tags kan være noget værre rod, da ingen databaser er perfekte, heller ikke dem, der koster penge. Det er derfor smart, at man i dBpoweramp kan se resultaterne fra fire forskellige, forskellene er markeret med rød. Oftest er det sådan, at en database mener, at udgivelsesåret er 2005 og den anden 2006. Ligeledes sker det ofte, at der sniger sig en lille stavefejl ind i titlerne på numrene, denne er så markeret med rød.
dBpoweramp vælger automatisk den titel (eksempelvis), som flest databaser er enige om. Jeg har også været ude for, at en database havde en helt anden rækkefølge blandt numrene ift. til de tre andre, det har sikkert noget at gøre med forskellige udgivelser i forskellige lande.
Når du har rippet alt til FLAC med dBpoweramp, kan du vælge at batch-konvertere. Således kan man konventere tusindvis af filer med nogle få klik, og hvis benytter den type "naming" som ripperen bruger som std.:
[IFCOMP][IFVALUE]album artist,[album artist],Various Artists[]\[album]\[track] [artist][][IF!COMP][IFVALUE]album artist,[album artist],[artist][]\[album]\[artist] - [track][] - [title]
Får du filerne sorteret korrekt i mapper. Ovenstående "streng" skal blot indsættes ved "naming" i batck-coverteren. Redigeret af rasmusvn - 01-Juni-2010 kl. 18:01 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvorfor er det du vil konvertere til MP3??
M.v.h.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jep, kan også kun tilslutte mig, ang. db Poweramp. Jeg har også valgt at smide den smule det program koster. Det fungerer skide godt.
![]() M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 01-Juni-2010 kl. 18:05 |
||
![]() |
||
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |