recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FLAC - Windows Home Server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFLAC - Windows Home Server

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2008
Sted: Germany
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Hvis det er fordi at media-delen af WHS skal streame dine flac filer til din T+A så understøtter Windows ikke flac, så det er nok derfor. 

Deat har du ret i Men er skulle findes en måde hvordan man løser dette på har jeg hørt.

Hvis ikke .......... så skrotter jeg WHS SW og skaffer en ny SW som understøtter UPnP-AV streaming og FLAC

Sprøgsmålet er da hvilken?
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 15:20
Det er nok ikke nødvendigt at skrotte hele WHS men bare installere en uPnP server der på. F.eks. TwonkyMedia
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 11:47

Det er nok ikke nødvendigt at skrotte hele WHS men bare installere en uPnP server der på. F.eks. TwonkyMedia

Deat var en god ide - det virker fint nu. Kan afspille mine FLAC filer Tak for tippet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 12:45
Det var så lidt. Må jeg spørge hvorfor du købt en WHS når du har en Netgear RadyNAS Duo med TwonkyMedia på?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 12:55

Det var så lidt. Må jeg spørge hvorfor du købt en WHS når du har en Netgear RadyNAS Duo med TwonkyMedia på?

Da jeg ikke synes at den er særlig bruger venlig - derfor WHS. Min Netgear RadyNAS Duo skal også sælges nu hvor min WHS virker
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 13:04
Ja det er en mere blackbox tingest. Jeg tror ikke NetGear folkene havde regnet med at den skulle kunne mere end det de leverer den med. Der er WHS mere en boks med udvidelses muligheder, da den jo basalt set er en downgradet Windows server.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 15:00

Ja det er en mere blackbox tingest. Jeg tror ikke NetGear folkene havde regnet med at den skulle kunne mere end det de leverer den med. Der er WHS mere en boks med udvidelses muligheder, da den jo basalt set er en downgradet Windows server.

Jeg har selv fravalgt en NAS fordi jeg gerne vil have noget mere fleksibilitet til at installere services, eksempelvis BitTorrent med webinterface (som TorrentFlux). I stedet har jeg sat en Ubuntu (Linux) server op. Det giver mere fleksibilitet og er billigere end Windows. Linux tilbyder både NFS og SMB (Samba) out-of-the-box. Hvis du skal have NFS server på Windows, skal du betale for særskilte programmer. Kan man nøjes med Microsoft's ide om hvordan en home server skal se ud, er WHS sikkert fint, men ellers kan det hurtigt blive både dyrt og besværligt.

Redigeret af JesperLund - 12-Juli-2008 kl. 15:05
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2008 kl. 20:58
** slet **

Redigeret af JesperLund - 12-Juli-2008 kl. 21:18
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu