|
Flad parabol |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3793 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Et saks fra den store verden :
"Parabolen er en menneskeret
Det strider imod EU’s regler at nægte en borger at opsætte parabolantenne Af René Teige rt@sondagsavisen.dk Glem alt om fredningsbestemmelser, bolig- og grundejerforeningsregler samt lokalplaner. Det er EU, der bestemmer. I hvert fald når det gælder opsætning af parabol antenner. Men selv om der ligger helt klare påbud fra EU om, at alle borgere i EU-lande har ret til at opsætte parabolantenner, søger offentlige og private institutioner stadig at få danskerne til at frasige sig denne ret. Nu er rækken af påbud blevet Brancheorganisationen Forbruger Elektronik, BFE, for meget. Derfor har organisationen i sit seneste brancheblad BFE-bulletin valgt at gå til angreb mod dem, som forsøger at forbyde paraboler ved både lejer- og ejerboliger. Ifølge BFE er det nemlig mod bedrevidende, at borgere, som ønsker at opsætte parabolantenner, bliver trynet til at lade være. Marketingdirektør Torben Rasmussen fra det svensk funderede selskab NSAB-Sirius, som TDC har 25 procent af aktierne i, er med i BFE og enig i kritikken af parabolforbud i Danmark. »Vi er ofte ude for, at boligforeninger nægter deres beboere at sætte parabolantenner op. Disse forbud er ifølge EU ulovlige,« siger han Det står sort på hvidt i EU reglerne om fri udveksling af tjenesteydelser på parabolantenneområdet. Her henvises også til artikel 10 i den europæiske menneskeretskonvention, som understreger. at der hersker frihed til at give eller modtage meddelelser eller tanker uden indblanding fra offentlig myndighed og uden hensyn til grænser. Den europæiske menneskerettighedsdomstol har afsagt dom om, at reglerne også gælder parabolantenner. EU-reglerne påpeger dog, at der skal tages hensyn ved opsætning af antenner samt at man skal søge at finde den bedst mulige løsning for alle parter Redigeret af JeTex - 09-Maj-2013 kl. 12:52 |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
miaj
Super bruger Oprettet: 18-Maj-2006 Status: Offline Point: 467 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det jo så der problemet ligger,De nægtede ikke den gang,Men gjorde at løsningen vile blive så dyr,At man jo dropper det. Ved at de anviser taget,Og det vil koste mere en hvad rimligt er,Og igen brug de kanaler der ligger kodet på yousee nettet,Var svaret dengang. |
|||
|
|||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6668 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Den bedst mulige løsning kan vel godt være en fællesantenne. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3793 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
EU-Kommissionen har stadfæstet direktiv, som giverne borgerne ret til egen parabol, som hjælpemiddel til at
skaffe sig informationer. EU lægger stor vægt på at borgerne har fuld ytringsfrihed og ret til se og høre hvad de vil. Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg afsagde den såkaldte Autronic-dom d. 22 maj 1990. I EU-traktat af 27.6.2001, artikel 211, er dette stadfæstet som retten til informationsfrihed. Enhver har ret til at vælge blandt de forskellige modtagemetoder og de forskellige tjenester, som kan modtages via parabol. Undtagelse Man har dog ikke ret til opsætning af parabol på fredede bygninger. |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
miaj
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja for boligselskabet,så de slipper for paraboler i vinduer! |
|||
|
|||
miaj
Funktioner
Tak(0)
|
||
Igen det mener de jo heller ikke de gør boligselskabet,De mener jo at jeg bare kan betale for de kodet kanaler,Og se dem med en selector. |
|||
|
|||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4706 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej Miaj. Jeg ønsker først at slå en ting helt fast. Du har ret til at få anvist et sted til at sætte en parabol op hvis du ønsker at se kanaler der ikke er i antenne/YouSee nettet. Kanaler der kan ses med et abonnements kort i en selector er en del af YouSee's net. Men jeg plejer at nævne Tysk EuroSport som et program der ikke kan købes hos YouSee. Og der findes hundredevis af andre. Du har ikke ret til at få egen parabol, hvis det er fordi du vil se de samme kanaler som i Yousee nettet, men bare billigere. Har du prøvet at antyde at du tror at svaret om KUN at se de programmer der findes i YouSee nettet er ULOVLIGT. Om de er klar over at der er lovgivet på området, og om hvad loven siger? Loven beskytter i det her tilfælde dig. I KAB Informerer fra ovenstående link står 'Et nej skal begrundes, og udlejer kan ikke nægte opsætning, fordi udlejer synes, at det er grimt med individuelle paraboler eller antenner.' Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 09-Maj-2013 kl. 13:39 |
|||
miaj
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej Carsten Det er ikke for at spare det normale yousee,Og selvfølgelig ikke for at se de samme kanaler som de udsender,Og det desværre ikke KAB,Men DAB. Og det ligger nogle år tilbage at jeg måtte pille den ned,Men jeg er flytte tilbage,Efter at have været væk fra bebyggelsen i nogle år. Men regler er desværre ikke ændret eller blevet bedre |
|||
|
|||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej Miaj.
DAB skriver næsten det samme som KAB. Fra deres hjemmeside: Hilsen Carsten. |
|||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så gik den kommune da vist lige lidt for vidt, når de ligefrem skulle op på en stige for at få et billede!!! Jeg kan hertil tilføje, at den parabol, som sidderpå rækværket nu, også er af den "gammeldags" slags - altså en stor skive med arm på...
|
|||
csell
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej. Jeg tror ikke der fandtes flade paraboler da man besluttede 'Den Europæiske Menneskerettighedskonventions artikel 10' eller 'Dansk lov nr 285 af 29. i april 1992' og det tror jeg vi skal være glade for. jeg har endnu ikke fundet en flad parabol som giver samme forstærkning som en god gammeldags parabol på godt en meter. Yderlig kan jeg ikke montere den TRIAX multi LNB holder som jeg er så glad for: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 09-Maj-2013 kl. 20:55 |
|||
DanishMale
Ny bruger Oprettet: 04-Juni-2012 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Læs artikel 11 i dette charter fra EU:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2000:364:0001:0022:DA:PDF Redigeret af DanishMale - 10-Maj-2013 kl. 23:15 |
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |